سارا؛ بلاگر و عاشق سفره. اون یه جهانگرد و ایرانگرد معتاد به سفره و تا الان ۲۷ کشور دنیا رو دیده و در ایران هم کلی گشت‌وگرد کرده. سارا معلم زبان انگلیسی بچه‌های دیرآموزه و با توجه به تحصیلاتش در رشته حقوق به عنوان مشاور حقوقی هم مشغول به کاره. اون در زمینه سفر، تولید محتوا و بلاگری می‌کنه و در سفر اخیرش به کشور فرانسه از پاریس و نماد دیدنی و معروفش می‌گه، با ما همراه باشید تا با روایت سارا از برج ایفل این الهه آهنی بیشتر بدونیم.

پاریس‌گردی با سارا و بازدید از برج باشکوه ایفل

سلام نو - سرویس گردشگری: سارا از بزرگی و شکوه برج ایفل و آوازه این سازه می‌گه: "برج ایفل که دیگه معرف حضورتون هست، یه سازه‌ی آهنی دلبر که در نگاه اول ابهتش حتما شما رو میخکوب می‌کنه. این برج یکی از پر بازدیدترین بناهای جهان و یکی از بزرگ‌ترین منابع درآمد گردشگری فرانسه محسوب می‌شه. حتی سازندگانش هم در اون زمان فکر نمی‌کردن که ایفل به این شهرت و محبوبیت برسه تا حدی که عاشقان زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کنه که به خاطر دیدنش آرزوی سفر به پاریس رو داشته باشن."

اون راجع‌به زمان و دلیل ساختن برج عظیم ایفل این‌طور می‌گه: "ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ شروع و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به پایان رسیده.اول برج ایفل برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شده بوده و قرار نبوده یه سازه دائمی باشه و بعد از ساخت هم مورد قبول همه واقع نشده و خیلیا مثل امیل زولا، شارل گارنیه، الکساندر دوما به ساختش شدیداً اعتراض کردن و بهش میگفتن سازه آهنی بدترکیب، حتی در سال ۱۹۰۹ هم تصمیم به تخریبش گرفتن ولی به خاطر تغییر کاربریش به آنتن رادیویی تصمیم‌شون لغو شد."

پاریس‌گردی با سارا و بازدید از برج باشکوه ایفل

سارا نام‌گذاری این برج چشم‌نواز و شاکله اون رو این‌طور توصیف می‌کنه: "اسم برج ایفل از نام سازنده‌اش الکساندر گوستاو ایفل گرفته شده‌. ارتفاع برج ۳۲۴ متره که در زمان خودش مرتفع‌ترین برج جهان بوده‌ یعنی ارتفاعش حدودا اندازه یه ساختمون ۸۱ طبقه اس. وزن برج ایفل بیش از ۱۰ هزار تنه که ۷ هزار و ۳۰۰ تن اون فولاده. این برج از ۱۸ هزار و ۳۸ قطعه ساخته شده ‌و برای اتصال اون‌ها از ۲ و نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ استفاده شده‌ و هر پنج سال یکبار هم مجدد رنگ می‌شه."

اون در ادامه درباره نحوه بازدید از ایفل می‌گه و برای گرفتن عکس‌های خوب، میدانی رو پیشنهاد می‌ده: "شما میتونین به بالای برج ایفل برین و پاریس رو از طبقه دوم و سوم برج ببینین، بلیط طبقه دوم ۱۷ یورو و طبقه سوم ۲۶ یوروعه که البته به نظرم ویو طبقه دوم واضح تره و کافیه. می‌تونین از آسانسور و پله برای بالا رفتن استفاده کنین اگر از پله برین بلیط ارزونتره (۱۰ یورو و ۲۰ یورو) از ساعت ٩ صبح تا ١١،١٢ شب هم می‌شه رفت بالا که این ساعات بستگی به فصل و روزی که سفر می‌کنید داره. چند رستوران، سالن نمایش و امکانات تفریحی دیگه هم در برج موجوده. میدان تروکادرو هم یکی از لوکیشن هاییه که میتونین عکس‌های خوبی با ایفل بگیرین."

پاریس‌گردی با سارا و بازدید از برج باشکوه ایفل

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید