۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
کد خبر: 55348839

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به محدودیت‌های شدید منابع آبی در سال جاری، از ممنوعیت کشت برنج در کل استان خوزستان خبر داد.

کشت برنج در خوزستان ممنوع شد

به گزارش سلام نو به نقل از میزان، علی شهبازی با اشاره به محدودیت منابع آبی در خوزستان و حوضه آبریز کرخه، اظهار داشت: تراز فعلی سد کرخه ۱۸۰ متر از سطح دریا است، در حالی که سال گذشته در همین زمان ۱۹۹ متر بوده است.

وی با بیان این که تراز کنونی سد کرخه به معنای کاهش ۱۹ متری سطح آب سد نسبت به سال گذشته است، تصریح کرد: بر این اساس ما در سد کرخه با کاهش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعبی حجم منابع آبی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رو به رو هستیم.

وی درباره تأمین آب کشاورزی و مباحثی که در خصوص کشت محصولات آب بر مانند برنج در استان خوزستان مطرح است، گفت: با توجه به محدودیت ذخایر سدها، امکان تأمین آب برای کشت شلتوک و به طور کلی محصولات پرمصرف وجود ندارد و کشت این محصولات می‌تواند سبب بر هم خوردن تعادل شکننده منابع و مصارف آبی در حوضه‌های آبریز شده و در تأمین نیازهای آبی حیاتی استان از جمله شرب، محیط زیست، نخیلات آبادان و خرمشهر و دام‌های سنگین در حوضه‌های آبریز مختلف استان اختلال ایجاد می‌کند.

شهبازی با بیان اینکه ممنوعیت کشت این محصولات از بهمن سال گذشته در سراسر استان اطلاع‌رسانی شده است، تأکید کرد: در این رابطه مصوبات ملی و استانی اخذ و به تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید