بورس در هفته‌ای که گذشت افت کمتر از یک درصدی را تجربه کرد. هفته کارشناسان بورس هفته آینده روند مثبتی به خود می‌گیرد.

پیش بینی بورس برای شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ / مشکل بورس چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، در این هفته شاخص کل بورس با افت ۰٫۶ درصدی به محدوده یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحدی رسید.

برخلاف شاخص کل، شاخص هم وزن هفته را مثبت به پایان رساند رشد ۱٫۴ درصدی را تجربه کرد. شاخص فرابورس نیز با رشد ۰.۹۲ درصدی به تراز ۲۰ هزار و ۳۸ واحد رسید.

در هفته گذشته شاهد خروج یک هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم. به طوری که در روز شنبه ۳۲۸ میلیارد تومان خروج، یکشنبه ۱۱۸ میلیارد تومان ورود، دوشنبه ۱۵۹ میلیارد تومان خروج، سه‌شنبه ۹۵۰ میلیارد تومان خروج و روز چهارشنبه ۳۰۹ میلیارد تومان ورود پول حقیقی ثبت شد.

مشکل بورس چیست؟

جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بورس در هفته آینده،می‌گوید: به نظر می‌رسد هفته آینده بازار نسبتاً مثبتی را در پیش خواهیم داشت. خبر مربوط به عوارض شرکت‌های صادراتی در روز سه‌شنبه جو منفی در بازار به وجود آورد و با اینکه تاثیر این بخشنامه کمتر از آن بود که بازار را به این شدت منفی کند. اما خوشبختانه روز چهارشنبه بازار برگشت و معاملات رو به مثبتی انجام گرفت.

وی ادامه می‌دهد: در برخی از مقاطع سال گذشته ارزش معاملات پایینی در بازار ثبت می‌شد. ولی الان ارزش معاملات به محدوده شش هزار میلیارد تومان رسیده و می‌تواند نشانه مثبتی برای بازار به حساب بیاید.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر لزوم افزایش معاملات، تاکید می‌کند: اگر در مقطع کنونی، ارزش معاملات در محدوده‌های کنونی باقی بماند. پیش‌بینی می‌شود بازار روند خنثی را در پیش بگیرد و روند صعودی نداشته باشد. زمانی می‌توان نسبت به رشد بازار در میان مدت به قطعیت رسید که میانگین ارزش معاملات هر روز نسبت به روز گذشته هر چند به صورت اندک افزایش پیدا کند. مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود بازار همچنان صعودی باشد، ارزش معاملات است.

فلاحیان در نهایت می‌گوید: بی‌اعتمادی‌ها و افسردگی‌های بازار طی ماه‌های گذشته کمتر شده و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و دولت هم ریسک جدید و ریستماتیکی را وارد بازار نکند.

کد خبرنگار: ۱۳
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • DE ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 0
    هروقت نا کارشناسان گفتند مثبت منفی شد حالا مثبت به صدم ومنفی بهچهار وپنج درصد این یعنی بازی با سهام دار خرد تا خسته شود ودر ضرر بفروشد واین داستان ادامه دارد
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 0
    بورس مشکلی نداره مردم مشکل دارن که دیکه بورس براشون چیزی نگذاشته
  • خان داداش IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    1 0
    سلام 👋 با توجه ب کاهش حجم معاملات در چند روز اخیر و رسیدن ب منطقه مقاومت، هفته آینده هرگز نمی‌تواند مثبت باشد حتی اگر نزولی هم نباشد (ک احتمالش بیشتر است) در حالت تعادل باقی میماند
  • ناشناس IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    1 0
    فساد در بازار بورس مشکل بورس.
  • عبد خدا IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    2 0
    روز آخر معاملات عمده خریداران هجوم آوردند برای خرید.فملی.شبندر.شتران و چند سهم دیگر حالا چه اتفاقی در راه است فردا مشخص مبسود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید