مسجد حضرت علی (ع) به آخوندهای مشهورش نیز شناخته شده است. یکی از آنها آخوند عبدالجبار زین العابدین پیشنام زاده می‌باشد٬ او تحصیلات خود را در نجف اشرف به پایان رسانیده و کتاب مصباح الحرمین را نوشته است.

 آشنایی با مسجد امام علی (ع) مسجدی با آخوندهای مشهور

به گزارش سلام نو، مسجد حضرت علی (ع) در بلوک گنجعلی شهر شکی ساخته شده است. تاریخ دقیق آن معلوم نیست ولی طبق اظهارات اهالی قدمت این مسجد به دوره قبل از حمله نادرشاه افشار برمیگردد. مساحت شبستان که در طبقه اول قرار دارد ۲۶x۱۳ متر است و اتاق های فرعی نیز در طبقه همکف وجود دارند. حیاط پشتی ۶۶۰ متر مربع است.

از مسجد امام علی (ع) شکی چه می‌دانید؟

این مسجد به شکل چهارگوش بوده و توسط آجر پخته و سنگ بنا گردیده است. ضخامت دیوار ها ۷۵ سانتیمتر است. پشت بام مسجد توسط ورقه های سفید آهن ساخته شده است. ارتفاع مناره آن امروزه ۲۲ متر است. مناره مدور و از جنس آجر پخته می‌باشد.

مسجد حضرت علی شکل اولیه خود را حفظ کرده ولی مناره در سالهای سرکوبی تخریب شده است. مناره  و محراب مسجد در سال ۱۹۹۷ میلادی بازسازی شده اند.

در دوره شوروی از این مسجد بعنوان مدرسه و سالن ورزشی استفاده شد و در سال ۱۹۹۴ به کارکرد اولیه خود بازگردانده شد.

از مسجد امام علی (ع) شکی چه می‌دانید؟

از سال ۱۹۹۴, مسجد حضرت علی (ع) توسط مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو , ترمیم و احیا شده است. شبستان و مناره نیز در طی این ترمیمات بازسازی شدند.

مسجد حضرت علی (ع) به آخوندهای مشهورش نیز شناخته شده است. یکی از آنها آخوند عبدالجبار زین العابدین پیشنام زاده می باشد٬ او تحصیلات خود را در نجف اشرف به پایان رسانیده و کتاب مصباح الحرمین را نوشته است. قبر او در قسمت جلویی مسجد واقع میباشد.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید