دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: قیمت بلیت تهران- نجف به دلیل افزایش هزینه‌های فرودگاهی و همچنین افزایش قیمت سوخت به بیش از ۳ میلیون تومان رسیده است.

 قیمت بلیت تهران- نجف به بیش از ۳ میلیون تومان رسید
به گزارش سلام نو یه نقل از باشگاه خبرنگاران، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: قیمت بلیت تهران- نجف به دلیل افزایش هزینه‌های فرودگاهی و همچنین افزایش قیمت سوخت به بیش از ۳ میلیون تومان رسیده است.

 مقصود اسعدی سامانی گفت: فرودگاه نجف از گران‌ترین فرودگاه‌های منطقه است و پیش از این هم چندین بار با مسئولان فرودگاه نجف درباره هزینه‌های بالای این فرودگاه مذاکراتی داشتیم، اما هم اکنون به ازای هر مسافر هزینه فرودگاه نجف حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و این هزینه خدمات فرودگاهی محسوب می‌شود.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، طبق توافق انجام شده تعداد مجاز و سقف تعیین شده پروازهای ایران و عراق در هقته ۱۲۰ پرواز است. اگر مازاد این پروازها انجام شود، شرکت‌های هواپیمایی باید به طرف مقابل رویالتی یا خدمات فرودگاهی پرداخت کنند و به ازای هر هواپیما حدودا ۴ هزار دلار رویالتی پرداخت می‌شود که این خود باعث افزایش هزینه بلیت خواهد شد.

تنها کشور هم که الان رویالتی را دریافت می‌کند کشور عراق و فرودگاه نجف است و با توجه به آنکه تقاضا برای سفر به عراق بالاست و به طور معمول بیش از ۱۲۰ پرواز در هفته می‌شود، شرکت‌های هواپیمایی هم مجبور به پرداخت رویالتی هستند.

نرخ سوخت در فرودگاه نجف تقریبا یک دلار و ۱۵ سنت برای هر لیتر سوخت هواپیما تعیین شده و معمولا برای پروازهای مشهد - نجف هواپیماها ناچار به سوخت‌گیری در فرودگاه نجف می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود که هزینه‌های تمام شده برای هر مسافر در مسیر نجف افزایش یابد.

با توجه به آنکه به طور معمول پروازهای تهران به نجف در قالب پروازهای چارتری انجام می‌شود و با توجه به آنکه به طور معمول این پروازها یک سر خالی است، بنابراین قیمت بلیت تهران به نجف به بیش از ۳ میلیون تومان رسیده است.

بررسی‌های صورت گرفته و همچنین گزارش‌های ارائه شده حاکی از آن است که قیمت بلیت هواپیما عتبات به بیش از ۳ میلیون و در یک بازه زمانی به بیش از ۵ میلیون تومان رسیده که این موجب گله مردم شده است. در حالی نرخ بیت هواپیما به مقصد نجف افزایش یافته که قیمت بلیت به مقصد استانبول حدود ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید