ماهیان زینتی قرمز بیش از سایر ماهیان خودنمایی می‌کنند.پوشش گیاهی منطقه شامل نی، بید ، بلوط و راش، زالزالک و گیاهانی چون گل گاوزبان ، لاله کوهی ، شیرین بیان و... است.بره سر مرکز بخش خورگام در شهرستان رودبار استان گیلان است که در فاصله ۵۵ کیلومتری مرکز شهرستان رودبار و ۴۰ کیلومتری شهر رستم آباد واقع شده است.

دریاچه ویستان بره سر رودبار مقصدی مناسب برای گردشگری

به گزارش سلام نو، استخر یا دریاچه ویستان در بره سر رودبار واقع شده و از دوسو به جنگل های زیبای راش و از جهات دیگر به مراتع و تپه ماهورهای زیبا محدود می ‌گردد. این منطقه فضای فرح بخش جهت مسافران و گردشگرا ن پدید آورده است.

برای دیدار از این دریاچه باید به گیلان و شهرستان رودبار و به منطقه داماش بروید.

دریاچه ویستان بره سر رودبار مقصدی مناسب برای گردشگری

دریاچه ویستان در موقعیت جغرافیایی N۳۶۴۵۱۸ E۴۹۴۵۱۸ در استان گیلان واقع است. شهر کوهپایه ای بره سر در بخش خورگام و در ۴۰ کیلومتری شهرستان رودبار زیتون واقع است.

بعد از بروز یک زلزله این استخر زیبا به طور طبیعی پدید آمده که آب آن از ارتفاعات تامین می شود و محیط آن موجب شده که به یک جاذبه ی گردشگری دیدنی تبدیل شود. دریاچه ویستان فاقد رود دایمی است و از سرازیر شدن آبهای سطحی و چشمه های زیرزمینی ایجاد شده است. در این استخر انواع جانوران و گیاهان دیده می شوند.

پوشش گیاهی منطقه شامل بید ، بلوط و راش، زالزالک و گیاهانی چون گل گاوزبان ، لاله کوهی ، شیرین بیان و... است اما در حاشیه دریاچه گیاه غالب نی به وفور قابل مشاهده است.
این منطقه به دلیل کوهستانی بودن و قرار گرفتن دریاچه در دره برای فصول گرم سال پیشنهاد میگردد. ماهیان زینتی قرمز بیش از سایر ماهیان خودنمایی میکنند.

وسعت دریاچه در حدود ۴ هکتار است و طولی در حدود ۲۳۰ متر و عرضی در حدود ۱۰۰ متر دارد. جاهای دیدنی مازندران و گیلان قابل شمارش نیست اما این مکان لطف دیگری دارد.

اطراف این دریاچه فاقد هرگونه امکانات رفاهی است  ولی منطقه از امنیت خوبی برخوردار است. امکان ماهیگیری در دریاچه وجود دارد.

دریاچه ویستان بره سر رودبار مقصدی مناسب برای گردشگری

مسیر دسترسی

بره سر مرکز بخش خورگام در شهرستان رودبار استان گیلان است که در فاصله ۵۵ کیلومتری مرکز شهرستان رودبار و ۴۰ کیلومتری شهر رستم آباد واقع شده است.

چنانچه ار تهران قصد مسافرت به این منطقه را دارید می توانید از بزرگراه قزوین – رشت تا لوشان حرکت کنید و از آنجا با تغییر مسیر به سمت داماش بروید. از داماش تا پره سر کمتر از ۸ کیلومتر فاصله است. اگر از این مسیر استفاده کنید دقیقا در ابتدای پره سر و قبل از ورود به شهر  جاده ای در سمت  چپ وجود دارد که با ۲  کیلومتر مسافت، شما را به دریاچه می رساند. این مسیر دارای شیب های تند و سنگلاخی است و ترجیحا خودروهای دو دیفرانسیل پیشنهاد میگردد.

چنانچه از سمت رشت قصد سفر به این دریاچه زیبا را دارید باید از رستم آباد مسیر خود را تغییر داده و به سمت توتکابن و از آنجا به سمت پره سر و داماش بروید. در این مسیر می توانید از مناظر بسیار زیبایی استفاده کنید، همچنین نمای جنوبی قله درفک از این مسیر قابل مشاهده است.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید