پوشش گیاهی جنگل از نوع درختان شمشاد ، افرا ، ممرز ، بلوط ، راش ، توسکا ، گردو ، انجیلی ، نمدار ، آزاد ، ملچ دیده میشود که در ارتفاعات به تدریج به گیاهان دارویی و پوشش گیاهی کافی برای چرای دام مبدل می‌شود.

پارک جنگلی سیاه‌داران مقصدی مناسب برای گردشگری

به گزارش سلام نو، تالش یکی از زیباترین شهرستان های استان گیلان است که از یک سو به چشم انداز جلگه، شهر و دریا و از سوی دیگر به کوهپایه های پوشیده از جنگل منتهی می باشد. این شهر جاذبه های گردشگری بسیار دلپذیری را برای گردشگران خود ارائه می دهد که پارک جنگلی سیاه داران از جمله این جاذبه ها به شمار می آید. سورتمه ریلی، تماشای گوزن و غازهای محافظت شده در این جنگل بسیار فرح بخش است.

پارک جنگلی سیاه‌داران مقصدی مناسب برای گردشگری

پارک جنگلی سیاه داران در جنوب غربی شهر تالش واقع می باشد که در سال های اخیر توسط شهرداری تالش به محدوده ای برای گذاران اوقات فراغت و تفریح تبدیل شده است.

روستای سیاه داران در گذشته دارای درختان بزرگ بلوط بوده که وجود توده عظیم درختان مانع ورود افراد به داخل روستا (جنگل) می شد. این منطقه با نام منطقه پوشیده از درختان سیاه (بلوط و آزاد) بعد از ساکن شدن افراد ییلاق نشین، به “سیاه داران” معروف شد.

پارک جنگلی سیاه‌داران مقصدی مناسب برای گردشگری

پس از احداث راه و پله گذاری بخش هایی از دامنه این تپه در بلندترین نقطه آن تفریحگاهی بکر و دیدنی با امکاناتی همچون رستوران، آلاچیق، سرویس بهداشتی ساخته شده است. سپس طرح سورتمه جنگلی ریلی در دامنه های پوشیده از جنگل تاسیس شده که عبور از مسیر آن برای مسافران بسیار هیجان انگیز و جالب می باشد.

این سورتمه که از دو مسیر مارپیچ و صاف ساخته شده، با شتاب از درون جنگل های پرپشت و زیبای تالش عبور میکند و از بالا مناظر زیبای دریا و جلگه های شهر چشم انداز جالب و دیدنی دارد.

پارک جنگلی سیاه‌داران مقصدی مناسب برای گردشگری

این پارک جنگلی که سورتمه از دورن آن میگذرد، یک تفاوت اساسی با سایر پارکهای جنگلی دارد و آن اینست که بخشی از پارک به نگهداری از گوزن های مارال قرمز اختصاص داده شده که می تواند برای سورتمه سواران جذاب و هیجان انگیز باشد. سورتمه تالش که از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است با همکاری شرکت آلمانی ویگاند ساخته شده و بیش از یک کیلومتر طول دارد.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید