استاد دانشگاه آزاد با اشاره به حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی گفت: ریشه این حوادث را باید در تفکرات تفرقه‌آمیز انگلیسی، سعودی و وهابیت جستجو کرد.

ریشه حوادث تروریستی حرم رضوی در وهابیت و انگلیس است!

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، یاسر آرین نژاد فیض آبادی استاد دانشگاه و نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان استان خراسان رضوی با اشاره به حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی گفت: آنچه بیش از هر مصیبتی در این حادثه غم انگیز موجبات تالم و تاثر آحاد جامعه را فراهم آورده، هتک حرمت به ساحت قدسی حضرت رضا علیه السلام است که بارها در طول تاریخ مورد تعرض و بی حرمتی جنایتکاران و ستم پیشگان قرار گرفته، این حرکت ناجوانمردانه امتدادی است بر اعمال ننگین رضاخان‌ها و منافقین کوردل و امثال آنها.

وی افزود: در عرصه داخلی و مذهبی ریشه این گونه حوادث را باید در تفکرات تفرقه آمیز انگلیسی، سعودی  و وهابیت جستجو کرد همان مولود نامبارکی که از آمیزش نفاق و تحجر سر بر آورد و در عصر حاضر میوه های خبیثی همچون داعش، القاعده و جند الشیطان و ... را بر امت اسلام تحمیل کرد و تا این تفکر ناصواب از دامن جهان اسلام پاک نشود ممکن است باز هم شاهد چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای بر علیه امت اسلامی باشیم.

فیض آبادی تشریح کرد: با این حال انجام چنین اقدامات کور و ددمنشانه، بیانگر عمق دشمنی ها و کینه توزی های گروه‌های تکفیری و عناصر ناپاک شان با دستگاه ولایت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم صلوات الله) و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ولایتمدار آن است. از این رو بر ماست که بیش از پیش قدردان تلاش‌های خستگی ناپذیر، مدبرانه و مسئولانه مدافعان و حافظان حریم ولایت در پاسداری از امنیت حرم‌های مطهر و تمامی این مرز و بوم باشیم.

وی گفت: در عین حال باید توجه کرد که مبارزه با این جریان خبیث و شجره ملعونه می بایست در دو جبهه نظامی و فکری-تبلیغی به طور توامان انجام پذیرد و حافظان امنیت نظامی که دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی هستند و حافظان امنیت فکری و اعتقادی کشور که علمای اعلام و اساتید دانشگاه و فرهیختگان هستند بصورت هماهنگ و هم افزا اقدام نمایند.

فیض آبادی افزود: در تحلیل ریشه‌های منطقه‌ای و سیاسی این جنایت می توان به سلحشوری ها و مبارزات قهرمانانه جوانان فلسطینی رعشه بر اندام پوشالی رژیم صهیونیستی افتاده است اشاره کرد، دست نشاندگان این رژیم جعلی با انجام این گونه رفتارهای مذبوحانه برای مشابه سازی عملیات های استشهادی فلسطینیان به دنبال فریب اذهان جوانان مسلمان و تغییر خط مبارزه از قدس و تل آویو به ایران است. حال آنکه با بیداری امت اسلام اینگونه دسیسه ها نیز ناکام خواهد ماند و به یاری خدا و پایمردی مردم دلاور فلسطین به زودی شاهد نابودی عامل اصلی نکبت ها و مصیبت های منطقه، یعنی رژیم کودک کش صهیونیستی خواهیم بود.

وی در  پایان خاطر نشان کرد: حادثه مذکور چه به صورت سازماندهی شده از طرف دشمنان قسم خورده این انقلاب انجام شده باشد (و چه با نظر شخصی یک عنصر فریب خورده شقی صورت گرفته باشد)، یک هدف اساسی را دنبال می کند که همانا ایجاد تفرقه در امت اسلام است. این موضوع می تواند در سه لایه مذهبی، ملی (جمهوری اسلامی ایران و افغانستان)، و حاکمیتی مورد توجه بوده باشد که با مدد الهی و هوشیاری آحاد افراد جامعه در تقویت بنیه های وحدت دینی و ملی خنثی خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید