گفته می‌شود افراد بالغ روزانه به ۷ الی ۸ ساعت خواب نیاز دارند. با در نظر گرفتن این عدد می‌توان ادعا کرد که درصد قریب به‌ یقین اکثر افراد، یک سوم از هر روز و یا یک سوم از کل عمر خود را در خواب به سر می‌برند.

راهنمای خرید تشک دو نفره خوشخواب برای زوج های جوان

خوابیدن یک فرآیند مهم است که در بازیابی انرژی بدن، از بین بردن افکار ناراحت‌کننده، بهبود سیستم ایمنی بدن و... کمک می‌کند. با همه این اوصاف باید گفت که بر همه افراد واجب است به "خوب خوابیدن" اهمیت دهند. معمولاً همه ما یک تخت به‌همراه خوشخواب مناسب را در دنج‌ترین جای اتاق قرار می‌دهیم تا خوابی راحت را تجربه کنیم و این مسأله باعث می‌شود که سال‌ها داشتن خوابی خوب برای ما میسر گردد. اما تغییر محل خواب یکی از هزاران چالش‌هایی است که افراد به هنگام ازدواج کردن آن را متحمل می‌شوند. یکی از انتخاب‌های مهم زوج‌های جوان انتخاب تخت دو نفره مناسب و از آن مهم‌تر، انتخاب یک تشک دونفره خوشخواب راحت و مطابق نیازهای آنان است.

محل خواب بدون تحرک، آرزوی هر جوان متاهل!

همان‌طور که می‌دانید خوابیدن علاوه بر روی سلامت جسمی، بر روی سلامت روان افراد نیز تأثیر به‌سزایی دارد. این‌که محل خواب شما در شب گذشته به اندازه کافی و آرامش بخش نبوده، می‌تواند شروعی قوی برای داشتن روزی بد و ناراحت‌کننده باشد. افکار آزاد دهنده، نگرانی‌ها و استرس‌ها همه می‌توانند از داشتن یک خواب مفید در شب شما را محروم سازند؛ اما هیچ چیز بدتر از این است که کل شب‌، فرد دیگر با غلت زدن و تکان دادن سطحی که بر روی آن خوابیده‌اید، خواب شما را بپراند و یا شما را از خواب خوش بیدار کند. جالب است بدانید هر فردی به طور متوسط در طول خواب شبانه خود، ۴۰ تا ۶۰ بار غلت می‌خورد و این یکی از مشکلات بزرگ زوج‌های جواان است؛ با انتخاب غلط  تشک دونفره خوشخواب، هر دو فرد می‌توانند به طور ناخواسته باعث کاهش کیفیت خواب دیگری شوند. در خصوص این مشکل، آشنایی با انواع تشک دونفره خوشخواب می‌تواند به انتخاب مناسب‌ترین خوشخواب بسیار کمک‌کننده باشد.

انواع تشک خوشخواب

  • تشک فنری متصل

تشک‌های فنری یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارتربین انواع تشک خوشخواب است. این تشک‌های خوشخواب با دارا بودن فنرهایی ضخیم به قطر دو سانتی‌متر در سراسر خود، انعطاف‌پذیری و نرمی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند و از طرفی، سروصدای ناخوشایندی ناشی از اصطکاک فنرها بر یکدیگر را نیز به همراه دارند. فنرهای به کار رفته در این نوع خوشخواب‌ها به یکدیگر وصل هستند و این مسأله باعث می‌شود که هر فشار وارد شده به قسمتی از آن، در تمامی سطح آن توزیع شود. این یعنی تحرک هر یک از زوجین باعث می‌شود که اثر آن در تمامی سطح پخش شده و دیگری تحت تأثیر آن قرار بگیرد. بنابراین اگر در نوجوانی عاشق نرمی و انعطاف‌پذیری تشک‌های خوشخواب فنری بوده‌اید و از پریدن بر روی آن لذت می‌برده‌اید؛ خبر بد این است که تشک‌های فنری متصل، به‌عنوان  تشک دونفره خوشخواب، انتخاب هوشمندانه‌ای به حساب نمی‌آیند. به خصوص اگر شما و همسر خود جزء آن دسته افرادی هستید که کوچک‌ترین محرک می‌تواند در خوابیدن آن‌ها اختلال ایجاد کند.

تخت هتلی

  • تشک فنری منفصل

این نوع تشک فنری، نسبت به نوع متصل نرمی و انعطاف‌پذیری کم‌تری را ارائه می‌دهد اما دارای مزایای دیگری است که آن را نسبت به نوع متصل، به انتخاب مناسب‌تری تبدیل می‌کند. در تشک فنری منفصل که با نام پاکت اسپرینگ (Pocket spring) نیز شناخته می‌شود؛ فنرها به صورت واحدهایی جداگانه در داخل پاکت‌هایی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این مسأله باعث می‌شوند نوع منفصل، معایب نوع متصل نظیر صدای ناهنجار (قیژ قیژ کردن فنرهای در اثر اصطکاک) را نداشته باشد. همچنین در این حالت، تشک خوشخواب شما به‌عنوان یک واحد یکسان عمل نمی‌کند در نتیجه فشار وارد شده به آن در تمام سطح تشک پخش نمی‌شود، بنابراین شما می‌توانید خوابی راحت‌تر بر روی سطحی با تحرک کم‌تر را تجربه کنید و هربار با غلت‌خوردن دیگری، دچار اختلال در خواب نشوید. همچنین گفته می‌شود که نوع منفصل از کمر و ستون فقرات به خوبی پشتیبانی می‌کند و در واقع یک تشک خوشخواب طبی-فنزی به حساب می‌آید که می‌تواند یک انتخاب مناسب در خصوص خرید تشک دونفره خوشخواب محسوب شود.

  • تشک مموری فوم

تشک‌های مموری فوم، به تشک‌هایی گفته می‌شود که نوعی فوم به نام مموری فوم یا فوم حافظه‌دار ساخته می‌شوند. این مدل تشک‌ها که معمولاً از ترکیب فوم و فنر (مانند تشک کلاس مموری) ساخته می‌شوند؛ یکی از بهترین انواع خوشخواب به شمار می‌آیند. مموری فوم ماده‌ای است که اولین بار جهت جلوگیری از وقوع عوارض ناشی از شتاب ثقل، بر روی فضانوردان به هنگام پرتاب فضاپیماها توسط سازمان فضایی آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. از آن پس به علت مزایای جالب توجه آن، مموری فوم در صنایع مختلفی نفوذ کرد. امروزه شما می‌توانید خرید تشک خوشخوابی ثابت، نوع مموری فوم را انتخاب کنید چراکه انرژی ناشی از حرکت کردن افراد بر روی تشک مموری فوم، بر روی سطح آن توزیع نمی‌شود. از خواص پزشکی این تشک‌ها می‌توان به بهبود خون‌رسانی و گردش‌خون در بدن، پشتیبانی کامل ستون فقرات و کمر همچنین کاهش دردهای عضلانی اشاره کرد.

از تاثیر اندازه غافل نشوید.

علاوه بر نوع تشک، اندازه آن نیز مسأله بسیار مهمی است. طول تشک‌ها به صورت مشترک، ۲ متر است اما عرض آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. برای تشک‌های دو نفره عرض‌های ۱۴۰، ۱۶۰ و ۱۸۰ موجود است که انتخاب هرکدام باید با توجه به درشتی هیکل و سلیقه هر دو فرد صورت بگیرد؛ اما به خاطر داشته باشید که استانداردترین عرض برای یک تشک دونفره خوشخواب عرض ۱۶۰ سانتی‌متری است.

خرید  تشک دونفره خوشخواب

سایت خوشخواب

سال‌های سال است که مردم کشور ما تشک‌های تخت را با نام خوشخواب می‌شناسند. جالب است بدانید که که نام اولین شرکت و کارخانه تولیدکننده تشک خواب ایرانی در سال ۱۳۳۸، شرکت خوشخواب بوده است و دلیل این مسأله نیز همین است. این موضوع خود به‌تنهایی نشان دهنده کیفیت و استانداردهای بالای این شرکت تولید تشک تخت است. خوشخواب، اولین تولیدکننده رسمی تشک تخت در ایران، دارای استانداردهای سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد بین‌المللی اروپا (CE) و انگلستان (UKAS) یکی از بهترین فروشگاه‌های موجود جهت خرید یا اطلاع از قیمت تشک خوشخواب است. شما می‌توانید برای خرید بهترین تشک خوشخواب برای خانه و زندگی جدید خود، به خوشخواب به نشانی اینترنتی http://khoshkhaban.com  مراجعه نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید مسیبی RU ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    عالی و منحصر بفرد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید