کشتی‌های با پرچم روسیه از ۱۷ آوریل (۳۰ فروردین) به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا اجازه ورود به بنادر بلژیک را نخواهند داشت.

ورود کشتی‌های روسیه به بنادر بلژیک ممنوع شد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از اردو پوینت نوشت: سخنگوی دفتر وزارت اقتصاد بلژیک به شبکه آر تی بی اف این کشور گفت: سند ممنوعیت ورود کشتی ها به بنادر بلژیک با پرچم روسیه آماده است، این ممنوعیت از ۱۷ آوریل اجرا می شود.

براساس این گزارش، این ممنوعیت همچنین بر کشتی‌هایی که تا ۲۴ فوریه (۵ اسفند) تحت پرچم روسیه حرکت می‌کردند و پس از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین تغییر پرچم انجام داده اند نیز تأثیر خواهد گذاشت.

مقامات بلژیک همچنین با هلند و فرانسه در تماس هستند تا فهرست مشترکی از کشتی هایی که ورود آنها به بنادر این کشورهای اروپایی ممنوع می شود، تهیه کنند.

سخنگوی وزارت اقتصاد بلژیک در همین رابطه گفت: ما در تلاش هستیم تا لیست واحدی از شناورهای تحریم شده تهیه کنیم، به رغم اینکه در نهایت هر کشوری به تنهایی مسئول این (تصمیم) است.

سخنگوی خاطر نشان کرد که به عنوان یک استثنا، تانکرهای گاز و نفت روسیه، کشتی‌های حامل محصولات دارویی، پزشکی و کشاورزی از جمله گندم اجازه ورود به بنادر بلژیک و سایر کشورهای اتحادیه اروپا را خواهند داشت.

در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

در واکنش به حمله روسیه، کشورهای غربی و متحدان آنها کمپین تحریمی جامعی از جمله مسدود کردن دارایی های سیاستمداران و الیگارش های روسی را علیه مسکو به راه انداخته اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید