با ورود به باغ مینیاتوری تهران می‌توانید تصاویر کوچک شده مکان‌های دیدنی ایران را ببینید و با فضای آنجا آشنا شوید.

قدم گذاشتن به داخل باغ مینیاتوری تهران، آغاز سفری به دور تا دور ایران

سلام نو-سرویس گردشگری: باغ مینیاتوری تهران جایی است که شما می‌توانید با حضور در آن در کم‌ترین زمان نگاهی جالب به تمام ایران داشته باشید. پس اگر برای شما پیش نیامده است که به شهرهای مختلف ایران سفر کنید و مکان‌های باستانی که به ثبت یونسکو در آمده‌اند را از نزدیک ببینید، نگران نباشید. آشنایی با قسمت‌های اصلی ایران بدون سفر به آنجا، آماده شده  و در دسترس است.

آغاز سفر به دور تا دور ایران

اگر برای تفریح یا خرید به میدان هفت حوض رفته‌اید یا در بوستان گلبرگ، پاساژ گلبرگ، پارک یاسمن یا پارک کرمان باشید، در نزدیکی شما باغ موزه مینیاتوری قرار گرفته است که بخاطر تبلیغات اندک، کمتر کسی از آن خبر دارد..

پس حتما توصیه می‌کنیم سری به آنجا زده و از زیبایی‌های آن لذت ببرید و در مدت زمانی کوتاه، به سراسر ایران سفر کنید.

باغ موزه مینیاتوری یک مکان معاصر است که در سال ۱۳۹۲ توسط شهرداری تهران به مساحت ۳ هکتار ساخته شد. برای ساخت این ماکت‌ها از توانایی هنرمندان خوش ذوق ایرانی استفاده شد تا به صورت تمام و کمال به جزئیات و ویژگی‌های این آثار را پیاده سازی کنند.

باغ موزه مینیاتوری تهران، ایران کوچک شده ما

با دیدن سر در این باغ متوجه خواهید شد به مکانی تاریخی وارد می‌شوید اما هرگز نمی‌توانید حدس بزنید چه چیزی در انتظارتان است. چرا که این باغ با توجه به حس و روح باغ‌های ایرانی طراحی شده و از طرفی چون مینیاتوری بوده، استانداردهای باغ مینیاتوری هم در آن لحاظ شده است. ترکیبی از سنت و سازه‌های مدرن را در این باغ خواهید دید.

قدم گذاشتن به داخل باغ مینیاتوری تهران، آغاز سفری به دور تا دور ایران

اما چیزی که این باغ را از سایر باغ‌های مینیاتوری دنیا متمایز می‌کند، توجه به نوع پوشش منطقه و همچنین مکان جغرافیایی سازه‌های مینیاتوری آن است.

در این موزه مینیاتوری، ماکت ۱۳ آثار باستانی مهم و ثبت شده در یونسکو به منظور ترویج فرهنگ ایرانی، به اندازه یک بیست و پنجم اثر اصلی، به نمایش درآمده است.

درب‌های آهنین باغ به روی بازدیدکنندگان باز است تا ضمن استفاده از محیط سرسبز و بوستانی باغ، با سایر مکان‌های جذاب و دیدنی ایران و همچنین گالری عکس آشنا شوند.

در باغ موزه مینیاتوری تهران چه چیزی در انتظارمان است؟

با ورود به باغ مینیاتوری، مسیر بازدید برای شما نمایان خواهد شد. این مسیر تاریخی جذاب از ارگ بم شروع شده و در انتها به آبشارهای شوشتر می‌رسد. قسمت جالب و خاص این باغ مینیاتوری، این است که هر اثر، با توجه به موقعیت جغرافیایی آن در نظر گرفته شده و با یک نگاه می‌توان به تمام جزئیات آن پی‌برد.

این سازه‌ها به دو روش دستی و ماشینی توسط هنرمندان ایرانی پیاده سازی شده و گویی خود هنرمندان ابتدا زیر و بم این سازه‌ها را از نزدیک دیده، لمس کرده و سپس با دل و جانشان ساخته‌اند. چرا که دیدن هر اثر ما را با خود همراه کرده و گویی در آن محل و از نزدیک در حال بازدید از آن آثار باشکوه هستیم.

در هر ۱۳ اثر، جزئیاتی مانند حوض‌ها، کاشی‌کاری‌ها، فواره‌ها و حتی پوشش‌های گیاهی دامنه البرز و زاگرس به خوبی در نظر گرفته و در ساختن آنها رعایت شده است.

معرفی کامل ۱۳ اثر شگفت انگیز موزه مینیاتور

آثار ارزشمندی که در ادامه خواهید دید به ترتیب مسیر طراحی شده در موزه هستند. پس آماده باشید که با خواندن مطالب به این باغ موزه مینیاتوری تهران سفری هیجان‌انگیز داشته باشید.

- ارگ بم: با دیدن این مکان درست به کرمان و بم سفر خواهید کرد. اگر قبلا سفر کرده باشید، یادآور خاطرات خوش شما خواهد بود. چرا که این ماکت کپی برابر اصل بنای واقعی است.

قدم گذاشتن به داخل باغ مینیاتوری تهران، آغاز سفری به دور تا دور ایران

- تخت جمشید: مقصد بعدی شیراز، شهر گل و بلبل است. وسعت تخت جمشید را در یک نگاه ببینید. از تالار آپادانا، صد ستون و کاخ هندیش گرفته تا تالار شورا، کاخ تچر و خزانه، به همراه طراحی فضای اطراف آن، محیط دلنشینی را فراهم کرده است. می‌توانید روی نیمکت تعبیه شده کنار این اثر باستانی نشسته و توضیحات مربوط به آن را بخوانید.

- پاسارگاد: ساخت آرامگاه کوروش، پله‌های کوچک آن و دقت به جزئیات آن و طراحی آدمک‌های کوچک، دقت و ذوق طراح و سازنده این اثر را به وضوح به بیننده القا می‌کند.

- تخت سلیمان: به یکی از وسیع‌ترین آثار مذهبی و اجتماعی ساسانی خوش آمدید. چشمان خود را بسته و به اعماق تاریخ سفر کنید. سعی کنید با رمز و راز این بنا در آذربایجان غربی خو گرفته و اجزای پنهان را آشکار کنید.

- کلیسای ارامنه: با سفر به آذربایجان غربی و مشاهده کلیساهای ارامنه، سرمای این شهر به گرمای آتشینی تبدیل خواهد شد. چرا که طراحی خاص این بناها شگفت‌زده‌تان خواهد کرد.

- بازار تبریز: دیگر از بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان نمی‌توان گذشت. طاق‌های خاص به همراه معماری با جزئیات، گذر از بازار فرش فروش‌ها و خرازی‌ها، صنایع دستی و خوراکی‌ها و چندین و چند شغل دیگر نشان دهنده سفر پر رمز و راز سازنده این بنا است.

- گنبد قابوس گلستان، شیخ صفی الدین اردبیلی، مکانی کوچک را به خود اختصاص داده‌اند.

- میدان نقش جهان: در مرکز این موزه میدان نقش جهان اصفهان به همراه عالی قاپو، مسجد جامع، شیخ لطف الله و سردر قیصریه طراحی شه و در این فضای کوچک نصف جهان جای گرفته است!

- زیگورات چغازنبیل: این معبد در خوزستان، هوای گرم و خشت‌ها و کتیبه‌های آن ار به رخ می‌کشد.

- بیستون: به عصر داریوش بزرگ سفر می‌کنیم و با نوشته‌های او ،در کنار کوه بیستون غرق در دوره کهن باستانی می‌شویم.

- سازه‌های آبی شوشتر: بزرگترین سازه صنعتی باستان در دوره هخامنشی همین سازه است. سازنده به اعماق روح اثر رفته و حتی شبکه‌های آب رسانی را به صورت طبیعی و واقعی طراحی کرده است. این آخرین معماری در باغ موزه مینیاتوری تهران بوده و نشان می‌دهد سفر پرماجرای چند ساعته ما به دور ایران به اتمام رسیده است.

آیا باز هم مردد هستید به باغ موزه مینیاتوری تهران سری بزنید؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید