روزنامه واشنگتن‌پست گزارش کرد که تحریم‌ها علیه روسیه می‌تواند به عاملی برای افزایش تورم و رکورد اقتصادی در ایالات متحده تبدیل شود.

 تحریم روسیه موجب رکود اقتصادی در آمریکا می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گزارش کرده است که تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور برای تورم بیشتر و رکود اقتصادی در خود ایالات متحده عمل کند.

در این گزارش ضمن هشدار درباره تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه نوشته شده است: «تحریم‌ها به ویژه هرچه شدیدتر شود، می‌تواند به افزایش قیمت‌ها در زمینه‌های مختلف مانند انرژی و محصولات غذایی که گندم از مواد متشکل آن است، منجر شود».

بنا بر گزارش این روزنامه آمریکایی، «مأموریت بایدن برای مجازات روسیه... به زودی می‌تواند با تلاش‌ها برای کنترل قیمت قبل از انتخابات میاندوره‌ای ماه نوامبر کنگره در تضاد باشد».

روز سه‌شنبه هفته جاری (۲۳ فروردین ماه)، وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که تورم سالانه در این کشور در ماه مارس به ۸.۵ درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از سال ۱۹۸۱ است. قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه مارس (سومین ماه میلادی) پس از افزایش ۷.۹ درصدی در ماه قبل (فوریه، دومین ماه میلادی)، ۸.۵ درصد افزایش یافت.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد و ««ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات کشورش در اوکراین را «حفاظت از مردمی خواند که برای مدت هشت سال در معرض قلدوری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار داشتند».

وی همچنین گفت که عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای «خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین و محاکمه تمامی جنایتکارانی است که مسئل جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس هستند».

بنا بر گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها زیرساخت‌های نظامی و نظامیان اوکراینی را هدف قرار داده‌اند و به هیچ عنوان به غیرنظامیان حمله نمی‌کنند.

کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های بیشماری علیه روسیه وضع کردند و شماری از شرکت‌ها نیز خروج از بازار روسیه و توقف عرضه تولیدات به روسیه را اعلام کردند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت که امتناع شرکت‌های غربی برای ادامه همکاری با روسیه تحت فشارهای بیشمار غرب صورت گرفته است اما روسیه به قدری توانمند است که می‌تواند تمامی مشکلات اقتصادی که غرب عامل آن بوده را رفع کند.

از طرف دیگر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز روز سه‌شنبه (23 فروردین ماه) در یک سخنرانی ویدئویی به پارلمان «لیتوانی» از اتحادیه اروپا خواست تا برای کشورهای این اتحادیه به منظور قطع واردات نفت و گاز روسیه ضرب‌الاجل تعیین کنند.

زلنسکی تصریح کرد که «یک تصمیم کاملاً مقتدرانه» درباره تحریم روسیه باید همین حالا و بدون منتظر ماندن برای تصویب بسته‌های تنبیهی جدید، به تصویب برسد.

رئیس‌جمهور اوکراین در این خصوص گفت: «اتحادیه اروپا می‌تواند این کار را بکند و باید با تمامی ابزارآلات از جمله نفت، تحریم تمامی بانک‌های روسی و نه صرفاً چند بانک محدود اقدام به چنین کاری کند. ضرب‌الاجل‌های خاصی باید برای تمامی کشورهای اتحادیه اروپا برای امتناع واقعی یا حداقل محدودیت چشمگیر در مصر گاز و نفت روسیه تعیین کند».

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه افزود که برخی کشورهای اتحادیه اروپا هنوز نمی توانند تصمیم‌گیری کنند که حداقل خرید منابع انرژی روسیه را محدود کنند و توضیح داد: «صدها شرکت و بانک اروپایی هنوز حاضر به رد همکاری با بازار روسیه نشده‌اند و در عین حال در واکنش به درخواست‌ها برای توقف تأمین مالی فدراسیون روسیه، آشکارا بی‌احترامی می‌کنند»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید