متاسفانه افراد سودجو با سوءاستفاده از برچسب داروهای اصلی و چسباندن آن بر روی این کپسول‌ها اقدام به فریب برخی از مشتریان نیز کرده بودند.

فروش کپسول آرد نخود برای لاغری و درمان اعتیاد!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۲ نفر خبر داد که اقدام به تولید کپسول‌های تقلبی لاغری، ترک اعتیاد و... و آنها را در چند عطاری توزیع کرده بودند.

سرهنگ رسول بهرامی سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: مدتی پیش خبری در خصوص فروش داروهای غیرمجاز و تقلبی در چند عطاری واقع در محدوده خانی‌آباد نو به ماموران کلانتری ۱۵۲ خانی‌آباد نو اطلاع داده شد که درپی آن تحقیقات اولیه انجام و مشخص شد که گزارش واصله صحت دارد. در همین راستا نیز  هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی انجام  و مجوزهای لازم برای انجام عملیات دریافت شد.

وی ادامه داد: ماموران با حضور در این عطاری‌ها که تعدادشان به ۴ باب می‌رسید، متوجه شدند که همگی آنان داروهای تقلبی را از یک کارگاه خانگی دریافت می‌کنند که در همین راستا ضمن برخورد با تخلف عطاری‌های مذکور، ماموران به محل این کارگاه که یک ساختمان مسکونی فرسوده بود، مراجعه کردند.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه در محل این ساختمان ۲ تن دستگیر و به کلانتری منتقل شدند، گفت:‌ همچنین در بازرسی از این محل چندین هزار پوکه خالی کپسول و مقادیر قابل توجهی پودر و برچسب داروهای مختلف کشف و ضبط شد.

بهرامی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفت:‌این افراد در اعترافات خود اقرار کردند که با  تهیه پوکه خالی کپسول‌های دارویی اقدام به پرکردن آن با پودرها کرده و آن را تحت عناوین کپسول لاغری، کپسول ترک اعتیاد، کپسول افزایش قوای جنسی، کپسول افزایش وزن و ... و با قیمت‌های بالا به عطاری‌ها داده تا به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه محتویات داخلی این کپسول‌ها و ترکیبات پودرها برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه برده شد، گفت:‌نتایج اولیه نشان می‌دهد که داخل این کپسول‌ها آرد نخود و... ریخته شده و آنها فاقد هرگونه خاصیت دارویی و درمانی بودند. متاسفانه افراد سودجو با سوءاستفاده از برچسب داروهای اصلی و چسباندن آن بر روی این کپسول‌ها اقدام به فریب برخی از مشتریان نیز کرده بودند.

اقلام کشف شده از متهمان

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره اینکه این افراد چگونه اقدام به تهیه پوکه خالی کپسول‌ها کرده بودند، نیز گفت: اتفاقا این موضوع در حال بررسی است. چون اساسا پوکه خالی کپسول باید در اختیار شرکت‌های داروسازی باشد و باید دید که این افراد چگونه این اقلام را تهیه کرده‌اند.

بهرامی با بیان اینکه علاوه بر ۲ متهم دستگیر شده، تعدادی از همدستان آنان نیز مورد شناسایی قرار گرفته و تحت تعقیب هستند، گفت: برای دو متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شده و این افراد به اتهام جعل و تولید داروی غیربهداشتی و تقلبی به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شدند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید