ارزیابی ها نشان می دهد که این هفته ۱۳ خودروی پرطرفدار بازار، افزایش قیمت هایی بین چهار تا ۱۵ میلیون تومان را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند و تنها «رانا پلاس» ثبات قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد.

افزایش ۴ تا ۱۵ میلیون تومانی ۱۳ خودروی پرطرفدار در بازار / جدول

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادنیوز، هفته جهش، شاید درست ترین تعریف از بازار خودرو در دومین هفته معاملات باشد. هفته ای که با جهش‌های چند میلیون تومانی پشت سر گذاشته شد و تنها یک خودرو این هفته را بدون تغییر قیمت به پایان رساند.

بررسی بازار خودروها در دومین هفته ای که معاملات آغاز شد نشان می دهد که بازار هفته ای صعودی را پشت سر گذاشته و قیمت ها تمایل بسیار زیادی به افزایش داشتند. اتفاقی که به گفته فعالان بازار به دلیل روند صعودی نرخ دلار در چهارراه استانبول رقم خورد و خودروها دنباله رو بازار ارز شدند. در این هفته قیمت دلار با در پیش گرفتن روندی صعودی مرز ۲۸ هزار تومان را پشت سر گذاشت و این رشد در کنار اعلام قیمت خودروهای مدل ۱۴۰۱ رشد قیمت را مهمان بازار خودروها کرد. اما با رسیدن به میانه هفته و کاهشی شدن قیمت دلار نرخ برخی از خودروهای در بازار کاهشی ۲ تا چهار میلیون را تجربه کردند.

وضعیت بازار خودرو

ارزیابی ها نشان می دهد که این هفته ۱۳ خودروی پرطرفدار بازار، افزایش قیمت هایی بین چهار تا ۱۵ میلیون تومان را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند و تنها «رانا پلاس» ثبات قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد. این هفته، «شاهین»، «کوییک R»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا ۲»، «سمند LX»، «سمند LX با موتورEF۷»، «سمند سورن پلاس»، «ساینا»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو»، «پژو ۲۰۷ دنده ای» و «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» افزایش قیمت یافتند و «کوییک R» رکورددار افزایش قیمت در بازار شد.

قیمت کوییک در بازار خودرو

خانواده کوییک این هفته با تجربه افزایش قیمت های دو رقمی از پیش روهای گرانی در بازار بودند. «کوییک R» با ثبت رشد ۱۵ میلیونی قیمت نسبت به هفته گذشته رکورد افزایش قیمت در بازار را شکست. این خودرو با این میزان افزایش قیمت، مرز ۲۰۰ میلیون تومان را پشت سر گذاشت و ۲۱۴ میلیون تومانی شد. همچنین در این هفته « کوییک معمولی» ۱۱ میلیون گران شد و همچون کوییک R بالای مرز ۲۰۰ میلیون تومانی ایستاد. کوییک معمولی این هفته ۲۰۵ میلیون تومان قیمت خورد.

«شاهین» نیز این هفته رشد دو رقمی را نسبت به هفته قبل ثبت کرد. افزایش قیمت ۱۰ میلیون تومانی اتفاقی بود که این هفته در مقایسه با هفته گذشته در بازار شاهین اتفاق افتاد و قیمت این خودرو را به ۳۵۴ میلیون تومان رساند.

قیمت تیبا در بازار خودرو

تیباها این هفته افزایش قیمت ۱۲ میلیون تومانی را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کردند. «تیبا صندوقدار» و «تیبا ۲ معمولی» در دومین هفته معاملات فروردین ماه، به ترتیب ۱۹۲ و ۱۹۷ میلیون تومان قیمت خوردند.

«ساینا» نیز این هفته با افزایش هفت میلیون تومانی قیمت نسبت به هفته قبل، ۲۰۰ میلیون تومانی شد.

تیبا

قیمت محصولات پژو در بازار

خانواده پژو ۲۰۷ این هفته دیگر خانواده افزایش قیمت یافته بازار بود. «پژو ۲۰۷ دنده ای» ۹ میلیون تومان گران شد و «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» نیز ۱۱ میلیون افزایش قیمت یافت. این دو خودرو این هفته به ترتیب ۳۸۴ و ۳۹۳ میلیون تومان به فروش رسیدند.

207

قیمت خانواده سمند در بازار

سمندها نیز این هفته با گرانی بازار همراهی کردند. «سمند LX با موتورEF۷» در مقایسه با هفته قبل هشت میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد و «سمند LX» هم ۶ میلیون تومان گران شد. «سمند سورن پلاس» هم هفت میلیون تومان افزایش قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد. این هفته «سمند LX با موتورEF۷» ۳۱۵ میلیون، «سمند LX» ۲۸۰ میلیون، «سمند سورن پلاس» هم ۳۱۷ میلیون تومان قیمت گذاری شدند.

سمند

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار، در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، «دنا پلاس توربو» کمترین میزان رشد قیمت را در میان خودروهای پرطرفدار ثبت کرد و با رشد چهار میلیون تومانی قیمت ۴۸۴ میلیونی شد. «دنا معمولی» افزایش قیمت ۹ میلیونی یافت و ۳۸۱ میلیون تومان به فروش رسد و «رانا پلاس» تنها خودرویی بود که در میان پرطرفداران بازار تغییر قیمتی نیافت و همچون هفته گذشته ۳۳۰ میلیون تومان قیمت خورد.

رانا

۲۲۳۲۲۵

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید