سارا؛ بلاگر و معتاد سفره، اون جهانگردی می‌کنه و تا الان به ۲۷ کشور دنیا سفر کرده. متولد بهمن‌ماه ۱۳۶۶ هست و حقوق بین‌الملل رو تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده، اون زبان انگلیسی به بچه‌های دیرآموز تدریس می‌کنه و در کنارش به رشته اصلیش مشاوره حقوقی، تولید محتوا و بلاگری سفر هم مشغوله. سارا در سفر اخیرش به فرانسه از کاخی چشم‌نواز دیدن کرده، با ما همراه باشید تا با روایت اون از یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی پاریس بیشتر بدونیم.

روایت سارا از اپرای گارنیه، بنایی شگفت‌انگیز و دیدنی در پاریس

سلام نو - سرویس گردشگری: سارا از کاخ یا اپرا گارنیه و تاریخ جذاب این مکان زیبا می‌گه: "این‌جا کاخ باشکوه گارنیه یا اپرا گارنیه هست که جز مهم‌ترین مکان‌های دیدنی پاریس محسوب می‌شه (به فرانسوی: Opéra Garnier). ساخت این کاخ در ۱۸۶۲ توسط شارل گارنیه شروع و بعد از ۱۵ سال در سال ۱۸۷۵ افتتاح شده‌. این کاخ حدودا ۱۶۰ ساله، با ۱۹۷۹ صندلی محل برگزاری اپراهای شهر پاریس بوده و به اسم های مختلفی مثل آکادمی سلطنتی موسیقی، آکادمی ملی موسیقی، تئاتر ملی اپرا، اپرای جدید پاریس، خانه اپرای ملی پاریس نامیده می‌شده. بعد از افتتاح اپرای باستیل (اپرای فعلی پاریس) در ۱۹۸۹، اپرای گارنیه بیشتر برای نمایش‌های باله و بازدید علاقمندان مورد استفاده قرار می‌گیره."

روایت سارا از اپرای گارنیه، بنایی شگفت‌انگیز و دیدنی در پاریس

اون راجع به حادثه جالب توجهی که سبب ساخت ورودی این بنای مهم و زیبا شده می‌گه: "در سال ۱۸۵۸، بیرون ورودی اپرا، ناپلئون سوم از سو قصدی که ناسیونالیست‌های ایتالیایی به جانش کردن جان سالم به در می‌بره اما این اتفاق باعث می‌شه اون به فکر ساخت اپرایی با ورودی امن‌تر بیفته. امپراطور مسابقه‌ای برای طراحی اپرای جدید برگزار می‌کنه. از ۱۷۱ معمار شرکت‌کننده از سرتاسر جهان، تنها یک نفر انتخاب می‌شه. شارل گارنیه، یک معمار ناشناس ۳۲ ساله."

در ادامه، سارا از مبلغ ورودی، نحوه رسیدن و مکان‌های نزدیک این اثر معماری شگفت‌انگیز می‌گه: "ورودی اُپرا ۱۲ یوروعه که برای ١٢ تا ٢٥ ساله‌ها ۸ یورو و زیر ١٢ سال هم رایگانه. ساعت بازدیدش هم ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهره. اپرا گارنیه در میدان لوپرا پاریس واقع شده و در نزدیکی اپرا ایستگاه مترو هم هست که به راحتی می‌تونین به اپرا بیاین. مرکز خرید لافایت که معماری خیلی زیبایی داره هم در نزدیکی اپراست که میتونین به اونم سری بزنین."

روایت سارا از اپرای گارنیه، بنایی شگفت‌انگیز و دیدنی در پاریس

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید