سرطان، دومین عامل اصلی مرگ و میر در جهان است و بنابر هشدار محققان برخی از عادت‌های ناسالم خطر ابتلا به آن را افزایش می‌دهد.

خطر افرایش ابتلا به سرطان با تماشای مدوام تلویزیون

به گزارش سلام نو به نقل از آنا، سرطان به دومین عامل اصلی مرگ و میر در جهان تبدیل شده است و پس از بیماری قلبی‌عروقی به جرات می‌توان گفت خطرناک‌ترین است. خوشبختانه، با پیشرفت علم و فناوری امروزه، انواع سرطان‌ها قابل درمان و پیشگیری است؛ بنابراین کارشناسان به افراد هشدار می‌دهند تا با اجتناب از عادت‌های ناسالم به کاهش خطر ابتلا به این بیماری کمک کنند.

مطالعات متعدد نشان داده است غذاهای ناسالم از جمله فست‌فودها و غذاهای فرآوری‌شده خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد؛ بنابراین افراد باید خوردن غذاهای ناسالم را به حداقل برسانند و غذاهای سالم را جایگزین آن کنند. برای افرادی که مدام مقابل تلویزیون هستند، خبرهای بدی در راه است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تماشای زیاد تلویزیون بسیار خطرناک است و یکی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان است. همچنین در مطالعات قبلی نشان داده شد تماشای تلویزیون همچون سیگار کشیدن و خوردن تنقلات خطر ابتلا به سرطان روده را به‌شدت افزایش می‌دهد.

افرادی که مداوم تلویزیون تماشا می‌کنند، دچار بی‌تحرکی شده و این موضوع یکی دیگر از معضلات و عوامل ابتلا به بیماری است. بی‌تحرکی موجب افزایش وزن و چربی می‌شود. چربی اضافی سطح هورمون‌ها و مواد شیمیایی موجود در بدن را تغییر می‌دهد و در نهایت چگونگی رشد سلول‌ها تحت تاثیر قرار گرفته و ریسک ابتلا به سرطان روده بیش‌تر می‌شود.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید