اگر اهل تهران گردی باشید حتما نام آکواریوم و موزه صلح پارک شهر را شنیده‌اید. چرا که این پارک نخستین بوستان پایتخت است. محیطی آرام، زیبا و در عین حال دیدنی‌های متنوع در این مکان است که ما را از زندگی روزمره و شلوغی محیط شهر دور نگه داشته و صلح و دوستی را به ما هدیه می‌دهد. اما چگونه؟

آرامش مطلق با قدم زن در پارک و بازدید از آکواریوم و موزه صلح پارک شهر

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا می‌دانستید در دل تهران می‌توانید به مجموعه‌ای از آکواریوم‌های زیبا با آبزیان عجیب دسترسی داشته باشید؟

رد پای شگفت‌انگیز آرامش در پارک شهر

اگر هوس پیاده‌روی کرده‌اید و می‌خواهید در یک فضای سرسبز، پر از درخت و گیاهان زیبا، دریاچه مصنوعی و آبنما قدم برنید، پارک شهر مکان خوبی است. دیگر هر جای تهران که باشید می توانید خود را به این پارک برسانید. یکی از هشت درب ورودی پارک، به شما نزدیک‌تر است. باورتان می‌شود این پارک 25 هکتار بوده و سایر قسمت‌های آموزشی و تفریحی، کم کم به پارک شهر اضافه شده است؟

در فصل بهار سرسبزی و جوانی برگ درختان، گل‌های رنگارنگ و نسیم خنکی که می‌وزد، فضای پارک را برای دورهمی‌ها و گرفتن عکس‌های یادگاری فراهم کرده است. تابستان‌های گرم در کنار دریاچه مصنوعی لذت فراوانی دارد. و اما پاییز، فصل عاشقان، برگ‌های رنگارنگ، فصل خش خش و هیاهو با غروب خورشید و قار قار کلاغ‌ها، این پارک را زیباتر از همیشه به رخ هر بیننده کشیده و زیبایی طبیعت را در دل و جانش می‌کارد. وقتی پارک شهر در زمستان لباس سفیر بر تن می‌کند همچون عروس شهر می‌درخشد.

خلاصه بگویم از این پارک می‌توانید با کوله باری از خاطرات شیرین بیرون روید.

موزه صلح و دوستی، مکانی برای درس گرفتن از تاریخ!

همانطور که شاعر گفته:

در سرای زندگانی جنگ قدرت تا به کی

این همه تعجیل کردن بهر ذلت تا به کی

با محبت دشمنی نابود و خنثی می شود

زندگانی بهر صلح است ، جنگ و نفرت تا به کی

به مکانی می‌رویم که سراسر درس است. درس از گذشت و فداکاری، مهر و عشق، گذر از تانک و آتش. اما بعد از این همه هیاهو در نهایت صلح و دوستی فراوان! این تناقض چگونه ممکن است؟

درون پارک شهر، ساختمانی توجهمان را جلب می‌کند. بر سردر آن عکس کبوتری است که گویی پیام آور صلح و دوستی است. بله این موزه، موزه صلح است و همانطور که آلبر کامو گفته:

صلح تنها نبردی است که ارزش برگزاری دارد.

هدف از برگزاری این موزه، ترویج صلح و دوری از جنگ و ناملایماتی است که بر انسان‌ها تحمیل می‌شود. جنگ این دست‌ساز و دردسرساز بشر، عواقب مخرب زیادی دارد و هر چه می‌شود باید از آن دوری کرد. اثرات مخرب آن بر انسان‌ها، محیط زیست، آینده کودکان و حتی حیوانات قلب هر انسان نیک خویی را به درد خواهد آورد.

این موزه از طرف افرادی که خود قربانی جنگ و سلاح شیمیایی عراق بودند، بنا شد و از طرف چندین ارگان بین المللی جوایز بی‌شماری گرفت. هدف از ایجاد این موزه، نمایش سلاح‌های جنگی است. از طرفی گفتگو با افرادی که در جنگ حضور داشتند و از نزدیک این فاجعه را درک کرده و از اهمیت صلح خبر دارند، می‌تواند تجربه جدید و جالبی باشد.کتابخانه، گالری هنری، کارگاه‌های آموزشی هم به صورت رایگان در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

آکواریوم رنگارنگ آرامش بخش با طعم زندگی اینجاست

همیشه زندگی زیر آب‌های دریا و اقیانوس، وجود ماهیان رنگارنگ و متنوع، انواع خزه و جلبک و ... جالب و آموزنده است. این محیط آرامش خاصی دارد چرا که آب و وجود آبزیان حس و حالی خوب به آدم تزریق می‌کند.

آرامش مطلق با قدم زن در پارک و بازدید از آکواریوم و موزه صلح پارک شهر

دیدن این نوع ماهی‌ها باعث می‌شود سرزنده و بانشاط شوید. جنبش ماهی‌ها به همراه رنگ و طرح منوع آنها خستگی را از تن به در می‌کند.

ماهی نماد پاکی و آرامی است. وقتی به صورت مظلوم ماهی‌ها نگاه می‌کنیم انگار با موجوداتی بی آزار طرف هستیم. زندگی دسته جمعی آنها، حرکت گروهی و از همه مهمتر تنوع آنها حس ذوق را در آدمی زنده نگه می‌دارد.

درس‌های زیادی از زندگی ماهی‌ها می‌توان گرفت: ماهی‌هایی که دسته جمعی با هم حرکت می‌کنند، وفاداری و انسجام را به ما نشان می‌دهد. برخی از آنها چنان آرامند و برخی دیگر خویی جنگنده دارند، برخی به تمیزکاری مشغولند و برخی خرامان به مسیر خود ادامه می‌دهند. همه آنها نشان از وجود خالقی تواناست.

در حین قدم زدن در آکواریوم پارک شهر، می‌توانید آکواریوم، ماهی و سایر ابزار مورد نیاز زنده نگه داشتن این ماهی‌ها را خریداری کنید.

از طبیعت زیبا و هوای تمیز لذت ببرید

قرار گرفتن مجموعه‌های جانبی در پارک شهر، این پارک را جذاب‌تر از همیشه کرده است. وقتی قصد کنید به آکواریوم و موزه صلح پارک شهر روید، درواقع خود را به آرامش و تمدد اعصاب دعوت کرده‌اید. ماهیان شناگر آرام و با طمانینه، آبی آب، آرامش دریا و بازدید از موزه صلح، همگی شما را به داشتن روحیه و سرزندگی دعوت می‌کنند.

پارک شهر دیدنی‌های فراوان دیگری هم دارد. وجود پرندگانی زیبا و دلفریب همچون طوطی، مرغ عشق، عروس هلندی، انواع طاووس، کبوترهای تزئینی خاص، قرقاول و ... برای کسانی که با دنیای حیوانات آشتی اند بسیار زیبا و دلنشین است. این باغ پرندگان 8 قفس بزرگ و 2 قسمت محوطه باز دارد.

ساعت بزرگ مرکزی، تندیس شیر سنگی و تندیس طاووس سایر نمادهایی است که در پارک بزرگ شهر خواهید دید.

اگر عاشق طبیعت هستید، از قدم زدن لذت می‌برید و با دیدن حیوانات آرامش خاصی می‌گیرید و آب شما را به وجد می‌آورد، آکواریوم و موزه صلح پارک شهر، مکان خوبی برای گذراندن یک روز زیبا در کنار خانواده و رقم زدن خاطراتی خوش در کنار آنهاست.

آرامش مطلق با قدم زن در پارک و بازدید از آکواریوم و موزه صلح پارک شهر

در نهایت اینکه وقتی روزی را در چنین طبیعتی به سر می‌برید، صلح و آرامش را به خود تقدیم خواهید کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید