یک عضو مذاکره کننده انصارالله یمن با رد بیانیه سازمان ملل درخصوص انتقال قدرت سیاسی در صنعا گفت: ملت ما به این بیانیه و صادرکنندگان آن به دیده تحقیر نگاه می کند.

واکنش انصارالله به موضع سازمان ملل درقبال یمن

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، "عبدالملک العجری " در توییتر نوشت : عجیب نیست که شورای امنیت از طرح عربستان برای انتقال قدرت سیاسی از عبدربه به رشاد استقبال می کند ، آنها به هر حاکمی که ریاض برای یمن انتخاب می کند خوشامد می گویند حتی اگر این حاکم دیوانه یا فاقد اهلیت لازم باشد .

وی ادامه داد: از دید آنان از سال ۲۰۱۱ تاکنون تصمیم گیری درباره قدرت سیاسی در یمن برعهده کشورهای دیگر ومشخصا عربستان است که قیم قانونی ملت ماست و این موضوع به خود مردم یمن  و خواست آنها هیچ ارتباطی ندارد !.

وی موضع شورای امنیت را نشاندهنده مصادره حقوق حاکمیتی مردم یمن و سلب اراده و نوعی تحقیر آنان  دانست و افزود: ملت ما به پشتوانه ارتش مردمی انصارالله نبرد میهنی را به نفع خود به پایان می رساند و ضمن تعیین تکلیف حاکمیت سیاسی کشور ، حقوق حاکمیتی خود را از تمام آنانکه تصور می کنند می توانند این حقوق ذاتی را سلب کنند ، پس خواهد گرفت.

در پی کناره گیری منصور عبدربه رییس جمهور فراری یمن از قدرت ، اعضای شورای امنیت در بیانیه‌ای مطبوعاتی  ضمن ابراز امیدواری برای انتقال قدرت وحرکت به سوی ثبات و حل‌وفصل سیاسی جامع جنگ یمن تحت نظارت سازمان ملل متحد از انصارالله یمن خواستند با نماینده ویژه سازمان ملل متحد در تلاش‌های او برای دستیابی به آتش‌بس جامع و مذاکره برای یک راه‌حل سیاسی جامع مشارکت و همکاری کنند.

«عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن هفته گذشته ضمن  اعلام خبر تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری ، تمامی اختیارات خود را به این شورا محول کرد.و "رشاد محمد العلیمی" ریاست شورای رهبری ریاست جمهوری را برعهده خواهد داشت.

براین اساس شورای رهبری ریاست جمهوری اداره سیاسی، نظامی و امنیتی دولت مستعفی یمن را برعهده خواهد داشت.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید