کشتی ها لنگر انداختند، جایی که اکنون مرکز شهر سانفرانسیسکو است.

۴ کشف شگفت‌انگیز زیر زمینی / عکس‌های عجیب

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: زمین برای مدت طولانی وجود داشته است و ما دائما در حال انجام اکتشافات جدید هستیم که در طول سال‌ها گم یا فراموش شده‌اند.

در اینجا ۴ مورد از عجیب‌ترین چیزهایی که در طول تاریخ کشف شده‌اند، آورده شده است:

۱. فراری

۴ کشف شگفت‌انگیز زیر زمینی / عکس‌های عجیب

در فوریه ۱۹۷۸، گروهی از پسران جوان در خانه جدیدشان در لس آنجلس مشغول حفاری در حیاط خانه خود بودند که با چیزی بزرگ و فلزی روبرو شدند. پسرها در واقع یک فراری Dino ۲۴۶ GTS را کشف کرده بودند. معلوم نبود چه کسی آن را در آنجا پنهان کرده است، اما واضح بود که هر کسی بوده، قصد داشت خودروی اسپورت ایتالیایی را در مقطعی پس بگیرد، زیرا با حوله‌هایی در دریچه‌ها و نوار چسب روی درزها مومیایی شده بود.

اما متأسفانه فراموش کرده بودند که شیشه‌ها را به طور کامل ببندند و آسیب زیادی به داخل خودرو وارد شده بود.

اما این فراری متعلق به چه کسی بود؟ و چگونه در باغ کسی دفن شده بود؟

پس از گمانه زنی‌های فراوان و توجه رسانه‌ها با سرنخ‌های بسیار کم، به این نتیجه رسیدند که خودرویی که چهار سال قبل از سوی صاحبان آن به سرقت رفته بود، توسط سارقان در آنجا دفن شده است. ساکنان آن زمان تنها چند ماه قبل به ملک نقل مکان کرده بودند، اما شگفت آور است که هیچ یک از همسایه‌ها هرگز گزارشی از دفن ماشین را نداده‌اند.

خودرو به شرکت بیمه‌ای که خسارت صاحبان اصلی را پوشش داده بود بازگردانده شد و به مزایده خصوصی گذاشته شد.

۲. انیگمالیت ویلیامز

۴ کشف شگفت‌انگیز زیر زمینی / عکس‌های عجیب

در سال ۱۹۹۸، جان جی. ویلیامز، مهندس برق، چیزی را کشف کرد که امروزه به نام Enigmalith ویلیامز (ترکیبی از کلمات انیگما و یکپارچه) یا Petradox شناخته می‌شود که در حین پیاده‌روی از زمین بیرون زده است. او اقدام به حفاری سنگی با ظاهر عجیب کرد که پس از بررسی مشخص شد که نوعی جزء فلزی به آن متصل شده است که تا حدودی شبیه دوشاخه برق است.

به گفته ویلیامز که برای بررسی این نمونه با یک مهندس و زمین شناس مشورت کرده است، قطعه الکترونیکی تعبیه شده در گرانیت هیچ اثری از چسباندن یا جوشکاری به هر شکل شناخته شده‌ای را نشان نمی‌دهد و تجزیه و تحلیل زمین شناسی نشان می‌دهد که قدمت آن حدود ۱۰۰۰۰۰ سال است.

ظاهرا ویلیامز دانشمندان را تشویق به بررسی این سنگ کرده است، اما هیچ‌کدام این کار را انجام نداده‌اند. کسانی هستند که معتقدند این سنگ یک حقه پیچیده است، زیرا جزء فلزی شباهت زیادی به دوشاخه‌های برق امروزی دارد.

۳. یک سینما

۴ کشف شگفت‌انگیز زیر زمینی / عکس‌های عجیب

دخمه‌های پاریس که بسیاری از آنها کشف نشده باقی مانده‌اند در آگوست ۲۰۰۴، پلیس در پاریس یک سینمای کاملاً مجهز را در یک غار بزرگ زیرزمینی کشف کرد که قبلاً کشف نشده بود. افسران در طول یک تمرین معمولی آموزشی در زیر کاخ شایلو، در آن سوی رود سن از برج ایفل، به طور تصادفی با این کشف مواجه شدند.

غار ۴۰۰ متر مربعی به یک "آمفی تئاتر زیرزمینی" با تراس‌های بریده شده در صخره تبدیل شده بود. پلیس یک صفحه سینما با اندازه کامل، تجهیزات پروژکتوری و همچنین طیف گسترده‌ای از فیلم ها را پیدا کرد. هیچ یک از این فیلم‌ها ممنوعه یا توهین‌آمیز نبودند و شامل فیلم‌های نوآر دهه ۱۹۵۰ و همچنین هیجان‌انگیزهای اخیر می‌شدند.

غار دوم در مجاورت به عنوان یک رستوران یا مکان غیررسمی استفاده می‌شد.

کل کار از یک سیستم برقی که به طور حرفه‌ای نصب شده بود تمام شد و حداقل سه خط تلفن در آنجا وجود داشت. سخنگوی پلیس گفت: اما چه کسی یک سینمای خصوصی را در یک غار ناشناخته و زیرزمینی پنهان می‌کند؟

سه روز بعد پلیس با کارشناسان اداره برق فرانسه برگشت و متوجه شد که تمام خطوط تلفن و برق قطع شده است. یادداشتی در وسط زمین گذاشته شده بود که روی آن نوشته شده بود: "سعی نکن ما را پیدا کنی".

۴. قایق‌های زیر سان فرانسیسکو

۴ کشف شگفت‌انگیز زیر زمینی / عکس‌های عجیب

در دوران طوفان طلای کالیفرنیا در دهه ۱۸۵۰، هزاران کشتی در داخل و خارج از سانفرانسیسکو حرکت کردند و ماجراجویان را در جستجوی ثروت خود پناه دادند. در طول اوج هیجان طلا، حداقل پانصد کشتی در بندر سرگردان بودند، برخی از آنها حتی یک نگهبان در کشتی نداشتند و هیچ یک با خدمه به اندازه کافی بزرگ و برای کار کردن با آنها وجود نداشت. بسیاری از این کشتی‌ها دیگر هرگز قایقرانی نکردند. برخی پوسیدند و در لنگرگاه‌هایشان غرق شدند.

کشتی ها لنگر انداختند، جایی که اکنون مرکز شهر سانفرانسیسکو است. اکثر آنها دیگر هرگز به دریا نرفتند وبا مسافران خود رها شدند و اغلب تمام خدمه آنها در جستجوی طلا رفتند.

برخی از آنها برای استفاده‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفتند: دفاتر، فروشگاه‌ها و یک هتل. حتی یک کشتی به عنوان زندان شهر مورد استفاده قرار گرفت.

حدود ۴۰ کشتی در زیر خیابان‌های مرکز شهر سانفرانسیسکو قرار دارند. اما برآوردها نشان می‌دهند که ممکن است ۷۵ قایق در زیر شهر گم شوند. همانطور که خلیج برای گسترش شهر پر شد، کشتی‌ها دوباره به سادگی ساخته شدند.

آخرین کشتی مدفونی که کشف شد ژنرال هریسون بود، کشتی گلد راش که در سال ۲۰۰۱ در منطقه مالی کشف شد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید