تپه چاملیجای (Camlica) نام خود را از درختان کاجی گرفته است که در گذشته دامنه آن را می پوشاندند.

تپه‌های چاملیجای استانبول را در سال ۲۰۲۲ بازدید کنید!

سلاطین عثمانی زمین را در آنجا توسعه دادند و از تپه برای تربیت شاهین استفاده کردند. غرفه های دوره عثمانی هنوز در این منطقه پابرجاست. امروزه این منطقه مکانی برای استراحت در طبیعت، تماشای مناظر پانوراما از شهر و نوشیدن چای در یک باغ چای زیبا و جذاب در تور استانبول است.

تورهای استانبول که هر دو قاره را در بر می گیرند، اغلب شامل توقف در تپه Camlica هستند. این تورها معمولاً از دیدنی‌های مهم عثمانی در دو طرف بسفر، از جمله کاخ دولما باغچه و کاخ بیلربی بازدید می‌کنند و می‌توانند شامل توقفی در پل بسفر یا سفر دریایی بسفر از طریق آب باشند. برای راحتی خود و لذت بردن از سفر به استانبول، توری را انتخاب کنید که حمل و نقل رفت و برگشت را ارائه می دهد.مثلا تور استانبول تابستان ۱۴۰۱ گلبرگ سیر دارای چنین مشخصاتی است.

چگونه به آنجا برسیم؟

تپه چاملیجای در بالای محله Uskudar قرار دارد که از آنجا با اتوبوس یا تاکسی به راحتی قابل دسترسی است. Uskudar خود یک مرکز حمل و نقل است و با کشتی، مترو و اتوبوس قابل دسترسی است.

  • چیزهایی که قبل از رفتن باید بدانید؟

تپه چاملیجای برای دوستداران طبیعت و علاقه مندان به عکاسی ضروری است.

برای بالا رفتن از تپه و قدم زدن در منطقه کفش راحت بپوشید.

زمانی را برای لذت بردن از منظره باغ های چای در چاملیجای اختصاص دهید.

نمای تپه برای ویلچر و کالسکه قابل دسترسی است.

  • اسنک ترکی در چاملیجای

تنقلات ترکی و غذاهای خیابانی در تپه چاملیجای رایج است. گوزلمه (کرپ ترکی که اغلب با پنیر یا اسفناج پر می شود)، ذرت تازه روی لپه یا بستنی ترکی چسبنده را نمونه کنید. سیمیت ، حلقه‌های نان موجود در تور ارزان استانبول که با دانه‌های کنجد پوشانده شده‌اند، نیز در تپه Camlica موجود است. تنقلات خود را با یک فنجان کوچک قهوه ترک تیره بشویید.

چه زمانی باید به آنجا رسید؟

تپه Camlica در بعد از ظهر پر جنب و جوش است، بنابراین اگر می خواهید از شلوغی دوری کنید، زودتر بیایید. با این حال، غروب آفتاب بهترین زمان برای گرفتن عکس های رنگارنگ از شهر گسترده است. تعطیلات آخر هفته می تواند به ویژه در تپه Camlica شلوغ باشد، زیرا خانواده های محلی برای لذت بردن از طبیعت و منظره می آیند.

سوالات متداول

پاسخ‌های ارائه‌شده در زیر بر اساس پاسخ‌هایی است که قبلاً ارائه‌دهنده تور به سؤالات مشتریان داده است.

نزدیکترین جاذبه ها به تپه (Camlica Tepesi) کدامند؟

  • شاخ طلایی (Haliç)
  • کاخ بیلربی (بیلربی سرایی)
  • اورتاکوی

بهترین راه برای دیدن شهر وسیع استانبول از بالا است و تپه (Camlica Tepesi) یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن این منظره است. این تپه که در نزدیکی محله اوسکودار در سمت آسیایی شهر قرار دارد - که شامل دو قله Big Camlica و Little Camlica است - خانه باغ های چای و چمنزارهای سبز است که پیک نیک های محلی را به خود جلب می کند.

· تپه بزرگ چاملیکا نام محلی Büyük Çamlıca

به بلندترین نقطه استانبول قدم بزنید و از منظره تماشایی دو طرف تنگه بسفر لذت ببرید.نام این مکان از درختان کاج گرفته شده است که در گذشته کل منطقه را پوشانده بودند. مردم فقط برای دیدن مناظر استانبول به اینجا نمی آیند بلکه برای تماشای پرندگان مهاجر نیز به اینجا می آیند. جای تعجب نیست که این مکان عاشقانه در بسیاری از کتاب های ترکی ظاهر شده است. مکان تپه بزرگ چاملیکا در اوسکودار استانبول، ترکیه است.

· تپه بزرگ چاملیکا

بیشه چاملیکا در بالای تپه کوچک چاملیجا در ارتفاع ۲۲۷ متری در حدود ۴ کیلومتری شرق اوسکودار قرار دارد. از زمان محمود دوم برای شکار و فعالیت های ماهیگیری استفاده می شد. دو چشمه آب گرانبهای استانبول به نام‌های چاملیجا و تومروک در دامنه‌های آن یافت می‌شوند که پوشیده از کاج سنگی (کاج)، کاج ترکی (کاج بروتیا)، کاج سیاه اروپایی (کاج سیاه باتیم)، سرو، چنار درختان (platanus orientalis)، ممرز و درخت لیندن است.

تاریخچه چاملیکا:

چاملیکا در قرن نوزدهم بخش بزرگی از املاک متعلق به سامی و سوفی پاشا بود. در سال ۱۹۴۰ توسط Lütfi Kirdır، فرماندار استانبول ملی شد. متأسفانه در طول زمان بخش بزرگی از زمین به دلیل توسعه بی‌نظم از دست رفت و توسط حلبی‌آبادها اشغال شد. در سال ۱۹۸۰، زمین های باقی مانده توسط شهرداری استانبول بازسازی و به روی عموم باز شد. امروزه دو زمین بازی کودکان، دو زمین ورزشی و دو حوض تزئینی در محوطه وجود دارد.

تپه چاملیجا که در ارتفاع ۸۷۹ فوتی از سطح دریا قرار دارد، از سمت آسیایی استانبول به تنگه بسفر می نگرد. از بالای این تپه، بر فراز پشت بام های Üsküdar در پست بعدی در مورد این محله صحبت خواهم کرد.منظره زیبایی از پل بسفر وجود دارد. از دور، جزایر پرنس قابل مشاهده است. با این حال، روزی که ما بازدید کردیم، دید بسیار ضعیف بود. چند روز خاکستری بود که در استانبول گذراندم، اما بدم نمی آمد.در بالای تپه Çamlıca یک پارک کوچک با مکان‌هایی برای غذا خوردن و یک پاسیو بزرگ در فضای باز برای نشستن وجود دارد. اینجا خانواده هایی بودند که با هم زمان با کیفیتی را سپری می کردند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید