وزیر بهداشت روسیه با بیان اینکه ایران در تولید محصولات دارویی بسیار پیشرفته است ، افزود: قصد داریم ارتباطات دو جانبه با ایران را در این زمینه گسترش دهیم.

تمایل روسیه به داروسازی به کمک ایران

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از ریانووستی، میخاییل موراشکو روز سه شنبه در مصاحبه ای خاطر نشان کرد:  چندی پیش دیداری با همکاران ایرانی داشتیم. باید بگویم که آنها در شرایط تا حدودی مشابه، پیشرفت زیادی در تولید محصولات دارویی از جمله محصولاتی با فناوری بالا داشته اند و تماس ما با آنها و عرضه از ایران به روسیه چند سالی است که ادامه دارد.
وی گفت که تماس های دو جانبه مسکو-تهران در حوزه همکاری های دارویی بطور منظوم برقرار است و این تماس ها و همکاری ادامه خواهد یافت.

به گفته ی وزیر بهداشت روسیه، ارتباط خوبی نیز در حوزه داروسازی با هند برقرار شده و بیش از ۱.۱ هزار دارو از این کشور به ثبت رسیده و به روسیه عرضه می شود.

ملاقات سفیر ایران در روسیه با معاون وزیر بهداشت این کشور

به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز هفته جاری با «سرگئی گلاگولوف» معاون وزیر بهداشت و دیگر مسئولان این وزارتخانه بحث و تبادل نظر کرد. در این جلسه که هیاتی از ایران به سرپرستی «احمدیان» معاون زیستی مرکز همکاری تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز در آن شرکت داشتند، جلالی ضمن اشاره به همکاری‌های خوب و سازنده دو کشور در حوزه مقابله با پاندومی کرونا، بر توسعه همه جانبه همکاری‌ها به ویژه در عرصه بهداشت و سلامت تاکید کرد.

روسیه علاقمند به گسترش همکاری در حوزه داروسازی با ایران

گلاگولوف نیز ضمن اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه سلامت و تجهیزات پزشکی، خواستار افزایش تعامل در بخش بهداشت به ویژه در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد و پیشنهاد نمود به منظور پیگیری موضوعات یک کانال ارتباطی ایجاد شود.

با عنایت به وجود کارگروه بهداشتی زیرمجموعه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور،  در پایان طرفین توافق کردند تا ترکیب و اهداف این کارگروه بر اساس شرایط موجود مورد بازبینی قرار گیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید