وزیر خارجه اسپانیا از احتمال اعمال تحریم‌های نفتی علیه بخش نفتی روسیه از سوی اتحادیه اروپا خبر داد.

اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم علیه نفت روسیه

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از رسانه های بین المللی نوشت: خوزه مانوئل آلبارس در حالی این مسئله را مطرح کرده است که همچنان اختلافات میان کشورهای اتحادیه اروپا در مورد تحریم نفتی روسیه همچنان پابرجا بوده و به نظر می رسد که این اتحادیه در رسیدن به توافق سریع در این مسئله با مشکل روبرو است.

کشورهای اتحادیه اروپا همچنان در موضوع درخواست فوری برای تحریم نفتی روسیه در حالی با یکدیگر اختلاف دارند که هزینه های سرسام آور زندگی بر تصمیمات سیاستمدارانی که به نحوه مجازات مسکو به خاطر جنگ در اوکراین فکر می‌کنند، سنگینی می کند.

در این میان تلاش های جدید اتحادیه اروپا همزمان با انتشار گزارش هایی در مورد تشدید خشونت ها و کشتار غیرنظامیان در اوکراین سرعت گرفته است. اما در حالیکه کمیسیون اروپا در حال کار بر تحریم های نفتی علیه روسیه است، شک و تردیدهایی در مورد کاهش سریع واردات نفت روسیه در میان برخی کشورهای اتحادیه اروپا همچنان وجود دارد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید