روستای لالان (لالون) دشت کوهستانی لاله‌های زرد و قرمز و زنبق‌های زیبا، همچون مرواریدی در صدف شهر تهران است.

روستای لالان(لالون) از مقاصد گردشگری جذاب حاشیه تهران است

سلام نو-سروریس گردشگری: روستای لالان (لالون) خانه لاله‌های زیبا در حاشیه تهران است. این روستای زیبا حرفهای زیادی برای گفتن دارد و هر ساله پذیرای طبیعت‌دوستانی است که از شلوغی شهر خسته شده‌اند تا دمی بیاسایند. از شلوغی و آب و هوای آلوده تهران که هر چه بگوییم کم است! سفری یک روزه به این روستای خوش آب و هوا به همراه بازدید از جاذبه‌های طبیعی این مکان بسیار دلچسب و گواراست!

چطور مروارید پنهان شده در صدف را پیدا کنیم؟

با نگاهی به اطرافمان، خواهیم دید که چقدر مسائل مختلف در زندگیمان وجود دارد و برای حل آنها به بهترین شکل نیاز است اعصاب آرام و روحیه شادی داشته باشیم. چه چیزی بهتر از اینکه انرژی خود را از طبیعتی بکر، به بالاترین حد برسانیم؟

وجود یک روستای به این زیبایی به همراه طبیعتی بی‌نظیر آن هم در شهر شلوغی مثل تهران، واقعا غنیمت است. لالان شهر لاله‌هاست که به آن لالون هم گفته می‌شود. پس اگر می‌خواهید خود را به سفری یک روزه و پر از لذت و آرامش دعوت کنید با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی قسمت‌های زیبای این روستا، بهترین فصل و همچنین نحوه رسیدن به آنجا را برایتان توضیح دهیم.

امروز می‌خواهیم به یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای گردشگری تهران سفر کنیم جایی که می‌توانید سکوت و آرامش را تجربه کنید و از هیاهوی شهر به دور باشید. طبیعت زیبا، گیاهان خوش رنگ و لعاب، جنبش پرندگان صدای آب و وجود چشمه‌های زیبا مطمئنا برای ساعت‌ها شما را مسحور زیبایی و ارامش موجود در این طبیعت می کند.

چطور به لالون برویم؟

لالون یا لالان یکی از روستاهای زیبای رودبار قصران و نزدیک به تهران است که هر سال میزبان علاقه‌مندان بسیاری می‌شود. برای رسیدن به روستای لالون وارد اتوبان بابابی و سپس جاده لشرک شوید و جاده را تا فشم ادامه دهید. داخل شهر فشم جاده‌ای در سمت راست به سمت روستاهای زیگان، آب نیک، لالان و ... وجود داره، وارد جاده که شوید بعد از طی چند کیلومتر به روستای زیگان می رسید از داخل روستای زیگان جاده ای برای روستای لالون وجود دارد. این روستای چشم‌نواز، در فاصله‌ی ۴۵ کیلومتری شمال تهران و ۱۱ کیلومتری شمال فشم قرار دارد و از همین رو برای سفر یک‌روزه و طبیعت‌گردی مناسب است.

شما با رفتن به لالون از روزمرگی‌ها فرار می‌کنید و به سادگی به دامن طبیعت پناه می‌برید. نکته جالب این‌جا است که لالان یا لولون محل دیدار کوه‌نوردان و طبیعت‌گردان است و هر دو گروه آماتور و حرفه‌ای اهل طبیعت به این منطقه علاقه خاص و غیرقابل انکاری دارند.

اولین مقصد: دره لالان با منظره‌ای باورنکردنی

با ورود به این روستا، از جاذبه‌های طبیعی آن دیدن کنید. بدین خاطر مسیر رود را در پیش گیرید. منطقه پیش رو دره لالان است. اگر عاشق آب بازی و صدای جریان آب باشید، می‌توانید بساط پیک نیک را آنجا پهن کنید و مدتی به استراحت و مدیتیشن بپردازید. در این منظره جذاب، یک چشمتان به جریان آب رودخانه که نتیجه آب شدن برف‌های قله کوه‌هاست و یک چشم به قله‌های وزوا، برج و خلنو خیره خواهد شد. چه صحنه دلپذیری! چه کسی باور می‌کند اینجا تهران است؟ نه دود و نه شلوغی و نه ترافیک سرسام‌آور!

روستای لالان(لالون) گنج پنهان شده در تهران، تجربه آرامشی بی‌نظیر را به شما هدیه می‌کند
دره روستای لالان(لالون)

دره لالان با دیواره‌های بلند سنگ و صخره‌ای خود شما را به یاد تنگه واشی را در ذهن تداعی می‌کند. برای رفتن به دره لالان، پس از عبور از کنار رودخانه، مسیری پاکوب را می‌بینید که به این دره منتهی می‌شود. از آنجا در برخی نقاط باید به‌ناچار از عرض رودخانه عبور کنید، مراقب باشید؛ چراکه در فصول بارندگی، امکان طغیان رودخانه‌ وجود دارد.

تونل برفی لالان حتی در تابستان گرم!

در مسیر رودخانه باز هم حرکت کنید، اینجا گنج‌های پنهان زیادی دارد که آماده است توسط شما کشف و سپس شگفت‌زده کند. تونل یخی! حتی در تابستان. مطمئنا خیلی هیجان‌زده می‌شوید. پلی ضخیم که از برف و یخ تشکیل شده و شما می‌توانید از زیر یا روی پل حرکت کنید. فاصله بین سقف و سطح رودخانه سه متر می‌شود. اگر زیر این تونل باشید، موی تنتان از سرما سیخ می‌شود و احساس سرما می‌کنید. زیر پایتان هم که جریان آب رودخانه است. به به چه حس مطلوبی!

سه قلوهای متفاوت!

بعد از دو ساعت پیاده‌روی، به سه چشمه نزدیک می‌شوید. چشمه تلخاب. اصلا چرا تلخاب؟ آب گازدار، خنک اما تلخ مزه که آن هم بخاطر وجود آهن، سدیم و املاح است. چشمه دوم آب ترش مزه دارد. اما پاداش این سختی شما، چشمه سوم است که آب شیرین و گوارایی دارد و برای یک آب بازی حسابی جان می‌دهد. در اینجا چقدر شربت آبلیمو دل چسب و گوارا خواهد بود. حتما با خود آبلیمو به همراه داشه باشید تا از این چشمه خنک شربتی بنوشید و حسابی سرحال شوید.

در میان راه، گیاهانی همچون گون، شقایق و زرشک، لوچک و لاله و گلپر میزبان قدم‌های شما خواهد بود و تا آخر مسیر بدرقه‌تان خواهد کرد.

بهترین پاداش برای شما: لمس قطرات خنک آب روی صورت در آبشار لالان

اگر از این چشمه‌های روستای لالان یک ساعت دیگر هم پیاده‌روی کنید، به اوج زیبایی این روستا یعنی آبشار لالان می‌رسید. محلی که قطرات آب همچون شبنم روی گونه‌های شما قرار گرفته و نسیم خنکی که می‌وزد، موهای شما را نوازش می‌کند. اینجا پس از سه ساعت پیاده روی، احساس آرامش مطلق و حمایت طبیعت را با تمام سلول‌های بدن خود، تجربه خواهید کرد.

اگر شانس بیاورید و در زمان مناسب سفر کنید، می‌توانید انواع حیواناتی همچون هدهد، کبک، عقاب طلایی، قوچ و میش و خرس قهوه‌ای را نیز ببینید.

چهار فصل زیبای خدا

سفر به این مکان زیبا در هر فصلی امکان پذیر است. اگر در اردیبهشت به روستای لالان(لالون) سفر کنید، نسیم خنک و تازگی و سرسبزی گیاهان را خواهید دید. هوا سردتر و نیاز به لباس گرم دارید. ترکیب رنگ گل‌های سفید، زرد، قرمز و بنفش چشم‌نوازی می‌کنند. بوته‌های خاکشیر، بومادران، والک وشنگ، گلپر و لاله حس زیبایی به شما القا خواهد کرد.

روستای لالان(لالون) گنج پنهان شده در تهران، تجربه آرامشی بی‌نظیر را به شما هدیه می‌کند
روستای لالان(لالون) کاملا چهار فصل است

در تابستان هوا خوب است و می‌توانید برای یکبار هم که شده از شر گرمای تهران خلاص شوید. آب رودخانه کمتر شده و راحت‌تر می‌توانید از آن عبور کنید. بهترین ماه سفر به روستای لالان خرداد و تیر است.

پاییز هم که فصل هزار رنگ خداست و طبیعت لالون بسیار جذاب و شیرین است.

زمستان پوشیده از برف روستای لالون، جاذبه‌ای شگفت‌انگیز دارد اما خبری از رنگارنگی گل‌های وحشی نیست.

به هر حال هر فصلی در این روستا زیباست و خرداد و تیر محشر است.

پوشش گیاهی لالون

تنوع پوشش گیاهی، خود به‌تنهایی یکی از جاذبه‌های اصلی منطقه لالان محسوب می‌شود و می‌تواند شما را حسابی محسور کند. از گون و گلپر تا لاله، شقایق، زرشک، سیرک و لوچک و گزنه و ریواس در لالان پیدا می‌شوند، البته اگر اهل گشتن باشید. حیات وحش لالان هم بسیار جذاب است. پرندگانی مثل عقاب طلایی، هما، کبک، چکاوک، هدهد و حیواناتی نظیر قوچ، میش و خرس قهوه‌ای نیز در این منطقه زندگی می‌کنند. این منطقه مثل بسیار دیگر از نقاط رودبار قصران جای جذابی برای شکار بود.

آیا کوله بار سفر را بسته‌اید؟

این روستای چشم‌نواز برای سفر یک روزه و طبیعت گردی بسیار مناسب است دیدن کوه‌های پر از برف صدای پرندگان و وجود جویبارها لذت و زیبایی خاصی به این شهر به این روستا داده است. حتما زمانی را برای گردش در این طبیعت بکر روستای لالان(لالون) بگذارید و لذت آن را تجربه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مستانه IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    عالی ممنون 🙏 یک امام زاده هم دارد بنام امام زاده عبدالله که امکان چادر زدن دارد تا شب زیبای لالان را ببیندید 🙏❤️

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید