وزیر امور اقتصادی و دارایی از اعلام اسامی ابربدهکاران ۱۱ بانک دولتی خبر داد.

 اسامی ابربدهکاران ۱۱ بانک دولتی اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، احسان خاندوزی اظهار کرد: یکی از مشکلات قدیمی این بود که چندین سال بخشی از منابع بانکی در دست عده‌ای از مشتریان بد حساب باقی می‌ماند و مانع دسترسی مردم به منابع بانکی می‌شد. با دستور رئیس جمهور، بانک‌های دولتی پیش قدم شدند که اسامی بدهکاران بدحساب را افشا کنند تا آنها برای تسویه بدهی‌ها ترغیب شوند.

وی افزود: امروز اسامی بدهکاران بزرگ ۱۱ بانک دولتی اعلام شد.  به غیر از بانک قرض‌الحسنه مهر و توسعه تعاون که بدهکاران بد حساب بالای ۱۰۰ میلیارد تومان نداشتند، همه بانک‌های دولتی اقدام به این کار کردند. گام بعدی دقیق کردن این فهرست و اعلام رقم دقیق بدهی‌های مشکوک‌الوصول بانک‌هاست. در قدم‌های بعدی برای اعلام اسامی بدهکاران کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان هم اقدام خواهد شد. 

وزیر اقتصاد ادامه داد: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ تمام بانک‌های دولتی و خصوصی مکلف هستند اطلاعات بدهکاران بانکی را در اختیار بانک مرکزی قرار دهند.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نیز نوشت: امروز برای اولین بار در بانکداری کشور، ‎بانک‌ های زیرمجموعه ‎وزارت اقتصاد نام بدهکاران بدحساب (بدهی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان) را در سایت خود منتشر کردند. کاهش سهم بانکی بدحساب‌ها یعنی فضای بیشتر به تولیدکننده‌های خوش‌حساب و مردم خوش‌حساب.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید