۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 55349378

این آبشار در منطقه شیوند شهرستان ایذه در استان خوزستان قرار دارد و به همین دلیل به آبشار شیوند معروف است. ارتفاع این آبشار ۹۰ متر است و در دامنه‌های شرقی کوه منگشت قرار دارد.

آیا به آبشار شیوند سفر کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، شیوند ایذه بهشتی پنهان در پس آب های فراوان دریاچه سد کارون ۳ است که تاکنون بکر و دست نخورده باقی مانده است. روستاهای شیوند از سه روستای بزرگ شیوند، نوشیوند و پشت آسیاب به فاصله ۱ کیلومتر از یکدیگر و به شکل یک سه گوش قرار دارند، به گونه ای که رودخانه شیوند از میان این سه روستا رد می شود.

آیا به آبشار شیوند سفر کرده‌اید؟

این روستاها در دل منظقه حفاظت شده منگشت و شالو جای گرفته اند که رودخانه کارون از خاور آن می گذزد. آبشار بلند شیوند نیز از دل کوه فاصله ای حدود ۴ کیلومتر را می پیماید و به دریاچه می ریزد.

آبشار شیوند آبشاری زیبا در استان خوزستان است که در ۳۰ کیلومتری ایذه در روستای شیوند و در موقعیت جغرافیایی E۵۰۱۱۱۷ N۳۱۳۶۲۸ واقع شده است. ارتفاع این آبشار ۹۰ متر است و در دامنه های شرقی کوه منگشت قرار دارد.

از بیشترین گونه های گیاهی منظقه شیوند می توان به درختان بلوط با تاژ گسترده و گیاهان بن سرخ، پونه، کتیرا، که کاربرد دارویی دارند و پوشش بسیار خوب گیاهان برای چرای دام است اشاره کرد. از مهمترین گونه های جانوری نیز می توان به شغال، گرگ، روباه، خرگوش، قوچ، میش، بز کوهی، گراز، خرس و کبک اشاره کرد.

روستای شیوند به دلیل همجواری با دریاچه سد و رودخانه کارون از یک سو و رشته کوه های زاگرس با جنگلهای بلوط، رودخانه ها، آبراه ها، آبشارها، صخره‌‎ ها و نیز برخورداری از طبیعت مطلوب از سوی دیگر، از جذابیت های بی نظیری برای گردشگری برخوردار است.

آیا به آبشار شیوند سفر کرده‌اید؟

مسیر دسترسی

برای رفتن به شیوند باید در جاده ایذه به دهدز، اندکی پس از سد کارون ۳ از یک راه انحرافی که در سمت راست جاده است به سمت دریاچه برویم و در ساحل دریاچه با شناور های مخصوص (بارج) به سوی دیگر رویم. این مسیر در حدود ۱۴ کیلومتر طول دارد و بارج آن را در حدود یک ساعت و نیم می پیماید. در ساحل چپ دریاچه پس از پیمودن یک راه روستائی سه و نیم کیلومتری سربالا با اختلاف ارتفاع ۳۳۰ متر و پس از گذشتن از روستاهای شهرک، ده کهنه و سر آسیاب به روستای مرغاب می رسیم. برای رفتن به آبشار باید از مرغاب، یک راه مال رو ۱۵۰۰ متری با اختلاف ارتفاع ۱۸۰ متر را طی کنیم. در طول این مسیر مناظر زیبائی از حرکت رودخانه در میان درختان به وجود آمده که بسیار دیدنی است. آبشار شیوند در دامنه کوه منگشت و در جنوب شرقی شهرستان ایذه واقع گردیده و یکی از جلوه های زیبای طبیعت خوزستان است.

آیا به آبشار شیوند سفر کرده‌اید؟

بهترین زمان بازدید

با توجه به موقعیت جغرافیایی آبشار شیوند و گرمای این منطقه در فصل تابستان، بهترین فصل بازدید از آبشار اوایل بهار می باشد.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید