دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور اعلام کرد که طی روزهای آتی قیمت هر کیلوگرم شکر دولتی با نرخ ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان عرضه می‌شود.

عرضه شکر دولتی در ماه رمضان / هر کیلو شکر چند ؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور با بیان اینکه طی روزهای آتی قیمت هر کیلوگرم شکر دولتی با نرخ ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان عرضه می‌شود خبرداد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی حواله شکر تحت عنوان طرح ماه رمضان ارایه کرده است که در کاهش نرخ این محصول در بازار اثر گذار خواهد بود.

«قاسمعلی حسنی» امروز (شنبه) در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص وضعیت بازار شکر و برنج در بخش عمده فروشی افزود: براساس این حواله هر کیلوگرم شکر با قیمت ۱۲ هزارو ۵۳۵ تومان در اختیار اعضای اتحادیه قرار می‌گیرد و کیلویی ۱۶ هزارو ۳۵۰ تومان به فروش می‌رسد که شکر دولتی از ۱۳۵۰ تومان افزایش نسبت به سال گذشته برخوردار است.

وی با بیان اینکه قرار است چند صد تن شکر در قالب طرح توزیع رمضان توزیع شود گفت: در حال حاضر این محصول در شرکت‌های بسته بندی قرار دارد تا در بسته‌های یک کیلوگرمی به مرحله توزیع برسد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور به چند نرخی بودن شکر در بازار اشاره کرد و اظهارداشت: بخشی از شکر آزاد توسط کارخانجات ۱۶ هزارو ۵۰۰ تومان به علاوه ۹ درصد ارزش افزوده است که بیش از ۲۰ هزارتومان می‌شود و برای مصرف کنندگان ۲۵ هزارتومان خواهد شد.

وی بیشترین نوسان قیمت کالاهای اساسی را مربوط به خرده فروشی‌های سطح کشور دانست و تصریح کرد: دربخش بنکداری نظارت داریم اما در خرده فروشی‌ها نظارتی نداریم.

حسنی اضافه کرد: البته بخشی از شکر با قیمت ۱۵ هزارتومان در فروشگاه‌های زنجیره ای از قبل عید باقی مانده است.

قیمت برنج در بنکداری بین ۴۷ تا ۸۰ هزارتومان

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور گفت: اکنون قیمت برنج ایرانی در بنکداری براساس درجه بندی بین ۴۷ تا ۸۰ هزارتومان است. بنابراین، وضعیت بازار نشان می‌دهد که قیمت مصوب برنج که توسط دولت تعیین شده بود اعمال نمی‌شود.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی  سهمیه‌ای در اختیار اتحادیه بنکداران قرار داده که برنج تایلندی با قیمت ۱۱ هزارتومان خریداری می شود و بنکداران ۱۱ هزارو ۹۰۰ تومان در اختیار خرده فروشی‌ها قرار می‌دهند و نرخ این محصول برای مصرف کنندگان ۱۲ هزارو ۵۰۰ تومان است.

وی اظهارداشت: البته نرخ برنج هندی ۱۸ هزارتومان برای بنکداری و برای مصرف کننگان ۱۸ هزارو ۵۰۰ تومان است.

به گزارش ایرنا، طبق مصوبه معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در یکم اسفندماه سال ۱۴۰۰ قیمت فروش برای مصرف‌کننده به منظور پیشگیری از افزایش بی‌ضابطه برای هر کیلوگرم برنج طارم ایرانی درجه یک ۶۵ هزار تومان، برنج طارم درجه دو ۶۰ هزار تومان، برنج ایرانی شیرودی ۴۲ هزار تومان، برنج هندی وارداتی ۳۰ هزار تومان و برنج پاکستانی وارداتی ۳۱ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت برنج‌های وارداتی که توسط شرکت خدمات بازرگانی تهیه شده به ازای هر کیلوگرم برنج هندی ۱۱۲۱ مبلغ ۲۴ هزار تومان، پاکستانی ۱۱۲۱ مبلغ ۲۵ هزار تومان و تایلندی مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید