ماندگاری هوای سرد در برخی نقاط کشور حتی منجر به بارش برف بهاری خواهد شد و وقوع سیلاب‌های ناگهانی نیز در مناطقی از کشور پیش‌بینی می‌شود.

گزارش هواشناسی ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ / بارش باران در این شهرها ادامه دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کارشناس سازمان هواشناسی از فعال بودن سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین در کشور خبر داد و گفت: امروز کاهش دما تا ۱۲ درجه در نیمه شمالی و شرقی کشور ثبت می‌شود.

کبری رفیعی امروز (شنبه ۲۷ فروردین) افزود: در روز جاری تندباد شدید، گرد و خاک و کاهش دید در استان‌های تهران، البرز، قم و مرکزی انتظار می‌رود.

وی توضیح‌ داد: امروز گستره سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، مرکز، شرق، جنوب و جنوب‌شرق کشور و همچنین دامنه‌های زاگرس در استان‌های مرکزی،  قم و شرق لرستان و همچنین ارتفاعات در جنوب‌غرب کشور تداوم دارد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، امروز در برخی ساعت‌ها تندباد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و نیز رگبار باران، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود که هشدارهای لازم در خصوص نزدیک نشدن به رودخانه‌های فصلی صادر شده است.

وی همچنین اعلام کرد که این سامانه بارشی با شدت و ضعف تا روز سه‌شنبه در کشور وجود دارد.

رفیعی گفت: روز یکشنبه نیز در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و برای دامنه جنوبی البرز و شمال‌شرق کشور، کاهش نسبی دما و در برخی نقاط رخداد تگرگ مورد انتظار است.

وی ادامه داد: ماندگاری هوای سرد در برخی نقاط کشور حتی منجر به بارش برف بهاری خواهد شد و وقوع سیلاب‌های ناگهانی نیز در مناطقی از کشور پیش‌بینی می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید