خشایار نادی، دبیر کل حزب قوی با اشاره به رویکرد این حزب گفت: حزب ایران قوی مردمی است و مستقل و البته به هیچ جناحی وابستگی ندارد و نه اصلاح طلب است و نه اصولگرا و پیگیر مطالبات مردم، جوانان و بانوان است و برنامه تخصصی با راهکارهای نو برای حل مشکلات معیشتی مردم در اولویت های ماست.

خشایار نادی: حزب ایران قوی، مردمی است و مستقل و به هیچ جناحی وابستگی ندارد

به گزارش سلام نو، ماهنامه خبر گستر نوشت: خشایار نادی دبیرکل حزب ایران قوی است که مراحل ثبت رسمی خود را طی می کند، در زیر بخش اول گفتگو با ایشان را می خوانیم:

دکتر،فلسفه ایجاد این  حزب چیست؟
در کشور بیش از ۱۰۰ حزب،تشکل و جبهه وجود دارد که به صورت رسمی یا غیر رسمی  فعال هستند و البته اغلب به صورت فصلی عمل می کنند و فقط در ایام انتخابات فعالیت دارند و از اقشار جامعه درخواست مشارکت در انتخابات را دارند.بهتر است احزاب برای امور مختلف فرهنگی،اقتصادی، ورزشی و ..  برنامه ارائه دهند و با تشکیل کارگروهها  انتقادات تخصصی انجام شود و برنامه عملگرا برای حل مشکلات معیشتی، مسکن، جوانان، کارگران ، کشاورزان، ورزشکاران و معلمان ارائه گردد . احزاب در کشور ما باید قوی و حتی مردمی عمل کنند و کنار مردم و پیگیر مطالبات مردم باشند و صرفا به دنبال منافع حزب نباشند.

چه تفاوتی با سایر احزاب خواهید داشت؟
حزب ایران قوی مردمی است و مستقل و البته به هیچ جناحی وابستگی ندارد و نه اصلاح طلب است و نه اصولگرا و پیگیر مطالبات مردم، جوانان و بانوان است و برنامه تخصصی با راهکارهای نو برای حل مشکلات معیشتی مردم  در اولویت های ماست. پاسخگویی به مردم و کمک به رشد بانوان در مناصب سیاسی، حکومتی و دولتی از اهداف این حزب است. حمایت و تشویق نخبگان به ماندن در کشور و پیگیری مطالبات و مشکلات آنان و همه ی جوانان از اولویت های اصلی ماست. مهاجرت جوانان ما به کشورهای غریب و بیگانه مقبول نیست و باید از جوانان با هر طرز فکر و گرایشی حمایت شود که در وطن و سرزمین خودمان بمانند و دلگرم شوند که حامی و امکانات دارند. در بحث صنعت، پزشکی، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، هسته ای و تمام حوزه ها باید از نخبگان حمایت کرد تا ایران قوی به سرعت پیشرفت کند و کشور محتاج بیگانگان نباشد و به مردم و جوانان خود تکیه کند.

نقش بانوان در ایران قوی چگونه خواهد بود؟
بیش از یک سوم اعضای موسس حزب بانوان هستند و درمعاونت ها و بخش های کلیدی حزب بانوان نقش پررنگی دارند و در معاونت های فرهنگی، اجتماعی؛ ورزش و جوانان؛ آموزش و پژوهش؛ علمی، فناوری بر عهده بانوان است و همچنین قائم مقام دبیرکل نیز بانو است و جدا از این برطبق اساسنامه و آیین نامه و البته جمع بندی مباحثات در جلسات درون حزبی به این نتیجه رسیدیم که نقش بانوان باید پررنگ تر باشد واین حزب حامی بانوان است و برای انتصاب دبیران استان ها و شهرستان ها الویت را با بانوان گذاشتیم و اگر در استانی بانوی واجد شرایط پیدا نشد جانشین دبیر استان یا شهرستان بانو خواهد بود و تلاش می کنیم از حقوق بانوان حمایت کنیم. با توجه به اینکه حداقل نصف جمعیت کشور بانوان هستند باید در مناصب هم حضور پررنگ داشته باشند. در هر جامعه ای که بانوان پیشرو باشند جامعه از همه نظر پیشروتر خواهد بود.

نقش جوانان چطور؟
ما در حال حاضر کشوری جوان هستیم اما با توجه به نرخ زاد و ولد کشور دارد به سمت پیری می رود اما ما باید قدر جوانان و نخبگان را بدانیم. خروج نخبگان از کشور برای ما زنگ خطر است.وقتی در کشور سرمایه گذاری مناسب روی جوانان وجود دارد وظیفه ما حمایت از جوانان است تا اینکه در کشور خود بمانند و به کشور خود و نظام خدمت کنند. نخبگان این کشور تلاش کرده اند در هر زمینه ای پیشرو بوده اند و ما نباید اجازه دهیم به خاطر امکانات کشور را ترک کنند، چرا که این زنگ خطر است. وقتی قشر جوان کشور را ترک کنند با این روند رو به پیری جمعیت چه کسی جایگزین این جوانان خواهد شد؟ باید جوانان با هر طرز فکر و گرایشی در کشور بمانند و نباید عرصه بر آنها تنک شود. طبق توصیه مقام معظم رهبری باید از جوانان حمایت کرد و امیدواریم این اتفاق در این حزب بیفتد و نقش جوانان در حزب ایران قوی پررنگ باشد. جوانان نخبه در حزب ما در اکثریت هستند و از این جوانان در معاونت ها و دبیری استان ها و شهرستان ها استفاده خواهد شد و به آنها میدان داده خواهد شد.

در شرایط فعلی چه راهکارهای فرهنگی اندیشیده شده است؟
ایران فرهنگ غنی ۷۰۰۰ ساله دارد و ادبیات و فرهنگ اسلامی،ایرانی زبانزد دنیاست. در همه حوزه ها ما دانشمندان مطرح داریم می توانیم در کتب درسی از پیش دبستانی تا متوسطه مفاخر ایران را معرفی کنیم  و همچنین توسط رسانه های تصویری مثل تلوزیون و سایر رسانه ها باید مفاخرخود را به نوجوانان و جوانان بشناسانیم تا به فرهنگ غربی و بیگانه گرایش پیدا نکنند. کشور ما غنی از فرهنگ است و باید برای از گرایش جوانان به فرهنگ کشورهایی که ۴۰۰ سال یا ۱۰۰ سال هست شکل گرفته است جلوگیری کرد. خواستگاه فرهنگ خیلی از کشورها فرهنگ غنی ایران است و در حال حاضر رسوم ، سنن و آداب ، موسقی و  بازی های بومی ایران به نام خیلی از کشورهای دیگر ثبت می شود. باید فرهنگ و رسوم غنی ایران مدرن و امروزی تر شود و نسل جوان  با فرهنگ غنی ملی، اسلامی ایران آشتی داده شوند و باید راهکار داشت و با حالت قهری و امر و نهی نمی توان جوانان را جذب کرد. اسلام دین رافت، مهربانی و رحمت است. باید با مهربانی و گشاده رویی جوانان را آگاه کرد و معاونت فرهنگی و اجتماعی حزب این وظایف را برعهده دارد.

راهکار اقتصادی حزب با مشکلات فعلی چیست؟
در حال حاضر بزرگترین مشکل کشور مشکلات اقتصادی است. قریب به چهل سال است که کشور تحریم است و این ظلم به ملت و قشر آسیب پذیر است. متاسفانه در این تحریم ها سرمایه سرمایه داران بیشتر می شود و کسی که آسیب پذیر است و فقرا روز به روز فقیرتر می شوند. در این قسمت از راهکارهای نخبگان اقتصادی بهره خواهیم برد و اولویت ما اقتصاد، معیشت، مسکن و شغل جوانان است و مشکلات کارگران، کشاورزان، معلمان ،هنرمندان، رانندگان و سایر اصناف باید بررسی شود. مشکل مسکن در کشور جدی است و خیلی از افراد توانایی پرداخت اجازه خانه که هر سال هم افزوده می شود را ندارند. برنامه ای اساسی با نظرات نخبگان استفاده خواهد شد و برای بورس، مسکن و اشتغال برنامه اجرایی ویژه خواهیم داشت. تحت هر شرایطی باید از کارآفرینان حمایت کرد. جلوی فرارهای مالیاتی سرمایه داران باید گرفته شود. مالیات افراد و موسسات دارا باید برای افراد مستمند هزینه شود.

کد خبرنگار: ۹
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • روانبد IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    امیدوارم مسیری که انتخاب کردید موفق باشید آقای نادی عزیز
  • روانبد IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    امیدوارم مسیری که انتخاب کردید موفق باشید آقای نادی عزیز
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    چه برنامه برای مهار تورم دارید؟
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    اگر شما واقعا مستقل باشید من به شما رای می دهم.
  • یک هموطن IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    بازنشستگان را در یابید آقا.با این حقوق زندگی ما نمی چرخد همه چی گران شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید