شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشت: ایران راه دور زدن تحریم ها را با حربه هایی مثل تغییر نام تجاری کشتی ها و جابجایی آنها به روسیه نشان می دهد تا اقتصاد روسیه یتواند همچنان راه تنفس داشته باشد.

سی‌ان‌ان: ایران راه دور زدن تحریم‌ها را به روسیه نشان می‌دهد

به گزارش سلام نو به نقل از آنا، وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» اخیرا در تحلیلی در زمینه کمک ایران به روسیه جهت دور زدن تحریم‌های آمریکا و متحدانش نوشت، از آنجایی که روسیه تقریبا تمام بخش‌های اقتصاد خود را با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای روبه‌رو کرده، ممکن است مجبور شود به یک متحد قابل اعتماد با بیش از چهار دهه تجربه در زمینه تحریم‌های غرب روی بیاورد.

بر اساس گزارش، ایران تحریم شده ترین کشور جهان بود، اما روسیه اکنون این رکورد را در اختیار دارد. «جورجیو کافایرو» مدیر عامل شرکت «گالف استیت آنالیتیکس» مستقر در «واشنگتن دی سی» گفت: «منافع مشترک برای دور زدن تحریم‌ها، برای این پویایی در روابط روسیه و ایران مهم است.»

این در حالی است که «ویتالی ساولیف» وزیر حمل‌ ونقل روسیه در ماه گذشته در بحبوحه تنش بین مسکو و غرب گفت که کشورش در حال بررسی این مسئله است تا به ایران در مقابله با تحریم‌های مربوط به تعمیر و نگهداری و قطعات یدکی هواپیما کمک کند.

در این گزارش آمده است، پس از دهه‌ها محدودیت‌های اقتصادی غرب، ایران با کمک کشتی‌های خود تحریم‌ها را دور می‌زند و امروز، روسیه در شرایطی که غرب در تلاش برای فلج کردن تلاش های این کشور است، بحران مشابهی را تجربه می‌کند.

یکی از راه‌هایی که روسیه می‌تواند یاد بگیرد که از تحریم‌های احتمالی بر روی نفت خود جان سالم به در ببرد، جابه‌جایی کشتی‌ها و تغییر نام تجاری آنهاست، تاکتیکی که ایران از آن استفاده کرده است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید