۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
کد خبر: 55349575

به گفته عضو دفتر سیاسی حماس، این جنبش به تلاش های میدانی و تماس های سیاسی خود برای توقف تجاوز صهیونیست ها ادامه می دهد و هیچ آتش بسی با رژیم اشغالگر قدس انجام نشده است.

تکذیب توافق آتش‌بس حماس با اسرائیل

به گزارش سلام نو، پایگاه اطلاع‌رسانی حماس امروز (شنبه) به نقل از «زاهر جبارین» عضو دفتر سیاسی این جنبش اضافه کرد: حماس به تلاش‌های میدانی و تماس‌های سیاسی خود برای توقف تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مردم و اماکن مقدس فلسطین به ویژه مسجد الاقصی به هر طریق ممکن ادامه می‌دهد.

وی افزود: حماس تاکید می‌کند که هیچ آتش بسی با اشغالگران انجام نشده و آنچه از طریق رسانه‌های عبری و عربی منتشر می‌شود، بی‌اساس و ناصحیح است.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از توده‌های مردم فلسطین در کرانه باختری و مناطق اشغالی خواست تا به راهپیمایی خود به سمت «الرّحال» و «الرّباط» و اعتکاف در مسجد الاقصی ادامه دهند.

وی تاکید کرد که موانع ایجاد شده توسط اشغالگران، ما را از حفاظت از قدس و مسجد الاقصی در برابر تروریستها [ اشغالگر ] و شهرک نشینان افراطی منصرف نخواهد کرد و مردم ما و مقاومت دلاور ما در همه مکان‌ها و میدان‌ها باقی خواهد ماند و همیشه برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی آماده است.

مصر از صبح امروز (شنبه) با رهبران جنبش حماس درباره تحولات قدس اشغالی و وضعیت کلی فلسطین اشغالی در حال رایزنی است.

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «قاهره چند پیام آتش‌بس اسرائیل را به «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «روحی مشتهی» عضو دفتر سیاسی این جنبش منتقل کرد اما حماس به طرف مصری ابلاغ کرده که آنچه (از سوی صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی) اتفاق افتاده، قابل قبول نیست».

پیشتر منابع آگاه تأکید کردند که گروه‌های مقاومت فلسطین برای پاسخگویی به اشغالگری در سطوحی به توافق رسیده‌اند و هرگونه تلاش دشمن برای فریب و نیرنگ در خصوص مسجدالاقصی، اوضاع را تغییر خواهد داد.

دیروز (جمعه) نظامیان صهیونیست با یورش به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی صحنه‌های فاجعه باری را خلق کردند. هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات روز جمعه نظامیان رژیم اشغالگر قدس به مسجد الاقصی و کرانه باختری، در مجموع ۳۴۴ نفر از فلسطینیان زخمی شدند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید