سمانه (مرضیه) قائدی؛ بلاگر، متخصص سئو (SEO) و دیجیتال مارکتینگه. اون بیشتر از ۱۵ ساله که در زمینه‌های مختلف بلاگینگ می‌کنه و الان چند سالیه که تمرکزش در حوزه گردشگریه و به صورت آنلاین آموزش بلاگینگ، تولید محتوا و روش‌های کسب درآمد در سفر می‌ده. سمانه سفرهای زیادی در ایران داشته و در سفر اخیرش به «ترکمن صحرا» از جاذبه‌های دیدنی این منطقه جغرافیایی می‌گه، پس با ما همراه باشید تا بیشتر از تجربه‌های هیجان‌انگیز و پیشنهادات سمانه برای سفر به ترکمن صحرا زیبا بدونیم.

سمانه قائدی و روایت جذاب او از سفر به ترکمن صحرا زیبا

سلام نو - سرویس گردشگری: سمانه از محدوده و شهرت ترکمن صحرا می‌گه: "ترکمن صحرا در شمال شرق ایران و در استان گلستان قرار داره و از گمیشان شروع می‌شه و تا خراسان شمالی ادامه داره و به خاطر اسب‌های وحشی، دشت‌ها و تپه‌های سرسبز بی‌انتهاش معروفه." اون در ادامه پیشنهاد دیدن تعدادی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه بی‌نظیر رو می‌ده: "تپه ماهور و هزار دره، گورستان خالدنبی، مقبره خالدنبی، دشت‌های شقایق و مزرعه کلزا، کلاله، گمیش تپه، دشت‌های سیمین‌شهر"

اون توصیه می‌کنه که اگه مسیرمون به ترکمن صحرا افتاد این تجربه‌ها رو از دست ندیم: "اگه باره اوله به ترکمن صحرا سفر می‌کنید؛ حتما اقامت تو آلاچیق‌های ترکمنی رو تجربه کنین، تا سبک زندگی مردم ترکمن رو بهتر درک کنین. بهترین گزینه‌ای که می‌تونم بهتون معرفی کنم اقامتگاه صالح و نعیم عزیز هست که من خودم ۱ هفته مهمون‌شون بودم. از اقامتگاهی که توش ساکن می‌شین بخواین براتون گروه موسیقی اصیل ترکمن بیارن. از گورستان عجیب خالد نبی بازدید کنین. لباس محلی ترکمن رو امتحان کنید و باهاش عکاسی کنین. رقص متفاوت مردم ترکمن رو ببینید."

سمانه قائدی و روایت جذاب او از سفر به ترکمن صحرا زیبا

سمانه از تجربه اسب‌سواری، اونم با اسب ترکمن می‌گه و پیشنهاد هم‌نشینی با مردم این دیار رو می‌ده و در نهایت خوردن غذای محلی و خرید سوغات رو توصیه می‌کنه: "تو هزار دره ترکمن صحرا، اسب‌سواری کنید، برای اینکار می‌تونین از نعیم اسب‌های اصیلش رو درخواست کنید. غذاهای محلی ترکمن‌ها، مثل چکدرمه رو حتما امتحان کنید. با مردم ترکمن هم‌کلام بشید و از لهجه شیرین‌شون لذت ببرید. اگه قصد خرید سوغاتی دارید؛ نان خرمایی، نان پادرازی، روسری‌های ترکمنی، لباس و زیورآلات ترکمن گزینه خوبی هستن."

سمانه قائدی و روایت جذاب او از سفر به ترکمن صحرا زیبا

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید