روستای سکنج از قدمت تاریخی هفتصد ساله برخودار است و با انبوه باغ‌ های سردسیری، درختان چنار کهنسال و کوچه‌های پر پیچ و خم و انواع درختان و خانه‌ های روستایی زیبا میزبان علاقمندان به طبیعت و کوهستان است.

آبشار سه کنج کرمان مقصدی مناسب برای گردشگری

به گزارش سلام نو، سه کنج که روستایی از توابع بخش ماهان شهرستان کرمان است، با آبشارهای زیبا و کوههای سربه فلک کشیده هر بیننده ای را مبهوت عظمت و قدمت خود می ‌سازد. این منطقه‌ کوهستانی خوش آب و هوا دو آبشار زیبا دارد، کوه ‌های مجاور آن نیز مناسب کوهنوردی است.
مزار شیخ علی ‌بابا از مریدان معروف شاه نعمت ‌اللّه ولی نیز در سه کنج واقع شده است.

آبشار سه کنج کرمان مقصدی مناسب برای گردشگری

روستای «سکنج» یکی از معروف ‌ترین گردشگاه ‌های کرمان است که آب و هوای با طراوت و مطلوبی دارد و گردشگران فراوانی لحظات خوشی در سایه درختان و حاشیه مسیر آب و رودخانه سکنج سپری می کنند. این منطقه در دامنه جنوبی کوه مرموز پلوار واقع شده است.

روستای سکنج از قدمت تاریخی هفتصد ساله برخودار است و با انبوه باغ‌ های سردسیری، درختان چنار کهنسال و کوچه‌ های پر پیچ و خم و انواع درختان و خانه‌ های روستایی زیبا میزبان علاقمندان به طبیعت و کوهستان است. رودخانه پر خروش سکنج که در دره‌ های شمالی روستا جریان دارد، شکوه خاصی به این منطقه بخشیده است. این رودخانه که در لابلای تخته سنگ ‌ها و در پای دیواره‌ های بلند و سنگی رشته کوه پلوار جریان دارد با ریزش های آبشار مانند و حاشیه پر درخت خود، فضای منحصر بفردی را در این منطقه از کرمان به وجود آورده است. در امتداد این رودخانه و در مسیر آبشار اصلی با چشم اندازهای بسیار زیبای جنگلی و کوهستانی خاطرات ماندگاری در دل و جان گردشگران و طبیعت دوستان نقش می بندد.

آبشار سه کنج کرمان مقصدی مناسب برای گردشگری

در این آبادی، در امتداد نهر بزرگ به طول چند کیلومتر چنارهایی سر به فلک کشیده وجود دارد که پاره‌ ای از آنها چنان تنومندند که بیننده را مبهوت عظمت و قدمت خود می ‌سازند.

وجود آرامگاه «شیخ علی بابا» که از عرفای این منطقه است بر جذابیت‌ های سکنج افزوده است. وجود دیواره‌ ها و ستیغ ‌های سخت و نیز دره های پردرخت و قله‌ هایی با بیش از ۴۰۰۰ متر بلندی در بالا دست روستا، فضا را برای ماجراجویان و کوهنوردان فراهم کرده و همواره خاطرات تلخ و شیرین فراوانی را نیز در این زمینه به جای گذارده است.

آبشار سکنج نیز در موقعیت جغرافیایی N۳۰۰۱۱۷ E۵۷۲۸۳۲ در این منطقه از استان کرمان واقع شده است. در شرق روستای سکنج و با فاصله‌ ای کمتر از چهار کیلومتر، تنگه ‌ای پر درخت با دیوارهای سنگی بلند و رودخانه ‌ای پرپیچ‌ و خم و خروشان خودنمایی میکند که بی ‌شک زیباترین و جالب توجه ترین رودخانه در نزدیکی مرکز استان است. حرکت در حاشیه رودخانه، عبور از لا به ‌لای درختان و تخته سنگ ‌ها و گذر از کنار آبشارهای کوچک و پر جوش و خروش و همچنین دیواره‌ ها و ستیغ ها، در بلندا ی کوه ها که همه جا را تسخیر کرده؛ تصویری ماندگار را به نمایش می‌ گذارد. به آبشار اصلی که می ‌رسید، آب باریکه ‌ای در حدود ده متر با شیب ۸۰ درجه‌ در گودال سنگی فرو می‌ ریزد و غرشی در فضا می پیچد. آب رودخانه پس از خروج از حوضچه اصلی، حرکت مارپیچی را دنبال می ‌کند و با فرود های دو تا سه متری از کنار تک درختان بید جاری میشود تا در حوضچه‌ ای دیگر، آرام گیرد و دوباره به جریان خود در پای درختان بید و زالزالک ادامه دهد.

چشمه و آبشار سکنج پس از حدود چهار ساعت پیاده روی در دره خنک و زیبای سکنج واقع شده و آبی به زلالی اشک چشم از نزدیک قله پلوار از میان سنگ ها به بیرون جاری میشود که نیمی از آن راهی دره و روستای سکنج در جنوب کوه پلوار شده و نیمی دیگر نیزراهی روستای جوشان در شمال کوه پلوار می شود.

آبشار سه کنج کرمان مقصدی مناسب برای گردشگری

مسیر دسترسی:

سکنج از آبادی‌ های بزرگ و مرکز دهستان سکنج است که در شرق ماهان و شمال جادهٔ «بم – کرمان» (۶ کیلومتری راه فرعی بعد از پلیس راه) قرار دارد. سکنج تا شهر کرمان ۵۰ و تا ماهان ۱۵ کیلومتر فاصله دارد . چشمه و آبشار سکنج پس از حدود ۴ ساعت پیاده روی از روستا در دره خنک و زیبای سکنج واقع شده است.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید