بازی سنتی «گل یا پوچ» منجر به زد و خورد بین بازیکنان و تماشاگران و زخمی شدن دهها نفر در یکی از محلات بغداد شد.

مصدومیت دهها شهروند بغدادی به خاطر بازی «گل یا پوچ» / فیلم

به گزارش سلام نو، این بازی سنتی پرطرفدار در عراق شامگاه دوشنبه بین دو تیم «طوبچی» و «اتحاد بغداد» به دلیل بروز اختلاف برسر پیدا کردن مهره در دست یکی از بازیکنان، به زد و خورد بین اعضای دو تیم و تماشاچیان انجامید.

براساس تصاویر ویدئویی که از این درگیری در شبکه های اجتماعی منتشر شده، بازیکنان و تماشاگران با صندلی ها و مشت و لگد به جان هم افتادند که براثر آن، دهها نفر از اعضای دو تیم زخمی شدند.

برای دومین سال متوالی است که بازی گل یا پوچ در عراق به زد و خورد می انجامد و سال گذشته در «ناصریه» مرکز استان ذیقار در جنوب عراق، بازیکنان و تماشاچیان از قمه و چاقو در درگیری بین همدیگر استفاده کردند و برخی به شدت زخمی شدند.

گل یا پوچ به عنوان یکی از بازی های سنتی پرطرفدار در عراق، دارای یک فدراسیون ورزشی است و هرساله این رقابت از اول ماه رمضان تا نیمه ماه، برگزار می شود.

به اعتقاد تعدادی از بازیکنان سرشناس این بازی درعراق، مبالغ مالی نسبتا کلانی که به عنوان جایزه برای آن اختصاص داده می شود، به خشونت در این بازی سنتی دامن می زند.

برخی چهره های دینی عراقی در سال های اخیر، انتقادهای زیادی را متوجه این بازی سنتی کرده و آن را مصداق لهو و لعب دانسته اند.

با وجود اینها، علاقه مندان به این بازی مدعی هستند که این بازی، بخشی از سرگرمی آنها و در عین باعث جمع کردن افراد محلات بین همدیگر و تقویت روابط اجتماعی و همیاری می شود.

بازی گل یا پوچ فقط در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کرونا متوقف اما از سال گذشته این بازی دوباره از سرگرفته شد و در طول دو سال گذشته با خشونت همراه بوده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید