موقعیت ساحل کنیالتی در ضلع غربی آنتالیا قرار دارد و این منطقه دارای ساحلی به همین نام است که در داخل آن واقع شده است.

چه چیزهایی را در آنتالیا در سال ۲۰۲۲ ببینیم؟

آنتالیا که بیشتر به عنوان مقصدی برای تعطیلات تابستانی دیده می شود ، شاید دومین مرکز شلوغ پروازهای بین المللی با تور آنتالیا باشد و در طول سال فعالیت می کند. شهر مرکزی یکی از بنادر اصلی امپراتوری روم بود . یکی از دروازه ها برای بزرگداشت امپراتور بزرگ روم هادریانوس نام گرفت و هنوز برای مسافران تور آنتالیا تابستان ۱۴۰۱ پابرجاست.

قبل از رومیان ، این شهر توسط پرگامون پیدا شد و بر این اساس با نام آتالوس دوم که در این روزها پادشاه بود نامگذاری شد. سپس سلجوقیان و عثمانیان به ترتیب بر شهر حکومت کردند تا اینکه پنجمین شهر بزرگ ترکیه شد.آنتالیا دارای ساحل بسیار طولانی است که سواحل زیبایی در تابستان و تعداد زیادی سکونتگاه یونانی و رومی در امتداد ساحل با تور ارزان آنتالیا ارائه می دهد، اما در همین مقاله سعی می کنیم مکان های دیدنی و چیزهایی که در شهر مرکزی وجود دارد را خلاصه کنیم. با این حال، چیزهای زیادی برای تجربه وجود دارد.

  • کالیچی

این محله یکی از بهترین محله های تاریخی ترکیه است که حفظ شده است . این معماری تأثیراتی از دوره های مختلف از جمله دوران هلنیستی، رومی، سلجوقی و عثمانی دارد. قطعا باید از دروازه هادریان وارد شهر شوید و در خیابان های کوچک پرسه بزنید و زیباترین لحظات را به تصویر بکشید.به شهر مشرف به آسانسور نگاهی بیندازید، یکی از بنادر اصلی امپراتوری روم را ببینید و زیر درختی دراز بکشید تا در پارک Karaalioglu در مقابل آب استراحت کنید. ممکن است پس از پیاده‌روی طولانی، غذاخوری‌های با کیفیت و کافی شاپ خوب را پیدا کنید.

در بالای مارینا تاریخی (Yat Limani) در امتداد یک صخره، Kaleici، شهر قدیمی تاریخی آنتالیا قرار دارد که بیشتر دیدنی های آنتالیا و ساختمان های رومی، بیزانسی، سلجوقی و عثمانی متعددی را در خود جای داده است. شهر صخره‌ای تصاویر پس‌زمینه‌ای فوق‌العاده از دریای مدیترانه و همچنین کوه‌های مجاور را ارائه می‌دهد.

چه چیزهایی را در آنتالیا در سال ۲۰۲۲ ببینیم؟

دیدنی های تاریخی

Kaleici به معنای "داخل قلعه" است و نام شهر قدیمی است که توسط دیوارهای شهر باستانی محصور شده است. تاریخ شهر ۲۲۰۰ ساله را می توان در امتداد کوچه های زیبا و همچنین ساختمان های تاریخی متعدد، خانه های چوبی قدیمی و از بالکن های نشسته ای دیلی مشرف به شهر یافت. تنها ورودی حفظ شده به شهر قدیمی آنتالیا، دروازه هادریان (Hadrian Kapisi) است. این دروازه ۱۷۰۰ ساله از دو برج دیده بانی و سه طاق تشکیل شده است که به دلیل ساخت آنها در دوره های مختلف، از نظر معماری با هم تفاوت دارند.

در قرن سیزدهم، دیوارهای شهر توسط سلجوقیان بازسازی شد. برج ساعت (ساعت کولسی) را در دروازه اصلی ساختند که ارزش دیدن دارد.در شمال و بالاترین نقطه شهر قدیمی، مسجد یولی مناره قرار دارد. مناره شیاردار آن (Yilvi Minare) نقطه عطفی آنتالیا محسوب می شود. این بنا به ارتفاع ۳۸ متر از آجر ساخته شده و با کاشی های آبی تزئینی پوشیده شده است. در مجموع دوازده ستون اصلی متعلق به مسجد است که قدمت آنها به قرن سیزدهم می رسد.محبوب ترین موتیف عکس، مارینا تاریخی است. از اینجا، تورهای قایق را می توان به مناظر مختلفی مانند آبشار دودن، ساید و در امتداد سواحل و خلیج های مختلف برد.

علاوه بر تورهای راهنما به دیدنی‌های شهر قدیمی، می‌توانید در طول روز در کوچه‌های کنار کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های بوتیک زیبا قدم بزنید و از موسیقی زنده در بارهای بسیاری در شب لذت ببرید. برای خرید، مناطق خرید عالی و همچنین منطقه بازار قدیمی وجود دارد. این در شمال شهر قدیمی واقع شده است و از جمله کالاهای سنتی مانند ظروف مسی و چراغ های نفتی شرقی عرضه می شود. پس از چانه زدن، اغلب با فروشنده یک مهمانی چای برگزار می شود.

  • موزه باستان شناسی آنتالیا

اگر اهل تاریخ یونانی ها و رومی ها هستید، باید زمانی را برای دیدن برخی از بهترین و غنی ترین مجموعه های مصنوعات تمدن های یونانی ، لیکیایی و رومی اختصاص دهید. مجسمه‌هایی که اخیراً در حفاری‌های شهر باستانی پرگه پیدا شده‌اند، ویران‌کننده هستند و بعد از آن سال‌ها حالت بسیار خوبی دارند.

  • شهر باستانی ترمسوس

ترمسوس به دلیل موقعیت عجیب و غیرعادی اش این شانس را داشت که محافظت شود زیرا خود شهر کاملاً قابل دسترسی نیست. ترمسوس در بالای کوه گلوک واقع شده است ، به لطف ساختار جغرافیایی آن که دفاع از خود را آسان تر می کرد، ترمسوس یکی از معدود سکونتگاه هایی بود که در برابر اسکندر مقدونی مقاومت کرد . شهر برای بازدید باز است، اما دسترسی به آن سخت است، تئاتر در فضای باز مکانی است که باید تجربه کنید که به معنای واقعی کلمه نفس گیر است.

چه چیزهایی را در آنتالیا در سال ۲۰۲۲ ببینیم؟

  • ساحل کنیالتی آنتالیا

این ساحل اصلی آنتالیا است و حدود ۷ کیلومتر طول می کشد. این مکان عالی برای مردم محلی و گردشگران است تا از آنچه مدیترانه ارائه می دهد لذت ببرند. ساحل تسهیل شده، دارای قسمت های مختلف عمومی و خصوصی است و در تمام تابستان بسیار شلوغ است.

موقعیت ساحل کنیالتی در ضلع غربی آنتالیا قرار دارد و این منطقه دارای ساحلی به همین نام است که در داخل آن واقع شده است. مناطق کپز و موراتپاشا همسایه کنیالتی هستند. ساحل کنیالتی ۴ کیلومتر با مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد و نزدیک ترین و طولانی ترین ساحل در مرکز شهر آنتالیا است.

چه چیزهایی را در آنتالیا در سال ۲۰۲۲ ببینیم؟

  • آبشارهای کورسونلو و دودن

اگر از زندگی شهری خسته شده اید و به دنبال جایی هستید که کمی استراحت کنید، به راحتی می توانید نقاطی مانند این آبشارها و اطراف آنها را پیدا کنید. توصیه می کنیم در بهار یا پاییز از آنها بازدید کنید اما نه در تابستان زیرا می تواند بسیار شلوغ باشد. مسیرهای کوتاه زیباترین مناظر را در اختیار شما قرار می دهد و فرصتی برای دیدن انواع گل های مختلف خواهید داشت.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید