عضو کانون عالی شوراهای اسلامی گفت: وقتی قدرت خرید کارگر بالا برود اولین کسی که سود می کند خود کارفرما است.

سود افزایش قدرت خرید کارگر به جیب چه کسی می‌رود؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،علی اصلانی، در ارزیابی وضعیت بازار کار در سال ۱۴۰۱ ابراز عقیده کرد و گفت: در بحث اشتغال شکر خدا اکثر کارخانه ها به دنبال کارگر هستند هرچند هنوز با کمبود کارگر مواجه هستند ولی کارفرمایان دنبال نیروی کار می گردند و با توجه به اتفاق مثبتی که در بحث دستمزد در شورای عالی کار رخ داد می توان امیدوار بود که امسال رشد آمار اشتغال را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: البته چون خیلی از کارخانه‌ها و واحدهای صنفی از ۱۵ فروردین به بعد فعالیت خود را شروع کرده‌اند نمی‌توان پیش بینی کرد که چه میزان جذب یا تعدیل و اخراج نیرو داشته‌اند و باید منتظر تمدید قراردادهای کار و ارسال لیست بیمه کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی در پایان فروردین ماه باشیم.

رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز ادامه داد: در یک نمونه اتاق بازرگانی در مورد شهرک صنعتی اشتهارد اعلام کرد که هر تعداد کارگر ساده و تخصصی وجود دارد برای کار در این شهرک معرفی کنیم که این امر نشان می دهد واحدهای تولیدی خوب کار می‌کنند و افزایش دستمزد باعث انگیزه شده است.

وی درباره برخی اظهارات که مصوبه دستمزد را موجب کاهش قدرت خرید کارگران در سال جاری عنوان می‌کنند، گفت: معتقدم وقتی قدرت خرید کارگر بالا برود اولین کسی که سود می کند خود کارفرما است و سود آن به جیب کارفرما می‌رود بنابراین افزایش دادن دستمزد قدرت خرید را تقویت می کند و بر همین اساس انتظار داریم که امسال افزایش آمار اشتغال را شاهد باشیم.

اصلانی همچنین با اشاره به اثرات تداوم کرونا بر بسیاری از کسب و کارها و مشاغل خدماتی تاکید کرد: با توجه به اینکه در دوران کرونا بیشترین آسیب را مشاغل خدماتی متحمل شدند دولت به حمایت خود از کسب و کارهای خدماتی ادامه دهد تا مشاغلی که دچار آسیب شدند به روال قبل برگردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید