بورس امروز سه‌شنبه افت ۲.۲۷ درصدی را تجربه کرد. به گفته کارشناسان شاخص کل بورس فردا چهارشنبه سرخ‌پوش می‌شود.

پیش‌بینی بورس برای فردا  چهار شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱/ چرا بورس دوباره نزولی شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز افت ۳۳ هزار و ۵۲۲ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۴۴۵ هزار واحد رسید.

بیشترین تزریق پول حقوقی‌ها در سه گروه فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی رقم خورد. حقیقی‌ها خریدار سهام در گروه‌های سرمایه گذاری‌ها و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بودند.

مسیر بورس تغییر می‌کند؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه درباره بورس فردا، می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود جو معاملات بورس امروز برای فردا هم ادامه یابد. حقوقی‌ها تنها نظاره‌گر بودند و نشان دادند که از اصلاح قیمت‌ها چندان بدشان نمی‌آید، اما کلیت بازار نشان از ارزنده بودن بازار دارد.

وی توضیح می‌دهد: امروز به واسط خبری که از بخشنامه وزارت صمت مبنی بر وضع عوارض صادراتی بر صنایع فولادی منتشر شد. فشار عرضه در بازار اتفاق افتاد که بیشتر از اثر تحلیلی سود شرکت‌ها، از جو روانی به وجود آمده ناشی می‌شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: البته سرمایه‌گذار حق دارد در جایی سرمایه‌گذاری کند که امنیت داشته باشد و هر روز نگران بخشنامه و دستورالعمل جدیدی نباشد که به هر حال امیدواریم این موضوع ختم به خیر شود.

رئیسی اظهار می‌کند: به نظر نمی‌رسد بعد از ریزش ۵۰ درصدی بورس که از مرداد ۹۹ آغاز شد، برای شرایط کنونی از کلمه دیگری به جز اصلاح استفاده کرد. مخصوصاً برای صنعت فلزات اساسی، ریزشی در کار نخواهد بود و منتظر بررسی اخبار پیرامون این صنعت و شفاف‌سازی‌های شرکت‌ها خواهیم بود.

وی در نهایت با اشاره به عرضه اولیه آسیاتک، می‌گوید: آسیاتک با توجه به جلسه معارفه و اوضاع مناسب بازار، اگر این بخشنامه اصلاح شود به‌زودی عرضه خواهد شد. فعلاً همه‌چیز به این بخشنامه گره‌خورده حتی خودرو نیز با این جو صف فروش شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید