اعتقاد بر این است که آپارتمان‌های گلی سواحل بوریونگ بسیار غنی از مواد معدنی است که در ساخت لوازم آرایشی استفاده می‌شود. در واقع، دلیل منشأ جشنواره‌ها در اینجا نهفته است. این در واقع یک ابتکار بازاریابی بود که برای آموزش مردم در مورد ویژگی های گل راه اندازی شد.

سه مورد از عجیب‌ترین فستیوال‌های جهان / عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: آیا فکر می‌کنید، فقط هندی‌ها چنین فستیوال‌های سرگرم کننده‌ای مانند هولی دارند؟ دوباره فکر کنید، زیرا به نظر می‌رسد بسیاری از کشورهای دیگر هم از هند الهام گرفته‌اند که در جشن‌ها کثیف شوند. اگر تا به حال از خود پرسیده‌اید که چگونه هولی برای سرخپوستان در جهان بیرون دیوانگی به نظر می‌رسد که یکدیگر را با رنگ‌ها می‌پوشانند و سطل‌های آب پرتاب می‌کنند، پس از این واقعیت ناراحت نباشید که آنها تنها کسانی نیستند که جشنواره‌های دیوانه کننده دارند. در سرتاسر دنیا تعداد زیادی هستند که در دسته مشابهی قرار می‌گیرند. در اینجا برخی از جشنواره‌هایی مانند هولی از سراسر جهان آورده شده است.

۱. نبرد نارنجی در ایتالیا

سه مورد از عجیب‌ترین فستیوال‌های جهان / عکس

نبرد پرتقال‌ها که در شهر ایورا در شمال ایتالیا جشن گرفته می‌شود جشنواره‌ای شبیه به هولی است. مردم به جای رنگ، پرتقال روی یکدیگر پرتاب می‌کنند. همچنین این بزرگترین مبارزه غذایی در ایتالیا است. یکی دیگر از فستیوال‌های پرتاب غذا در شهر زیبای دریاچه ایورا ایتالیا برگزار می‌شود. مانند بسیاری از رویدادها، ریشه این آیین نیز در تاریخ غوطه‌ور است. در قرن دوازدهم، این شهر توسط یک کنت ظالم اداره می‌شد که به زور خود را به عروس‌های روستا در شب ازدواج آنها بدنام می‌کرد. او این کار را کرد تا اینکه یک روز عروسی بر او چیره شد و سرش را از تن جدا کرد. در نتیجه شهر جشن و شادی گرفت و سپس با ارتش حاکم برای تکمیل پیروزی خود جنگید.

از آن زمان، هر سال، ساکنان ایورا خود را به ۹ تیم تقسیم می‌کنند و با حمله به یکدیگر با پرتقال، نبرد را دوباره اجرا می‌کنند. توضیحات زیادی برای دلیل استفاده از پرتقال وجود دارد، محبوب‌ترین آنها این است که آنها به بخش‌هایی از آناتومی مردانه اشاره دارند. مورد دیگر این بود که مردم به سمت ارتش سنگ پرتاب می‌کردند، بنابراین در سال‌های بعد، به عنوان بخشی از بازسازی، از پرتقال به دلیل عرضه فراوان در منطقه استفاده می‌شد.

این مسابقه پرتقال زنی که در فوریه هر سال برگزار می‌شود، به ۴۰۰ تن میوه نیاز دارد، دختری از شهر برای ایفای نقش دختر آسیابان (عروسی که سر کنت را برید) انتخاب می‌شود، مانند دیگرانی که نقش سربازان، ژنرال‌ها و امثال اینها را بازی می‌کنند.

پس از نبرد همه به سرگرمی می‌پیوندند و خیابان‌ها را به رودخانه‌هایی از آب پرتقال شیرین تبدیل می‌کنند.

۲. جشنواره گل در بوریونگ، کره جنوبی

سه مورد از عجیب‌ترین فستیوال‌های جهان / عکس

هولی در هند گاهی گل آلود می‌شود، اما در بوریونگ، شهری در حدود ۲۰۰ کیلومتری جنوب سئول، کره جنوبی، وقتی جشنواره گل را جشن می‌گیرند، همه چیز در مورد گل است. این یک جشنواره سالانه است که در تابستان برگزار می‌شود. در سال ۱۹۹۸ شروع شد و تا سال ۲۰۰۷، ۲.۲ میلیون بازدید کننده از بوریونگ برای شرکت در جشنواره گل وجود داشت. اگر می‌خواهید گل و لای را در لمسی‌ترین شکل آن ببینید، در ماه جولای به کره جنوبی بروید. این جشنواره گل که در شهر ساحلی برگزار می‌شود، با محبوبیت زیادی در گذشته و حال، با حضور کره‌ای‌ها و گردشگران برگزار می‌شود.

اعتقاد بر این است که آپارتمان‌های گلی سواحل بوریونگ بسیار غنی از مواد معدنی است که در ساخت لوازم آرایشی استفاده می‌شود. در واقع، دلیل منشأ جشنواره‌ها در اینجا نهفته است. این در واقع یک ابتکار بازاریابی بود که برای آموزش مردم در مورد ویژگی های گل راه اندازی شد.

اکنون، این شهر به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است که در آن، اگر آمار رسمی را باور کنیم، تقریبا ۳۰ هزار نفر به شهر ساحلی هجوم می‌آورند و در دو هفته فعالیت‌های مفرح شرکت می‌کنند. اینها شامل ماساژ گل، حمام گل، جهش با گل، ماجراجویی در گل و لای و غیره است. یک کارناوال گلی بزرگ را تصور کنید که در آن میلیون‌ها نفر هر کاری ممکن را با گل انجام می‌دهند.

۳. "نبرد گوجه فرنگی" یا "لا توماتینا" در بونول، اسپانیا

سه مورد از عجیب‌ترین فستیوال‌های جهان / عکس

سه مورد از عجیب‌ترین فستیوال‌های جهان / عکس

نبرد گوجه فرنگی یک جشنواره اسپانیایی است که در شهر بونوئل والنسیا جشن گرفته می‌شود. در آخرین چهارشنبه ماه اوت برگزار می‌شود و مردم برای سرگرمی مبارزه گوجه فرنگی راه می‌اندازند.

نکته برجسته این جشنواره مبارزه با گوجه فرنگی است که بین ساعت ۱۱ صبح تا ۱ بعد از ظهر آن روز برگزار می‌شود. این رویداد به یکی از مهمترین رویدادهای تقویم جشنواره‌های تابستانی اسپانیا تبدیل شده است و هزاران نفر برای این رویداد پر هرج و مرج به این شهر کوچک می‌آیند. تعداد زیاد افراد به این معنی است که رسیدن به جایی نزدیک به منطقه مرکزی که کامیون‌های گوجه‌فرنگی می‌رسند بسیار دشوار است، بنابراین ممکن است خودتان را چند خیابان دورتر از اکشن اصلی بیابید. مهم نیست، افراد زیادی در یک قایق هستند و مهمانی خیابانی بدون توجه به جایی که هستید ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    جشنواره برزیلی ندیدی پس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید