در سال ۱۹۷۸، زمانی که بیتس غایب بود، الکساندر آخنباخ به طرز عجیبی آن را به دست گرفت و خود را نخست وزیر معرفی کرد. بعدا، بیتس، سیلند کوچک خود را پس گرفت و با هلیکوپتر به آن حمله کرد. عجیب و غریب اما واقعی!

۵ مورد از غیرمعمول‌ترین کشورهای جهان

به گزارش سلام نو، عجیب بودن یک کشور دقیقا چگونه تعریف می‌شود؟ از نظر اندازه و شکل یا افراد آن و نوع کارهایی که انجام می‌دهند؟ یا پوشش گیاهی آن، یا حتی نحوه پیدایش کشور، یا زندگی مردم آن؟

در اینجا چهار مورد از عجیب‌ترین کشورها را مشاهده می‌کنید:

۱. کره شمالی

۵ مورد از غیرمعمول‌ترین کشورهای جهان

کره شمالی تاریخ عجیبی داشته است و پس از جنگ جهانی دوم، زمانی که کره تجزیه شد و جنگ طاقت‌فرسا بین کره جنوبی و کره شمالی جان ۴ میلیون نفر را گرفت، به وجود آمد. پس از آن، کره شمالی شاید بدترین ناقض حقوق بشر در جهان شد و هیچ حقی برای مذهب، آزادی مطبوعات یا رفت و آمد آزاد برای شهروندانش قائل نشد. دولت کره شمالی ۷۰۰۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰۰۰ نفر را اعدام کرده است که بیشتر آن‌ها در استادیوم‌های عمومی و هزاران نفر شاهد آن بودند. مطمئنا باید جزو عجیب‌ترین کشورهای جهان باشد.

۲. سیلند

۵ مورد از غیرمعمول‌ترین کشورهای جهان

۵ مورد از غیرمعمول‌ترین کشورهای جهان

آیا سیلند یک کشور است؟  بله و آنقدر کوچک است که به آن "ملت خرد"  یا شاید کوچکترین کشور جهان گفته می‌شود. این قلعه دریایی در حدود ۱۰ کیلومتری سواحل انگلیس، در سال ۱۹۶۷ توسط پدی روی بیتس اشغال شد و به عنوان ایستگاه رادیویی دزدان دریایی دور از ساحل مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۷۸، زمانی که بیتس غایب بود، الکساندر آخنباخ به طرز عجیبی آن را به دست گرفت و خود را نخست وزیر معرفی کرد. بعدا، بیتس، سیلند کوچک خود را پس گرفت و با هلیکوپتر به آن حمله کرد.  عجیب و غریب اما واقعی!

۳. سرزمین موج

۵ مورد از غیرمعمول‌ترین کشورهای جهان

سرزمین موج فقط یک صخره بلند نیست که از اقیانوس بیرون زده است، بلکه یک کشور واقعا عجیب و غریب و غیرمعمول است. این جزیره صخره‌ای بدون مهار در نزدیکی بریتانیا برای مدت کوتاهی توسط صلح سبز در اعتراض به حفاری نفت در این منطقه اشغال شد.

۴. لادونیا

۵ مورد از غیرمعمول‌ترین کشورهای جهان

لادونیا یکی از عجیب‌ترین کشورهای خرد است. این در نتیجه نبرد حقوقی بین مقامات محلی و هنرمند لارس ویلکس، بر سر نیمیس و آرکس، دو مجسمه‌ای که او خلق کرده بود، به وجود آمد. این کشور عجیب که در سال ۱۹۹۶ اعلام شد، بخشی از ذخیره‌گاه طبیعی در جنوب سوئد است. این کشور عجیب با جمعیتی صفر شروع شده بود اما اکنون ۱۵۰۰۰ شهروند لادونیایی دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید