«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد که روسیه در تلاش برای استفاده از تسلیحات شیمیایی در ماریوپل است.

بلینکن: روسیه قصد استفاده از تسلیحات شیمیایی در ماریوپل را دارد
به گزارش سلام نو به نقل ازفارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد که روسیه در تلاش برای استفاده از تسلیحات شیمیایی در ماریوپل است.

وی گفت: «اطلاعات موثقی درباره احتمال استفاده روسیه از مواد شیمیایی در اوکراین داریم».

بلینکن اضافه کرد: «احتمال استفاده از تسلیحات شیمیایی در اوکراین باعث نگرانی بوده و پس از آغاز جنگ نیز درباره آن صحبت کرده بودیم».

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «ما در موقعیتی نیستیم که به ما اجازه دهد درباره گزارش‌هایی که درباره استفاده از مواد شیمیایی در اوکراین منتشر می‌شود، به یقین برسیم».

در حالی که دولت مسکو چند هفته بود که درباره احتمال اقدام ارتش اوکراین در صحنه‌سازی حمله شیمیایی به این کشور هشدار می‌داد، کی‌یف و غرب بامداد سه‌شنبه آغاز این سناریو را کلید زدند.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در واپسین دقایق شامگاه دوشنبه مدعی شد که نیروهای روسیه ممکن است از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین استفاده کرده باشند.

این اظهارات زلنسکی در حالی است که گزارش‌های تایید نشده‌ای روز دوشنبه حاکی از استفاده از سلاح‌های شیمیایی در بندر ماریوپل در جنوب اوکراین است.

همزمان خبرنگاران ترکیه‌ای نیز گزارش دادند که سفارت اوکراین در آنکارا طی بیانیه‌ای ادعا کرده است: «حدود ساعتی پیش نیروهای روسیه از یک ماده سمی با منشأ نامعلوم علیه نظامیان و غیرنظامیان اوکراینی در شهر ماریوپول استفاده کردند که از پهپاد شلیک شده است. قربانیان نارسایی تنفسی دارند».

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید