نایب رئیس انجمن داروسازان ایران می گوید: افزایش قیمت دارو در سه ماه اول امسال وجود ندارد و قرار است پوشش بیمه ای برای چتر حمایت از داروها، ۹۰ درصد افزایش یابد.

 قیمت دارو در سه ماه اول امسال گران نمی شود
 

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران می گوید: افزایش قیمت دارو در سه ماه اول امسال وجود ندارد و قرار است پوشش بیمه ای برای چتر حمایت از داروها، ۹۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، علی فاطمی افزود: متاسفانه این روزها در فضای مجازی شایعاتی در مورد افزایش قیمت دارو موجب تشویق اذهان عمومی بویژه بیماران می شود، در حالیکه این موضوع صحت نداشته و هنوز افزایش قیمتی رخ نداده است.

وی اظهار داشت: داروهای خارجی و برخی از داروهای بدون نسخه ای در سال ۱۴۰۰، دو برابر افزایش قیمت داشتند و در سه ماه اول امسال بهای داروها رشد ندارد.

فاطمی با اشاره به اینکه هر سال با توجه تورم جامعه، افزایش قیمت دارو طبیعی است، تصریح کرد: سازمانهای بیمه گر هزینه برخی از داروها بویژه بیماران خاص را ۷۰ درصد پرداخت می کنند که قرار است امسال این پوشش بیمه ای به ۹۰ درصد برسد و اگر افزایش قیمت دارو بعد از سه ماه دیگر وجود داشت، بیماران از جیب خود هزینه ای بابت این افزایش پرداخت نخواهند کرد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: پوشش بیمه ای همگانی که اکنون حدود پنج میلیون نفر زیر چتر حمایت هیچ بیمه ای نیستند، از مهمترین اولویت های کاری نظام سلامت است و تقویت سازمانهای بیمه گر برای پرداخت درصد بالای هزینه داروی بیماران، می تواند دغدغه و نگرانی را از مردم بکاهد.

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ۲۱ فروردین در مراسم تقدیر از خادمان طرح سلامت نوروزی گفت: مجلس شورای اسلامی حدود ۳ میلیارد دلار ارز به وزارت بهداشت امسال برای تامین دارو اختصاص داده است.

وی افزود: متاسفانه فضاسازی هایی توسط برخی از افراد منفعت طلب در جهت افزایش دارو وجود دارد و این درست نیست و اجازه نمی دهیم کوچکترین خدشه ای به مردم وارد شود، داروهایی که برای بیماران لازم است در دسترس قرار می دهیم و برخی داروها برند بوده و ضروری نیست، دارویی را که تولید داخل داریم از داروی خارجی استفاده کنیم زیرا برخی داروهای خارجی قیمت های نامتعارف دارند و در برنامه ما نیست.


 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید