تولد یک نوزاد با ظاهری متفاوت ناشی از اختلالات ژنتیکی بار دیگر پزشکان را متعجب کرده است.

تولد نوزاد عجیب الخلقه که شبیه پیرمردها است! / تصاویر

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ دکتر حامد سید احمد که  پزشک  به دنیا آورنده دختری با موهای سفید بود، گفت: این  تولد  در نتیجه عوامل ژنتیکی رخ داده است. سندرم "وارد آمبرگ" باعث می‎شود کودک با تغییراتی به دنیا بیاید و منجر به سفیدی  مو  می‌شود. این حادثه برای اولین بار در شهر الاقصر  مصر  اتفاق افتاده است.

حامد سید حمید، مختصص  زنان  و زایمان در گفت‌وگویی بیان کرد: زنی در کلینیک او نوزادی عجیب به دنیا آورده است. این دومین  زایمان  زن ۴۰ ساله بود. گویا  نوزاد  در حالی متولد شده است که برخی از قسمت‌های بدنش مانند پاها از  پوست  پوشیده نشده است.

15172647_724

دکتر حامد گفت: این نوزاد از مرکز درمانی خود به مهد کودک منتقل شده است، زیرا خانواده‌اش نیاز به حمایت دارند. همچنین دکتر افزود: "در بین تولدهایی که او شاهد آن بوده است این سومین زایمان عجیب بوده که با بیماری نادر نوزاد همراه است".

 وی افزود: دختری که بدون پوست به دنیا آمد، از سندرم" درماتوز بولوز" رنج می‌برد، بیماری که از هر یک میلیون کودک ممکن است یک کودک را مبتلا کند. اکنون حال این دختر خوب است. همچنین تیمی از متخصصین پوست در مهدکودک است و می‌گویند چیزی که کودک از آن رنج می‌برد، کمبود پوست ۲۰ درصدی است که تحقیقات نشان می‌دهد، وضعیت او بهبود می‌یابد.

15172614_568

دکتر حامد سید، گفت: پیش از این دختری با موهای سفید و چشم آبی به دنیا آمد که به سندرم "روزمبرگ" ناشی از جهش ژنتیکی ناشی از همخونی مبتلا بود و اکنون در  سلامت  کامل است. او در مورد نوزاد بدون شکم نیز صحبت کرد و گفت: تولد او «عجیب‌ترین اتفاق تاریخ» بوده است و همانطور که انتظار میرفت کودک بیش از یک روز زنده نماند.

دکتر حامد به پایگاه خبری «قاهره ۲۴» در استان الاقصر می‌گوید: " با توجه به فراوانی زایمان‌های نادر و عجیب در مصر، شاید دلیل این تولدها  ازدواج  فامیلی است زیرا این بیماری‌ها ناشی از اختلالات ژنتیکی است که درجات متفاوتی دارند".

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید