دریاچه حلیمه جان به دلیل طبیعت بکر اطراف آن زیبایی های خاصی دارد. یکی از مواردی که باعث مجذوب شدن گردشگران به این دریاچه می‌شود دورنگ بودن آن است. هنگام صبح جلبک‌ها سطح دریاچه را می‌پوشانند که با نزدیک شدن به ساعات میانی روز با وزش باد این جلبک‌ها روی آب کنار رفته و آبی آب دریاچه آن نمایان می‌شود.

دریاچه حلیمه‌جان رودبار مقصدی مناسب برای گردشگری

به گزارش سلام نو،  دریاچه عروس یا حلیمه جان که یکی از زیباترین مکان های طبیعی در استان گیلان است، در روستای حلیمه جان از توابع بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار واقع شده است. این دریاچه که به دو رنگ بودن خود معروف است، با هنرمندی باد و جلبک های روی دریاچه تصویر زیبایی خلق می کند، قبل از ظهر رنگ جنگل و بعد از ظهر رنگ آسمان در آن نمایان است.حلیمه جان مسیر جنگلی خارق العاده و زیبایی دارد که پیاده روی و گوش دادن به آواز پرندگان چشم و گوش هر مسافر و گردشگری را نوازش میکند.

دریاچه حلیمه‌جان رودبار مقصدی مناسب برای گردشگری

دریاچه حلیمه جان یا دریاچه عروس یکی از دیدنی های شهرستان رودبار است که در روستای حلیمه جان قرار دارد. این روستا یکی از بکرترین و خوش آب و هواترین مناطق استان گیلان به شمار می ‌رود. زمین های کشاورزی اطراف این روستا مشاهده میشوند و شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی و ساخت صنایع دستی است. یکی از دلایلی که مردم را سمت این منطقه می کشاند وجود دریاچه ای بنام عروس یا حلیمه جان است. دلیل نام گذاری این دریاچه به درستی مشخص نیست.

دریاچه حلیمه جان به دلیل طبیعت بکر اطراف آن زیبایی های خاصی دارد. یکی از مواردی که باعث مجذوب شدن گردشگران به این دریاچه می شود دورنگ بودن آن است. هنگام صبح جلبک ‌ها سطح دریاچه را می پوشانند که با نزدیک شدن به ساعات میانی روز با وزش باد این جلبک‌ ها روی آب کنار رفته و آبی آب دریاچه آن نمایان می شود. شاید این خودنمایی رنگین (سبز و آبی)، نام دریاچه را به عروس معروف کرده است.

دریاچه حلیمه‌جان رودبار مقصدی مناسب برای گردشگری

زمین سرسبز با درختان اطراف دریاچه که تصویر آنها در آب منعکس شده است، فضایی رویایی خلق می ‌کند و آرامش را به شما هدیه می‌ دهد. چشم‌ انداز زیبای کوه درفک در منطقه نیز از دیگر جلوه های طبیعی استان گیلان است که می ‌توانید با ثبت آن در قاب دوربین، خاطره سفر خود را ماندگار سازید.

کمپ زدن در اطراف دریاچه عروس یا حلیمه جان و تمرین یوگا، تجربه‌ ای متفاوت و به یاد ماندنی برایتان خواهد بود. طبیعت گردان و عاشقان عکاسی هر ساله در بهار و اوج خودنمایی طبیعت، روستای حلیمه جان و دریاچه عروس را برای سفر انتخاب می ‌کنند و از شگفتی‌ های آن لذت می ‌برند.

دریاچه حلیمه‌جان رودبار مقصدی مناسب برای گردشگری

بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای سفر به این روستا و مشاهده مناطق دیدنی آن تابستان و بهار است. این روستا چون در ارتفاعات قرار دارد در تابستان نیز دارای هوایی خنک است. فصل های زمستان و پاییز نیز برای مشاهده زیبایی این روستا بسیار مناسب است اما امکان کمپ زدن در اطراف این دریاچه به علت گل آلود بودن مسیر های اطراف آن وجود ندارد اما میتوان عکس های زیبایی از طبیعت اطراف گرفت.

امکانات رفاهی و گردشگری

در سال های اخیر که این دریاچه مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، هنوز مجتمع های رفاهی در اطراف آن ساخته نشده است و همین باعث بکر ماندن طبیعت این منطقه شده است. البته ساکنین این منطقه با اخذ مجوز ها در حال ساخت آلاچیق هایی در اطراف این دریاچه هستند و امکان قایق سواری نیز قرار است به امکانات این دریاچه زیبا افزوده شود. در روستای حلیمه جان امکان اجاره خانه یا اتاق وجود دارد.

دریاچه حلیمه‌جان رودبار مقصدی مناسب برای گردشگری

مسیر دسترسی

همانطور که اشاره شد این روستا و دریاچه در بخش رحمت آباد شهرستان رودبار قرار دارد. بهترین راه دسترسی به روستای حلیمه جان، آزاده راه تهران-قزوین است. آزاده راه را به سمت منجیل و رودبار طی می کنید تا به توتکابن برسید و بعد از آن تابلوی روستای حلیمه جان را خواهید دید و وارد خروجی روستای حلمیه جان شوید. از روستا تا دریاچه عروس نیاز به پیاده روی است که این دریاچه ارزش یک راهپیمایی کوتاه را دارد. می توانید از اهالی سوال کنید و نزدیک ترین و راحت ترین مسیر را برای پیاده روی تا دریاچه انتخاب کنید.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید