۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 55348083

در سفرهای خانوادگی شما باید بصورتی برنامه ریزی کنید که کودک شما دچار مشکلی نشود و کمترین تنش را تجربه کند. به هرحال قرار است مسیری را طی کنیم و در طول مسیر نمی توانیم عملکردی مانند خانه خود داشته باشیم.سفر با کودکان جذابیت‌ ها و البته محدودیت‌ های خاص خود را خواهد داشت.

۱۰ مقصد مناسب برای سفر با کودکان

به گزارش سلام نو، سفر با کودکان کمی سخت و البته جذاب است. آنها سلیقه خاصی دارند و در عین‌حال مثل والدین خود سخت‌گیر هستند. یک ضرب المثل قدیمی می‌گوید که قدرت یک کودک از قدرت پادشاه نیز بیشتر است و این واقعیتی انکار ناپذیر است. این مقاله سعی دارد تا مقاصد سفری را به شما معرفی کند که انتخاب شده در یک نظرسنجی بین المللی بوده و بر طبق نظرات ارائه شده، برای کودکان مناسب هستند.

سفر با کودکان

اگر تاکنون ترجیح شما سفرهای دوستانه و یا انفرادی بوده باید بگوییم که این سفرها با سفرهای خانوادگی و یا سفر با کودکان ، کاملا متفاوت هستند. در سفرهای خانوادگی شما باید بصورتی برنامه ریزی کنید که کودک شما دچار مشکلی نشود و کمترین تنش را تجربه کند. به هرحال قرار است مسیری را طی کنیم و در طول مسیر نمی توانیم عملکردی مانند خانه خود داشته باشیم. این کاملا طبیعی است که با وجود فرزند، خانواده ها دچار وسواس شده و تصمیم بگیرند مقصدی را انتخاب کنند که کمترین مشکل را برای آنها ایجاد کند.

راهنمای سفر با کودکان

  • اولین مقصد سفر: شهر کرالا در هند

فعالیت در طبیعت، بازی کردن، دویدن و دوستی با حیوانات از جمله تفریحاتی است که مورد توجه تمام کودکان است. به همین دلیل یکی از مقاصدی که ما برای سفر با کودکان به شما پیشنهاد می کنیم پناهگاه حیات وحش و پارک ملی کرالا در هند است.  در کل شهر کرالا هند را به مناظر بکر و طبیعی، آیین ها و سنت های فراوان و متنوعی که دارد می شناسند. کرالا هند یک شهر کاملا توریستی تفریحی است که  بچه ها این شهر را بسیار دوست دارند و به همین دلیل خانواده هایی که کودک دارند این شهر را به عنوان اولین مقصد سفر خود انتخاب می کنند.

در این شهر بیشتر هتل ها و رستوران ها برای نگهداری از کودکان تجهیز شده‌ اند و زمین های بازی برای گذراندن تفریحات آنها طراحی و ساخته شده اند، پس سفر با کودکان به این شهر بشدت جذاب است. شهر کرالا در یک اقدام هوشمندانه تورهای طبیعت گردی را تدارک دیده که در آنها کودکان از نزدیک با حیات وحش آشنا می شوند. ضمن اینکه این امکان برای کودکان و خانواده ها فراهم است تا با کرایه کردن قایق های کوچک بتوانند بر روی دریاچه این شهر تور یک روزه داشته باشند. دربین مکان‌های تفریحی و جذابی که در شهر کرالا هند مناسب کودکان است می‌توان به مجیک پارک، لولو مال، گرین پارک آیووردیک، سرزمین ادویه‌ها و شن بازی کردن در صخره وارکالا اشاره کرد.

  • دومین مقصد سفر: جزیره گیلی در اندونزی و بالی

دومین مقصد سفر پیشنهادی ما جزایر گیلی در مجمع الجزایر جنوب غربی کشور اندونزی است؛ که سه جزیره کوچک دارد. این جزایر کوچک با نام های گیلی ایر، گیلی منو و گیلی تراوانگان، مجمع الجزایر گیلی را تشکیل می دهند. هر ۳ جزیره به یکدیگر نزدیک هستند و نمی توان هر کدام از آنها را برای سن خاصی مناسب دانست، اما به‌طور حتم سفر با کودکان به این مقصد در کنار خانواده می‌تواند دلچسب و به یاد ماندنی باشد. اما اگر قرار باشد یکی از این ۳ جزیره را بیشتر توصیه کنیم، باید گفت که جزیره گیلی تراواگان شهرت بیشتری دارد. از جمله تفریحات دیگری که در جزایر بالی و گیلی اندونزی مناسب برای کودکان هستند می توان به دوچرخه سواری، سوارکاری، کلاس آشپزی مخصوص کودکان، آموزش غواصی زیر آب و مراقبت کردن از لاک پشت ها اشاره کرد.

سفر کودکان با خانواده

  • سومین مقصد سفر: شهر ماریبور در اسلوونی

اسلوونی کشوری زیبا و کوچک در قسمت جنوبی اروپای مرکزی است که بزرگترین شهر و در ضمن پایتخت این کشور لیوبلیانا نام دارد. در میان کشور های اروپایی؛ اسلوونی یک مقصد مناسب برای سفر های خانوادگی و البته سفر با کودکان به حساب می‌آید. بیشتر خانواده ها ترجیح می دهند تا تعطیلات خود را در شهر ماریبور بگذرانند. علت آن نیز این است که سرگرمی ها و تفریحات موجود در این شهر برای تمام سنین مناسب است.

از جمله سرگرمی هایی که در این شهر با آن روبرو هستید زمین بازی، محل برگزاری جشن ها، سینما و رستوران است که از محبوب ترین اماکن برای تفریح و سرگرمی در سفر با کودکان ، به حساب می‌آیند. توصیه ما این است که اگر برای تابستان تصمیم گرفتید که به این شهر سفر کنید حتما قایق سواری کردن بر روی رودخانه داراوا را فراموش نکنید. از جمله سایر تفریحات و سرگرمی های موجود در این شهر تپه پیرامیدا، پارک ژوراسیک، پیست اسکی ماری بوسکو، قایق سواری بِنانا و اتاق فرار انیگما ریوم است.

  • چهارمین مقصد سفر: شهر وِست میدلندز در انگلستان

شهر وست میدلندز انگلیس برای سفر با کودکان شهری بسیار مناسب و معروف است. این شهر را یکی از مقاصد سفر مناسب برای خانواده ها می دانند که در آن تفریحات فراوانی مانند موزه زندگی در منطقه دادلی، پارک سافاری، انواع رستوران ها با منوی مخصوص کودکان و موزه آبزیان دِربی در آن وجود دارد. نکته جالب اینجاست که شهرداری این شهر  با بازسازی کردن ماشین های قدیمی آنها را به شهر برگردانده و از آنها برای تفریح و سرگرمی کودکان استفاده می‌کنند. از جمله سایر تفریحات موجود در این شهر می‌توان به منطقه حفاظت شده ساوتن پارک، هیل پارک کَنون، موزه چرم والسال و منطقه باغ وحش وست میدلندز اشاره کرد.

  • پنجمین مقصد سفر: آپولیا یا شهر پوگلیا در ایتالیا

بدون شک همه ما ایتالیا را  با شهرهای روم، فلورانس، میلان، ونیز و غیره می شناسیم؛ اما در این مقاله قصد داریم با یکدیگر سفری کوتاه به شهر جذاب و توریستی پوگلیا داشته باشیم. اگر بر روی نقشه کشور ایتالیا را درست همانند یک چکمه ببینیم، شهر و جزیره پوگلیا در قسمت پاشنه این چکمه قرار گرفته است. این شهر عجیب ویژگی های جالبی دارد که یکی از آنها نوع طراحی و ساخت خانه ها و ویلاهای است که در آن وجود دارد. تمام ویلا و خانه های موجود در این شهر از سنگ های سفید و سقف های مخروطی تشکیل شده‌اند که این طراحی برای گردشگران بسیار جالب است.

بیشتر خانواده‌ های ساکن در این جزیره در تعطیلات ویلاهای سفید مخروطی شکل را اجاره کرده تا از آرامش شهر آلبروبلو و سواحل سالِنتو به خوبی استفاده کنند ولذت ببرند. از جمله سایر تفریحات مناسب سفر با کودکان در پوگلیا ایتالیا می توان به آموزش اسب سواری، آکوا پارک یا پارک آبی کاریز لند، تماشای دلفین ها و پارک و باغ وحش فاسانو لاندیا اشاره کرد.

  • ششمین مقصد سفر: شهر رِ زِروا مونته وِرده در کاستاریکا

در تمام دنیا کشور کاستاریکا را به عنوان قویترین و پیشرو ترین کشور در زمینه طبیعت گردی و اکوتوریسم می‌شناسند. در این منطقه شما با کمپین های مخصوص کودکان و نوجوانان و تورهای طبیعت گردی بسیار خاصی روبرو هستید که اگر قصد سفر با کودکان را دارید به شما توصیه می کنیم حتما این شهر را در اولویت خود قرار دهید.

آشنا شدن با انواع گونه های گیاهی و جانوری، پیاده روی کردن در جنگل، اسب سواری و قایق سواری از جمله سرگرمی هایی هستند که برای خانواده‌ ها، کودکان و نوجوانان آنها در کاستاریکا برنامه‌ریزی شده است. از جمله تفریحات مناسب سفر با کودکان در این شهر می‌توان به تور قهوه در کافه مونته وِرده، غار خفاش ها، باغ سنجاب ها، مزرعه پروانه‌ های منته وِرده، دره مخفی و منطقه حفاظت شده کوری کانتا در شهر رِ زِروا مونته وِرده در کاستاریکا اشاره کرد.

سفر تفریحی با کودکان

  • هفتمین مقصد سفر: شهر ادینبورگ در اسکاتلند

یکی از گزینه های بسیار مناسب برای سفر با کودکان ، شهر کوچک ادینبورگ در کشور اسکاتلند است. در این شهر شما با مراکز فرهنگی زیادی روبرو هستید که علاوه بر برگزار کردن فستیوال ها و جشن های محلی، همایش های مختلف و متعددی مانند قصه گویی و داستان خوانی مناسب کودکان را نیز برگزار می کنند.  فستیوال و جشن قصه گویی در ادینبورگ به عبارتی می‌تواند یک رقابت جذاب میان والدین باشد.

هرسالِ این جشن برگزار می شود و در زمان برگزاری آن شور و حرارت بسیار زیادی در ادینبورگ برقرار است. در سفر با کودکان و خانواده؛ اگر تصمیم گرفتید مقصد خود را شهر ادینبورگ قرار دهید، فراموش نکنید که از موزه کودکی و کافه قصه گویی نیز دیدن کنید. از جمله سایر تفریحاتی که در شهر ادینبورگ مناسب کودکان هستند می‌ توان به موزه کودکی، سازه زمین متحرک، موزه ملی اسکاتلند، کارگاه سرامیک ‌سازی کودکان، آکواریوم دنیای درون و شرکت اسباب بازی جنر اشاره کرد.

  • هشتمین مقصد سفر: منطقه برتانی در کشور فرانسه

شاید نام جزیره برتانی برای شما آشنا نباشد اما این جزیره یک ساحل بسیار جذاب و مناسب دارد که برای تفریح خانواده ‌ها و کودکان تجهیز شده است. بومیان این منطقه ساحل برتانی را با نام ساحل بیل و سطل می‌شناسند. به عبارتی شما در زمان گذر از خط ساحلی می‌توانید کودکان فراوانی را ببینید که در حال بازی کردن با سطل مخصوص بازی در میان ماسه های گرم و نرم ساحل هستند.

البته به جز خردسالان و کودکان، نوجوانان نیز می توانند از شنا، موج سواری و سایر تفریحات و ورزش های آبی موجود در این منطقه استفاده کنند. اگر در سفر با کودکان ، مقصد خود را منطقه برتانی فرانسه قرار دادید؛ فراموش نکنید که مزرعه پاول فِتان، جنگل آدرنالین، محله مهاجران، آکواریوم اوشن پلیس، باشگاه غواصی، مرکز فضانوردی و ستاره شناسی، باغ وحش تریگو مِر و گالری عکس دایناسور ها را نیز در میان بازدیدهای خود بگنجانید.

  • نهمین مقصد سفر: ایالت فلوریدا در آمریکا

نام ایالت فلوریدای آمریکا بدون شک برای همه ما آشنا است. این ایالت را به آفتاب طلایی می‌شناسند و مسافران و گردشگران هر ساله برای لذت بردن و استفاده کردن از سواحل آن عازم این ایالت می شوند. به جز تفریحات جذاب ساحلی در فلوریدا وجود دارد؛ شما در منطقه اورلاندو با یک مرکز فضایی با نام مرکز فضایی کِنِدی روبرو هستید که می تواند یکی از تفریحات جذاب سفر با کودکان به این منطقه باشد.

در این مرکز فضایی شما با عکس ها و اطلاعات کاملاً به روز و مشخصی از فضانوردان و روبرو هستید. علاوه بر این آسمان نما و مشاهده کردن فضا به واسطه یک تلسکوپ تجهیز شده برای خردسالان، کودکان و نوجوانان از جمله سرگرمی های دیگر این منطقه است. در سفر با کودکان به این منطقه؛ شما می‌توانید تمام هوش و حواس فرزندان خود را بر روی ستاره شناسی و فضا متمرکز کنید. از جمله سایر سرگرمی ها و تفریحات ایالت فلوریدای آمریکا می‌توان به دنیای والت دیزنی اورلاندو، سرزمین کاشفان، یونیورسال اورلاندو، پارک آبی اورلاندو، اِپ کوت یا سفر با دیزنی و همچنین سرزمین حیوانات دیزنی لند اشاره کرد.

سفرهای ماجراجویانه برای کودکان

  • دهمین مقصد سفر: شهر نایروبی در کنیا

به طور حتم اگر قرار باشد یک لیست کامل از مقاصد سفر با کودکان را برای خود تهیه کنید؛ آفریقا در بین لیست شما جایی نخواهد داشت. اما توصیه ما به شما این است که اگر به ماجراجویی و حیات وحش علاقه دارید حتماً به کشور آفریقا سفر کنید. خوشبختانه در سال های اخیر این منطقه توانسته با تکیه کردن بر پتانسیل بالقوه خود در حیات وحش؛ تورهای تفریحی و متنوعی را برای کودکان و خانواده‌ های آنها ترتیب دهد.

این تور ها به صورت دوره ‌ای و در یک بازه زمانی مشخص ۱۰ روزه اجرا می شوند. در طول استفاده و برگزاری این تور ها شما می توانید با فرهنگ و سنت های مردم این سرزمین آشنا شده و زبان و مهارت های آنها را نیز آموزش ببینید. از جمله سایر سرگرمی ها و تفریحات مناسب سفر با کودکان در نایروبی کنیا می‌توان به مرکز زرافه ‌ها، جانکشن مال، جنگل کارورا در کنیا و پارک ملی نایروبی اشاره کرد.

دنیای رنگارنگ سفر با کودکان

سفر با کودکان جذابیت‌ ها و البته محدودیت‌ های خاص خود را خواهد داشت. اینکه با مخلوقاتی کوچک همراه شوید که مدام در حال پرسش هستند و هیچ چیزی به راحتی نمی تواند آنها را راضی کند؛ ممکن است کمی سخت باشد. اما اگر با آنها همگام شوید و خود را در دنیای رنگارنگ آنها غوطه ور سازید، خواهید دید که راضی کردن آنها چندان هم سخت نیست. مخلوقاتی نوپا که همراهی با آنها می تواند لحظات شیرینی را برای ما خلق کند. 

منبع: مجله گردشگری الی گشت

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید