در حوزه عفاف و حجاب ما برنامه داریم و برنامه‌هایمان را به وزارت کشور اعلام کرده‌ایم. بدون اینکه مردم بخواهند در مقابل یکدیگر قرار بگیرند با یک شکل دیگری اقدامات در حوزه عفاف و حجاب انجام می‌شود و از دستگاه‌ها هم این موضوع باید شروع شود بالاخره افراد باید برای حضور در سرکار چارچوبی را بپذیرند.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر: در بحث روزه خواری بهتر است که مردم خودشان تذکر دهند

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره برخورد با روزه‌خواری گفت: فردی که روزه‌خواری می‌کند حقوق عامه مردم را زیر پا می‌گذارد و این فرد بی‌قانونی می‌کند، اما قرار نیست در پاسخ به این بی‌قانونی، ما هم با بی‌قانونی برخورد کنیم.

حجت‌الاسلام سید علی خان‌محمدی درباره تشکل‌های امر به معروف و نهی از منکر گفت: در حال حاضر حدود ۸ هزار مجوز برای تشکل‌های مردمی در سطح کشور صادر شده است. این تشکل‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست ثبت شده و فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: افرادی هم که علاقه‌مند به دریافت اخذ مجوز برای ایجاد تشکل‌های مردمی در زمینه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان در بخش درخواست مجوز، درخواست خود را ثبت کرده و پس از طی فرآیندی که شامل ارائه برنامه، معرفی اعضا و… است، مجوز لازم بعد از بررسی‌های صورت گرفته به صورت یکساله برای آن‌ها صادر خواهد شد.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: نگاه ما این است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر عِده و عُده‌ای ندارد بنابراین بهترین راه این است که مردم خودشان در این زمینه ورود کنند. حتی در بحث روزه خواری هم که در این روزها مطرح شده، بهتر است که مردم خودشان تذکر دهند. چقدر می‌توان گشت و مامور گذاشت، مردم بالاترین اهرم و بهترین روش هستند.

حجت‌الاسلام خان‌محمدی خاطرنشان کرد: ستاد نیز از این افراد حمایت می‌کند و حتی اگر نیاز به معاضدت قضایی نیز باشد ستاد امر به معروف ورود کرده و به تشکل‌ها در زمینه مطالبه‌ای که دارند کمک می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برخی اظهارنظرها در خصوص اینکه برای مقابله با روزه خواری چند نفره بریزید و بساط روزه خواران را برهم بزنید، باعث نمی‌شود که امر به معروف به جای آنکه موثر باشد اثرات سوء داشته باشد، گفت: ستاد تاکید جدی دارد که افراد در تشکل‌ها در هر زمینه‌ای قصد امر به معروف و نهی از منکر دارند باید براساس مُر قانون و در چارچوب قانون رفتار کنند. هیچ اقدام خارج از چارچوب قانون را ستاد نمی‌پسندد قطعا اگر تشکلی در جایی تذکری بخواهد بدهد و این تذکر در چارچوب باشد و آن فرد یا گروه قبول نکنند حتما ستاد از تشکل حمایت خواهد کرد و اگر نیاز به حمایت قضایی و انتظامی باشد ستاد حمایت‌های لازم را از تشکل‌ها خواهد داشت.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: البته اجازه نمی‌دهد خارج از این چارچوب رفتار شود. یکی از مشکلات کشور ما عدم اجرای قانون است. فردی که روزه خواری می‌کند حقوق عامه مردم را زیر پا می‌گذارد و این فرد بی‌قانونی می‌کند اما قرار نیست ما در پاسخ به این بی‌قانونی با بی‌قانونی برخورد کنیم. لذا این موارد مورد تاکید ستاد است و به تشکل‌ها نیز گفته شده است که اقدامات‌شان حتما باید در چارچوب و براساس مر قانون باشد. اما تذکر عمومی را هم ما تاکید داریم و براساس اصل هشتم قانون اساسی هیچ کسی نمی‌تواند به کسی که تذکر می‌دهد، بگوید به شما مربوط نیست و تذکر عمومی باید در سطح جامعه باشد و ما حمایت لازم را نیز انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه عفاف و حجاب ما برنامه داریم و برنامه‌هایمان را به وزارت کشور اعلام کرده‌ایم. بدون اینکه مردم بخواهند در مقابل یکدیگر قرار بگیرند با یک شکل دیگری اقدامات در حوزه عفاف و حجاب انجام می‌شود و از دستگاه‌ها هم این موضوع باید شروع شود بالاخره افراد باید برای حضور در سرکار چارچوبی را بپذیرند.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: در یک سال اخیر اقدامات زیادی در ستاد صورت گرفته است از جمله شوراهای امر به معروف در مساجد و محلات و همچنین گسترش تشکل‌های مردمی از دیگر اقدامات است.

4747

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید