مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است که به ارتباط با روسیه درباره پرونده هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

آمریکا به همکاری با روسیه درباره پرونده هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد
به گزارش سلام نو به نقل از فارس،«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا تصریح کرد که به ارتباط با طرف روسی در مورد چندین پرونده مانند پرونده هسته‌ای ایران ادامه می‌دهند.

سالیوان روز پنجشنبه در سخنانی در باشگاه اقتصادی واشنگتن که از شبکه تلویزیونی رویترز پخش می‌شد، تصریح کرد که ارتباطات بین روسیه و ایالات متحده همچنان در خصوص طیفی از موضوعات از جمله عملیات ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) و پرونده هسته‌ای ایران ادامه ادامه دارد اما دیگر همانند گذشته تجارت و همکاری با این کشور وجود نخواهد داشت.

سالیوان در خصوص ادامه همکاری با روسیه گفت:‌«یکی از مواردی که ما با روسیه همکاری می‌کنیم، برنامه هسته ای ایران است. وضعیت به گونه‌ای نیست که دیپلمات های آمریکایی اصلًا با دیپلمات‌های روسی تماس نداشته باشند. با این حال، ما در هیچ زمینه ای طبق روال معمول همکاری نمی‌کنیم».

وی افزود: «ایالات متحده و روسیه همچنان درمورد مسائل مربوط به کار ISS در تماس هستند. ما این کار را حتی در دوران جنگ سرد هم انجام دادیم».

مشاور امنیت ملی آمریکا بار دیگر توپ را به زمین ایران انداخت و از زیر تعهدات ایالات متحده در قبال جمهوری اسلامی شانه خالی کرد و گفت که واشنگتن به دنبال امضای توافقی نیست که خطر برنامه هسته‌ای ایران را کاهش ندهد.

وی در این خصوص گفت: «رئیس‌جمهور بایدن، توافقی را امضا نخواهد کرد که خطر برنامه هسته‌ای ایران را کاهش ندهد».

سالیوان در عین حال ابراز امیدواری کرد و گفت:‌«برای رسیدن به نقطه ای که تهران و واشنگتن بتوانند به توافق هسته ای بازگردند، پیشرفت قابل قبولی داشته‌ایم».

مقامات دولت بایدن در قبال توافق با ایران رویکردی کاملاً دوگانه دارند. برخی از آنان از پیشرفت و رسیدن به توافق سخن می‌گویند و برخی دیگر از دور بودن احتمال رسیدن به توافق نهایی.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید