برخلاف ‌سال‌های گذشته که بهترین کیفیت هوای تهران در فروردین اتفاق می‌افتاد، امسال - به ویژه هفته چهارم ماه جاری- شاهد هوای آلوده بودیم.

آلودگی بی‌سابقه هوای تهران در هفته چهارم فروردین

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه آلوده‌ترین هفته تهران، رهاورد گرد و غبار همسایگان غربی بوده است، گفت: هوای تهران، ۵ روز از ۷ روز هفته گذشته در شرایط نامطلوب و فراتر از حد مجاز قرار داشت.

سید محمدمهدی میرزائی قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه برخلاف ‌سال‌های گذشته که بهترین کیفیت هوای تهران در فروردین اتفاق می‌افتاد، امسال - به ویژه هفته چهارم ماه جاری- شاهد هوای آلوده بودیم، افزود: در هفته گذشته، تنها ۲ روز قابل قبول ثبت شد و ۴ روز شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز خطرناک به ثبت رسید که در سال‌های اخیر بی‌نظیر بود.

او با اشاره به اینکه در ۶ روز از ۷ روز هفته گذشته، ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون، آلاینده شاخص شهر تهران بود، اظهار کرد: در روز شنبه بیستم فروردین، شاخص کیفیت هوا برای ذرات معلق کوچک‌تر از ده میکرون به عدد خطرناک ۳۳۲ رسید و در کنار آن، ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون نیز با شاخص ۱۹۶ در شرایط ناسالم قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مورد دلایل و عوامل آلودگی بی‌سابقه هفته گذشته هوای پایتخت، توضیح داد: همانطور که در گزارش‌های این شرکت نیز تصریح شد، آلاینده شاخص در همه روزهای هفته گذشته، ذرات معلق موجود در هوا بود که بیشترین علت آن، ، نفوذ گرد و غبار از کشورهای همسایه غرب کشور و سایر استان‌ها و کاهش بارش باران در شهر تهران بود که موجب بالا رفتن میزان غلظت هر دو نوع آلاینده ذرات معلق در هوای شهر تهران شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کمترین شاخص هفته گذشته در روز جمعه ۲۶ فروردین با عدد ۹۷ بود که با توجه به بارش باران و وزش باد مناسب در عصر دیروز، از غلظت آلاینده‌ها کاسته شد، صبح امروز شاخص کیفیت هوا به صورت قابل توجهی کاهش یافت، به نحوی که شاخص ۲۴ ساعته محاسبه شده، در ساعت ۸ صبح برابر ۷۷ بود که در ساعت ۹ صبح، شاخص به عدد ۶۱ رسید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید