بنا به اعلام ایتالیا و رومانی، از فردا،‌ یکشنبه،‌ ورود همه کشتی‌های روس به بندرگاه‌های این دو کشور ممنوع است.

جلوگیری از ورود کشتی‌های روس به بندرهای ایتالیا و رومانی

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، ایتالیا روز شنبه به طور رسمی اعلام کرد که از روز یکشنبه ورود تمام کشتی‌های روس به بندرگاه‌های این کشور ممنوع است. 

رومانی هم امروز خبر داده بود که ورود هرگونه کشتی روس به بندرگاه‌های این کشور را ممنوع کرده است. 

تلویزیون رسمی رومانی به نقل اداره دریانوردی این کشور اعلام کرد که بر اساس محدودیت‌های اعلام شده توسط اتحادیه اروپا که با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین اعمال شده، ورود تمامی کشتی‌هایی که پرچم روسی دارند به بندرگاه‌های رومانی ممنوع است.

اداره دریانوردی رومانی اعلام کرد که این ممنوعیت شامل قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی نیز می‌شود.

بر اساس اعلام اداره دریانوردی رومانی، کشتی‌های که نیاز به کمک‌های انسانی داشته و کشتی‌های حمل کننده کالا برای کشورهای اتحادیه اروپا، از این تصمیم مستثنی هستند.

روسیه در اواخر فوریه (۲۴ فوریه، پنجم اسفند ماه) به دنبال ناکامی اوکراین در اجرای مفاد توافقنامه‌های مینسک که در سال ۲۰۱۴ امضا شد و در نهایت پس از به رسمت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک دونباس، به اوکراین حمله کرد.

پس با گذشت حدود پنجاه روز از درگیری‌ها در اوکراین، روسیه اعلام کرده به اهداف مرحله اول «عملیات ویژه» خود در این کشور رسیده و قصد دارد تحرکات خود را بر روی آزادسازی نواحی خودمختار شرق اوکراین معطوف کند.

روز چهارشنبه وزارت دفاع روسیه هشدار داد تا زمانی که حملات اوکراین به اهدافی در خاک روسیه متوقف نشود، مسکو احتمالاً اقدامات نظامی در اوکراین را تشدید می‌کند و حتی امکان دارد، اتاق‌های فکر و تصمیم‌گیری در کی‌یف را هدف قرار دهد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید