بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس گفت: وظیفه من است که به کارم ادامه دهم و به مردم کشور خدمت کنم.

عذرخواهی جانسون بابت نقض محدودیت‌های کرونایی / استعفا نمی‌دهم

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از روسیا الیوم نوشت: نخست وزیر انگلیس در پی جریمه مالی خود به دلیل عدم رعایت محدودیت‌های کرونایی، عذرخواهی کرد اما در عین حال گفت که از سمتش استعفا نخواهد داد.

بوریس جانسون گفت: من جریمه را پرداخت کردم و کاملاً عذرخواهی می‌کنم.

وی در عین حال در پاسخ به سوالی پیرامون استعفای خود افزود: وظیفه من است که به کارم ادامه دهم و به مردم کشور خدمت کنم. می‌خواهم قادر باشم که به رفع مشکلات کشور ادامه دهم.

این در حالی است که نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز افکارسنجی «اپینیوم» حاکی از آن است که اکثر مردم انگلیس خواهان استعفای بوریس جانسون نخست وزیر این کشور هستند.

یکی از دلایل نارضایتی ۵۳ درصدی از عملکرد جانسون، به نحوه واکنش وی به پذیرش پناهجویان اوکراینی بازمی گردد که انتقاد فرانسه را هم در پی داشته است.

گفته می شود که انگلیس به دلیل مانع تراشی های قانونی، کمتر از توان خود، اقدام به پذیرش پناهجویان اوکراینی کرده است.

از سوی دیگر، سایه رسوایی های «پارتی گیت» همچنان بر دولت محافظه کار جانسون سنگینی می کند. پارتی گیت به مجموعه میهمانی هایی گفته می شود که دفتر نخست وزیر انگلیس طی سال گذشته، در اوج بحران کرونا و در حالی برگزار کرد که تحت تدابیر شدید قرنطینه، دیدار بیش از دو نفر حتی در فضای باز هم مجاز نبود. این میهمانی ها به نماد بی صداقتی دولت جانسون تبدیل شده اند.

همزمان، گفته می شود که کاهش محبوبیت جانسون به افزایش محبوبیت «کر استارمر» رقیب او از حزب کارگر هم منجر نشده و مردم انگلیس هیچیک از آنها را گزینه مناسبی برای نخست وزیری کشورشان نمی دانند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید