به گفته کارشناسان بورس اگر دولت در بورس دستکاری نکند می‌توان گفت که نقدینگی وارد بورس شده است.

پیش‌بینی بورس برای فردا یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱/ بورس رشد می‌کند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس روز گذشته با رشد ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحدی روی سطح یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحد ایستاد.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بورس در ابتدای معاملات فردا منفی و در ادامه مسیر احتمالا متعادل می‌شود. ارزش معاملات برای بازار مهم است.

وی با اشاره به تغییر دامنه نوسان توضیح می‌دهد: تغییر دامنه نوسان بورس می‌تواند، میزان صف‌های خرید و فروش بازار را متعادل کند. این تغییر دو مزیت اصلی دارد، نخست نقدشوندگی بازار را افزایش می‌دهد. دوم صف‌ها خرید و فروش متعادل می‌کند.

الیاس‌کردی ادامه می‌دهد: طی سال‌های اخیر از میزان نقدشوندگی بازار کاسته شد. با این تصمیم نقدشوندگی به سهام کوچک و بزرگ باز می‌گردد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید می‌کند: با تغییر شش درصدی دامنه نوسان، تغییرات چندانی در بازار رخ نمی‌دهد. اما آرام آرام به صورت متعادل نقدشوندگی بورس افزایش پیدا می‌کند.

الیاس‌کردی با اشاره به دومین مورد می‌گوید: صف‌های خرید و فروش مردم را فریب می‌دهد. این صف‌ها موجب شد که برخی از سهام که ارزش چندانی خوب جلوه داده شوند یا اینکه برخی از سهام که ارزش بالایی دارند بد جلوه داده شوند.

بورس رشد می‌کند؟

ایمان رئیسی، دیگر کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی معاملات فردا می‌گوید:  بازار سهام ۱۴ روز کاری را در سال ۱۴۰۱ پشت سر گذاشت. در این دوره زمانی ارزش معاملات خرد به ۷۷۹۷۹ میلیارد تومان رسید. اگر دولت در بورس دستکاری نکند می‌توان گفت که نقدینگی وارد بورس شده است.

وی توضیح می‌دهد: در این میان با رشد قیمت کامودیتی‌ها و افزایش نرخ های جهانی، شاهد رشد قیمت در گروه فلزات اساسی بودیم. با بخشنامه وزارت صمت جلوی این رشد گرفته و سهام کوچک و متوسط حرکت کردند. اما بازار برای ورود نیازمند دید بلند مدت است تا از گزند این نوع بخشنامه‌ها در امان باشیم. به نظر می‌رسد بازار باید به سهم های کوچک رشد نکرده هم توجه کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید