مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت: براساس تصمیم کمیته منابع و مصارف آب استان، رهاسازی آب سد سفیدرود در کانال های آبیاری شبکه از دوازدهم اردیبهشت آغاز خواهد شد.

زمان رهاسازی آب سد سفیدرود اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وحید خرمی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر حجم مخزن سد سفیدرود ۶۶۷ میلیون متر مکعب با متوسط دبی ورودی آب ۱۱۱ متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی شش متر مکعب بر ثانیه است.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۲ درصد از حجم مخزن سد سفیدرود آبگیری شده و این در حالی است که در مدت مشابه سال های گذشته حجم مخزن آن به دلیل بارش های خوب به طور کامل آبگیری می شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان تصریح کرد: با توجه به کاهش مخزن آب سد سفیدرود و تصمیم کمیته منابع و مصارف آب استان، شروع آبگذاری کانال های آبیاری براساس تقویم زراعی، کانال های تونل آب بر فومنات و کانال راست سد سنگر(مناطق شرقی گیلان) از روز ۱۲ اردیبهشت سالجاری و برای کانال چپ سد سنگر(مناطق مرکزی گیلان) از روز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ خواهد بود.

خرمی خاطرنشان کرد: مرحله اول آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفیدرود جهت نشای برنج ۱۶ روز به صورت پیوسته می باشد و پس از آن نوبت بندی آب به صورت هشت روز وصل و چهار روز قطع ادامه خواهد داشت.

وی درخصوص وضعیت آبگیری سد مخزنی آیت الله بهجت شهر بیجار نیز گفت: حجم مخزن این سد در حال حاضر ۱۰۴ میلیون متر مکعب(۹۹ درصد آبگیری) و دبی ورودی آن سه متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی آن پنج متر مکعب بر ثانیه است.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان تاکید کرد: کشاورزان عزیز گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی و توصیه های فنی سازمان جهاد کشاورزی استان نظر به وضعیت موجود منابع آب استان و اعلام زمان آغاز آبگذاری، نسبت به خزانه گیری برنج با منابع آبی در دسترس خویش اقدام و همزمان با آغاز آبگذاری در تاریخ های اعلام شده فرآیند نشا را به انجام برسانند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید